Spring naar bijdragen
  • 0

.Loc files via mapsource naar GPS

Vraag

Geplaatst

Als enthousiaste nieuweling in het cache gebeuren heb ik vanmiddag geprobeerd NLcaches.loc via map source op mijn gps (GPSMap 60Cx) te laden, helaas zonder succes :thumbup: . De eerste stap nl. Loc file in map source gaat al fout. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit moet doen? :D

Alvast dank voor de reacties,

Flevofrog.

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)

MapSource wil graag gdb files openen en geen loc. In Google typ je 'loc' en 'gdb' en dan zit je zo bij het gratis programma LOC2WPT. Daarmee moet het goed te converteren zijn :( .

Veel plezier ermee en op naar je eerste cache!

NB: wat een ambitie om nu al geheel Nederland aan te pakken!

Geotrail

('k heb het getest en het werkt top. Binnen een minuut had ik alle caches beschikbaar :thumbup: ). In MapSource kun je doorklikken op het kistje en dan opent zich een venster "Eigenschappen van Waypoint. Onderin dat venster zit een koppeling met Bestand/URL; klik op de gele pijl en de cachebeschrijving van de internetpagina opent zich, tenzij er op dat moment geen internetvervinding is.

Nog één opmerking: bestand met loc.files is niet up to date - mijn cache in Diepenheim komt er niet in voor en die is een maand geleden verschenen :D

bewerkt door Geotrail
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

Zolang ik nog geen GSAK heb (waarvan iedereen begint te kwijlen), download ik de loc.files eerst naar een zelfgemaakte map , dan open ik "easygps" (gratis te downloaden), open ik die map, selecteer de gewenste "file"en vandaaruit stuur ik ze naar mijn gps ( zelfde als van jou) . Gaat heel makkelijk. :thumbup:

bewerkt door no-name
  • 0
Geplaatst

Dank voor jullie reacties, het is me alleen nog niet gelukt. Het lijkt wel of de virusscanner er iets mee te maken heeft. Wel kan ik waypoints direct vanaf geocaching.nl downloaden en via easyGPS naar mijn GPS overbrengen en daar ben ik al heel blij mee. O ja ik woon in Lelystad, heb sportende kinderen die elk weekend ergens in Nederland zwemmen. Ik kan ze er nu naar toebrengen en zelf gaan cachen :eek:

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Ik heb Garmin 6.10.2 en in het menu kan ik ook loc bestanden openen.

garminscherm.JPG

Mocht het desondanks niet lukken:

Wellicht dat GPSbabel een oplossing kan bieden om loc bestandjes naar gdb te converteren. Dit programma is ook de motor in veel van de GSAK functionaliteit. Het conversie programma van GPSbabel kan je hier downloaden

bewerkt door Boswijk Posse
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

Met mapsource open je het .loc bestand. (Huidige versie is 6.12.3.) Dat sla je op als .gpx bestand. Daarna kan je met POILoader het .gpx bestand in je GPS laden. De 3000 caches zijn nu via "Nuttige punten" oproepbaar.

bewerkt door Urslau
  • 0
Geplaatst
Met mapsource open je het .loc bestand. (Huidige versie is 6.12.3.) Dat sla je op als .gpx bestand. Daarna kan je met POILoader het .gpx bestand in je GPS laden. De 3000 caches zijn nu via "Nuttige punten" oproepbaar.

Ik stuur de caches (maximaal 500) direct vanuit mapsource naar mijn GPS. Maar ik heb een ouderwetse gps.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...