Team-Eppie Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Dit stukje kwam bijna letterlijk van Kruimeldief dus ik neem aan dat hij het wel weet Ow, ik dacht juist dat ie 't niet wist, en daarom aan jou om een checklist had gevraagd . Zo zie je maar weer....
Zilvervloot Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Wat naar mijn mening nog ontbreekt is het proefleggen. Soms lijkt een bepaalde locatie voor een cache ideaal, blijkt dat na verloop van tijd het allen met mooiweer een hangplek voor jongeren/bejaarden te zijn. Of blijkt dat nu juist dit mooie plekje bij zonsopkomst een observatiepunt voor volgelaars is, of een nachtelijk zeer gewild visplekje. Door het proefleggen is m.i. op een goede manier te testen of een cache muggle-proof is. Als na een aantal weken, bij verschillende weertypes, een cache niet door een onwetende is gevonden, dan zal de kans hierop in de komende jaren ook niet zo groot zijn. Zie ook tweede alinea in dit berichtje. Zilvervloot.
zeebanket Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Alweer een poos geleden werd ik door Kruimeldief uitgedaagd om een checklist te maken. (Zie hier.)Nu heb ik hem eindelijk klaar en online. Hij staat op onze site ruud4d.geocacher.nl. Wel even doorklikken op de link aan de linker kant. De checklist is in samenwerking met Kruimeldief tot stand gekomen en niet alleen bedoeld voor cachers die hun eerste cache leggen maar ook voor ervaren cacheleggers. Stuur me gerust commentaar of aanvullingen. Hier ben ik blij mee. Door een toevallige samenloop van omstandigheden ben ik eerder dan bedoeld aan de slag gegaan met het maken van een cache en moet de cachepagina nog maken. Deze checklist vindt ik heel handig. Mijn dank is niet uit te brullen. Ga je nu een cache maken met als naam "checklist"?
Ruud4d Geplaatst 12 mei 2007 Auteur Geplaatst 12 mei 2007 Wat naar mijn mening nog ontbreekt is het proefleggen. Soms lijkt een bepaalde locatie voor een cache ideaal, blijkt dat na verloop van tijd het allen met mooiweer een hangplek voor jongeren/bejaarden te zijn. Of blijkt dat nu juist dit mooie plekje bij zonsopkomst een observatiepunt voor volgelaars is, of een nachtelijk zeer gewild visplekje. Door het proefleggen is m.i. op een goede manier te testen of een cache muggle-proof is. Als na een aantal weken, bij verschillende weertypes, een cache niet door een onwetende is gevonden, dan zal de kans hierop in de komende jaren ook niet zo groot zijn. Zie ook tweede alinea in dit berichtje. Zilvervloot. Dat valt voor mij toch echt onder het kopje "onderzoek naar een geschikte plek voor de cache". Ik heb overigens een linkje opgenomen in de pagina van de checklist naar de rekenregels waar blijkbaar ook behoefte aan is.
Team-Eppie Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Ik heb overigens een linkje opgenomen in de pagina van de checklist naar de rekenregels waar blijkbaar ook behoefte aan is. Dat was inderdaad iets wat ik je nog wilde vragen. Je gaf immers wel aan dat MVDWOA niet meer geldt, maar dat was dan weer zoeken naar de juiste rekenregels Nu wil ik je echter vragen het linkje click-able te maken....
Ruud4d Geplaatst 12 mei 2007 Auteur Geplaatst 12 mei 2007 Ik heb overigens een linkje opgenomen in de pagina van de checklist naar de rekenregels waar blijkbaar ook behoefte aan is. Dat was inderdaad iets wat ik je nog wilde vragen. Je gaf immers wel aan dat MVDWOA niet meer geldt, maar dat was dan weer zoeken naar de juiste rekenregels Nu wil ik je echter vragen het linkje click-able te maken.... Gefopt Dat was gewoon underscore. De pagina is gewoon via de checklist te bereiken. Ik maak ook wel een direkte link op de homepage.
cachepolitie Geplaatst 13 mei 2007 Geplaatst 13 mei 2007 Leuke lijst. Mis alleen nog. Ammobox: Heb de orginele text op box verwijderd zo dat er geen vergissing meer met inhoud kan worden gemaakt. Heb box voor zien van Geocache kenmerk (stikker of hand geshreven) Heb de box voorzien van LOGboek en goodies. Veel succes
Ruud4d Geplaatst 13 mei 2007 Auteur Geplaatst 13 mei 2007 Leuke lijst. Mis alleen nog. Ammobox: Heb de orginele text op box verwijderd zo dat er geen vergissing meer met inhoud kan worden gemaakt. Heb box voor zien van Geocache kenmerk (stikker of hand geshreven) Heb de box voorzien van LOGboek en goodies. Veel succes Dit ontbrak idd. Dus iets in deze trend is toegevoegd. Ik heb ook titeltjes boven de groepen gezet.
