Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tegenwoordig moet je als je multicache maakt alle waypoints als “Additional Waypoints” opgeven.

Bij sommige mutlicaches worden zelfs complete coördinaten opgeven van alle Additional Waypoints.

Nou lijkt het mij niets handiger dan dat er een mogelijkheid zou zijn om deze Additional Waypoints met 1 klik van de muis te kunnen downloaden.

Vervolgens zou je ze dan kunnen laden in MapSource of OziExplorer om zo een goed beeld van de route te krijgen.

Of wellicht wel een link naar googlemaps.

Ik weet dat er zo iets als GPS Coordinate Grabber

Maar is of zou dit niet gewoon een standaard optie moeten zijn op de .com site ?

Geplaatst

Het is ook een standaardoptie, maar dan moet je wel premium member zijn.

Nog mooier is dan om je pocketqueries inclusief child waypoints (want zo heten die) in gsak te laden. Van daaruit kun je dan weer met een druk op de knop al die tussenpunten in je GPS zetten. Ik gebruik dat nu sinds enkele weken en coordinaten overtypen is er nauwelijks nog bij [:beerchug:] Geweldig!

Geplaatst

En dat dan nog in combinatie met het "grab waypoints" van GSAK die de waypoints uit de cache-tekst, of die van het clipboard kan "vangen" maakt het ook voor oude multi-s (en traditionals met parkeerplaats) nog makkelijker.

Geplaatst

Ik ben premium member dus dat is het probleem niet.

Maar vind ik die optie dan.

Nog mooier is dan om je pocketqueries inclusief child waypoints (want zo heten die) in gsak te laden. Van daaruit kun je dan weer met een druk op de knop al die tussenpunten in je GPS zetten. Ik gebruik dat nu sinds enkele weken en coordinaten overtypen is er nauwelijks nog bij [:beerchug:] Geweldig!

Eerst GSAK op te starten, een een of ander filter te maken (ik wil alleen de punten van 1 cache) om die vervolgens in een bestand op te kunnen slaan vind ik niet echt handig.

Geplaatst

Ik ben premium member dus dat is het probleem niet.

Maar vind ik die optie dan.

Eerst GSAK op te starten, een een of ander filter te maken (ik wil alleen de punten van 1 cache) om die vervolgens in een bestand op te kunnen slaan vind ik niet echt handig.

Deze punten heb je al als het goed is.

De PQ in .zip formaat bevat 2 .gpx files. Als je GSAK nu gewoon de zipfiles laat laden komen ze vanzelf in je database.

Een cache met aditional wp's is te herkennen aan een vetgedrukte cachenaam.

Geplaatst (bewerkt)

De optie die je zoekt is gewoon de mogelijkheid om GPX-file te downloaden (tussen het coördinaat van de cache en waar aangegeven staat in welk land en op welke datum de cache verborgen is).

Natuurlijk kun je hem dan eerst opslaan maar je zou er ook voor kunnen kiezen om de file direct te openen met Mapsource. Daar zou je dan de namen van de waypoints kunnen bewerken, alvast een track tekenen langs de punten en kunnen openen (onder View) in Google Earth. En natuurlijk de waypoints naar je GPS sturen.

Is dit het antwoord wat je zocht?

bewerkt door Ruud4d
Geplaatst
Tegenwoordig moet je als je multicache maakt alle waypoints als "Additional Waypoints" opgeven.

Bij sommige mutlicaches worden zelfs complete coördinaten opgeven van alle Additional Waypoints.

Nou lijkt het mij niets handiger dan dat er een mogelijkheid zou zijn om deze Additional Waypoints met 1 klik van de muis te kunnen downloaden.

Vervolgens zou je ze dan kunnen laden in MapSource of OziExplorer om zo een goed beeld van de route te krijgen.

Of wellicht wel een link naar googlemaps.

Ik weet dat er zo iets als GPS Coordinate Grabber

Maar is of zou dit niet gewoon een standaard optie moeten zijn op de .com site ?

Nou dat "tegenwoordig" is al een jaartje oud hoor :)

En het ophalen van al de zichtbare additional waypoints is gelijk als het ophalen van de parentwaypoint eerder (Parentwaypoint = coördinaat bovenaan de cachepagina) Als premiummember kun je immers kiezen voor het downloaden van een .loc of van een .gpx.

Als je op deze oude trouwe .gpx klikt, heb je alle waypoints opgehaald. Zowel de Parentwaypoint als de aan de parentwaypoint toegevoegde additional waypoints, mits ze op zichtbaar staan (En het op zichtbaar staan is "verplicht" als het coördinaten betreft die ook zichtbaar in de listing staan)

Geplaatst

Nu doen we dit spelletje pas bijna 5 jaar, dus dan is het toch niet erg als je iets nog niet opgevallen is toch :blush:

Zonder gekkigheid, idd GPXje downloaden en ik heb wat ik hebben wil.

Nog nooit gebruikt, zocht voor de functionaliteit in de knoppen balken en niet in de tekst zelf :blush:

Geplaatst
Nu doen we dit spelletje pas bijna 5 jaar, dus dan is het toch niet erg als je iets nog niet opgevallen is toch :blush:

Zonder gekkigheid, idd GPXje downloaden en ik heb wat ik hebben wil.

Nog nooit gebruikt, zocht voor de functionaliteit in de knoppen balken en niet in de tekst zelf :blush:

Eigenlijk wel grappig.

DeBruineBeren die geweldige tooltjes maken voor de PDA en co-input bedachten voor TomTom.

En dan dit. :D

Succes.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...