The Scorpios Geplaatst 13 mei 2007 Geplaatst 13 mei 2007 Mooie lijst, je krabt je wel 2 keer achter de oren voordat je een cache legt en dat hoort ook zo hoor, bezint eer ge begint, je neemt wel de verantwoording. Wat ik zelf nog mis onder cachepagina: Heb de tekst geprint en het komt er goed leesbaar uit (in normale printmodus en in pdf-formaat. Soms kom ik wel eens tegen dat het schema net niet op 1 pagina past of alle tekst achter elkaar in pdf komt. Of door iets te knipper kan de tekst op een pagina minder. Ik weet het, pdf is alleen voor members maar voor een membercacher zou deze check er i.m.o. erbij horen Suc6 met de lijst, ik ga hem gebruiken. Dan vergeet ik ook niets
Kruimeldief Geplaatst 13 mei 2007 Geplaatst 13 mei 2007 Ziet er erg goed uit. Ik hoop dan ook dat deze checklist t.z.t ook op de startpagina van Geocaching te vinden zal zijn. Met geocaching bedoel je waarschijnlijk geocaching.nl.. Het antwoord is nee, het zal echt niet op de startpagina komen te staan. Het staat, in feite al lang(er) op de site. Anders omschreven, niet als een checklist. Hier staat in principe veel van de checklist, daarbij nog wat verdeeld over de andere linkjes" http://www.geocaching.nl/hiding/reviewschema.php Ik zag zo al een paar puntjes die ik soms wel eens mis bij caches. Dus als iedere legger er zich aan zou houden komen we een heel eind. Persoonlijk zou ik bij ieder blokje punten een kopje erboven zetten. Als je wat mist, dan is dat bij "oude(re)" caches. Vroeger werd niet gelet op de icoontjes, afstand en meer van dat soort zaken. Op misschien een paar kleinigheidjes na, komt er geen cache online als die niet aan de al de punten voldoet die Ruud heeft genoemd. Het lijkt misschien veel, maar veel is echt vanzelfsprekend en kost weing tijd. En dan gaan we nu muggeziften: Ik heb erop gelet dat de eindcache (en waypoints) niet dichter dan 161 meter bij een cache (of waypoint) van een collega ligt. Dit geldt natuurlijk ook voor eigen caches.... Officieel heb je gelijk, maar daar wordt in de regel niet op gelet. Het is, als je dan werkelijk wilt zoals het moet zijn, niet alleen de tussenpunten en het eindpunt, maar zelfs het startpunt/parkeerplaats. Het laatste let ik al helemaal niet op. Dat zou namelijk beteken dat als jan een multi laat starten vanaf parkeeplaats A en de cacheroute naar het oosten laat gaan, en Piet, die op dezelfde parkeerplaats een cache wil laten starten met een route naar het westen, ik dus de cache van Piet moet weigeren. In ieder geval totdat Piet de startpunt minsten 161 meter verderop legt. Dat is toch onzin? Voor mijn part starten er 100 caches op dezelfde parkeerplaats, zo lang ze maar geen last van elkaar hebben. Mijn kromme boom uit WP 1 mag jij gerust gebruiken voor jouw WP3 Als alle eindcaches maar minimaal 161 meter uit elkar liggen. Het is misschien leuk in Amerika, maar als we bij iedere waypoint de 161 meter aan gaan houden, dan is Nederland snel volgelegd. Het werkt ook alleen maar als men de additional waypoints heeft ingevuld. Alleen dan kan een reviewer controleren op de afstanden tussen tussenpunten en eindpunten. Voor al de (oudere) caches waar de additional waypoints niet zijn ingevuld, hebben we geen enkele controle op die punten. Een reviewer kon wel altijd zien welke caches dicht in de buurt liggen, maar dan alleen maar de ParentWaypoint van de cache, dus de coördinaten bovenaan de cachepagina. Aangezien dat alleen opgaat voor een Traditional headden we er niets aan bij een mystery of multi. Immers, we kunnen nergens zien of de mystery of de multi in de buurt, de eindcache ook in de buurt heeft. Er zou zelfs een eindcache in de buurt kunnen liggen van een multi die misschien wel 25 kilometer verderop ligt. Maar goed, ik controleer alle tussenpunten die binnen de 161 meter liggen van andere caches hun tussenpunten en/of eindpunten. Als het tussenpunten van gewoon wat coördinaten verzamelen is, gen tags en dergelijke, dan praat ik nergens over. Lekker belangrijk. Als de eindcoördinaten binnen de 161 meter ligt, dan heb ik wel commentaar. Maar, als het binnen 161 meter van jouw eigen cache ligt? Jouw probleem, niet de mijne. Als men jouw cache A zoekt en men strompelt over jouw cache B, dan is dat vervelend voor jou, een een gemakkelijke score voor de zoeker/vinder. De 161 meter die jouw cache minimaal van een collega zijn cache af moet liggen is natuurlijk er voor om geen gedoe te krijgen tussen jou en je collega. Het gebeurd wel eens dat een cache minder dan 161 meter van een andere cache af ligt, dan laat ik beie eigenaren met elkaar in contact treden en overleggen. Als ze beide het geen probleem vinden, vind ik het ook geen probleem. Dit gebeurd geregeld. Het controleren van alle parentwaypoints, tussenpunten en eindcoördinaten (laatste 2 ingevoerd in de addtional waypoints) gebeurt trouwens sinds dat de additional waypoints bestaan, geheel automatisch. Alle "foute" punten staan in het rood. Trouwens, een van de meest voorkomende "foutjes" momenteel is dat men met alle geweld de Parentwaypoint ook weer probeert in te voeren in de additional waypoints. Dit lukt meestal niet en gaat men een afwijkend waypoint invoeren die wel geaccepteert wordt. Soms maar met een voet verschil. De parenwaypoints zijn de coördinaten die bovenaan de cachepagina's staan. De additional waypoints zijn waypoints die met hun coördinaten toegevoegd worden aan de Parentwaypoint. Deze hoort dus niet nog eens aan zichzelf toegevoegd worden in de additional waypoints. Heb het al vele 100den malen geschreven. En iedereen die van mij een 3-0 / 4-0 bericht heeft gehad, zou het kunnen weten.
Ruud4d Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Geplaatst 15 mei 2007 Heb de tekst geprint en het komt er goed leesbaar uit (in normale printmodus en in pdf-formaat. Is toegevoegd.
hesselannema Geplaatst 15 mei 2007 Geplaatst 15 mei 2007 Naar aanleiding van een draadje op het forum. Onder het kopje indien van toepasing: Heb de cache ook in een andere taal vertaald, en bied deze aan via....(email,pfd.htm) (kan gemakelijk zijn voor grens gevallen en ander caches die door buiten laders worden bezocht
Ruud4d Geplaatst 16 mei 2007 Auteur Geplaatst 16 mei 2007 Naar aanleiding van een draadje op het forum. Onder het kopje indien van toepasing: Heb de cache ook in een andere taal vertaald, en bied deze aan via....(email,pfd.htm) (kan gemakelijk zijn voor grens gevallen en ander caches die door buiten laders worden bezocht Ik heb dit toegevoegd aan de checklist met de duidelijke vermelding dat het geen verplichting is maar een extra service naar buitenlanders.
de rode ridder Geplaatst 15 maart 2008 Geplaatst 15 maart 2008 ik heb 3 weken geleden een cacheformulier verstuurd waarop nog geen reacyie is gekomen. Ik denk dat er van mijn kant uit iets fout is gegaan, wat is wijsheid, opnieuw een formulier aanmaken en insturen, of is er een andere mogelijkheid om te checken of het formulier goed is aangekomen?
lieuwe Geplaatst 15 maart 2008 Geplaatst 15 maart 2008 (bewerkt) ik heb 3 weken geleden een cacheformulier verstuurd waarop nog geen reacyie is gekomen. Ik denk dat er van mijn kant uit iets fout is gegaan, wat is wijsheid, opnieuw een formulier aanmaken en insturen, of is er een andere mogelijkheid om te checken of het formulier goed is aangekomen? Als je goed hebt aangemeld, heb je ook een reactieformulier gekregen met daarop een link naar de opgestuurde listing... Heb je die ontvangen? Dan is ie ook goed aangekomen. Niet ontvangen? Dan is ie er ook niet. Kan ook nog zijn dat je het hokje niet heb aangevinkt om 'm te reviewen. Lieuwe 15 maart 2008 bewerkt door lieuwe
Aanbevolen berichten