Team Krabbegat Geplaatst 31 maart 2007 Geplaatst 31 maart 2007 Nou de manier waarop je een cache het beste kan omranden is wel interressant, wij hebben pas onze caches ook een bekist. Wat toch beter is voor de omgeving van de caches omdat daardoor niet een groter gat ontstaat.
Geopatra Geplaatst 31 maart 2007 Geplaatst 31 maart 2007 Nou de manier waarop je een cache het beste kan omranden is wel interressant, wij hebben pas onze caches ook een bekist. Wat toch beter is voor de omgeving van de caches omdat daardoor niet een groter gat ontstaat. Beetje gebrek aan ervaring beste "Krabbegat" : het gat wordt nooit groter, altijd kleiner , en kleiner etc., want er komt steeds weer aarde/zand/bladeren in. Daarna leeft cq. werkt de grond door alle groeiende wortels en woelende etc. dieren. Daarnaast heeft een deel van onze collegacachers de gewoonte om troep die er bij openen invalt niet weer eruit te halen. En tenslotte is het voor sommigen ook nog teveel werk om de boel weer behoorlijk af te sluiten ed. Ik durf te zeggen dat ik aardig wat caches heb en ook gezien heb, en het laatste dat gebeuren zal , is dat de ruimte van de cachedoos groter wordt. Ja, als je niets doet ligt hij op een gegeven moment boven de grond. => lekker ruimtelijk, ja. En ook "kistjes" lopen vol op de duur. Neemt niet weg dat het wel mooier oogt ja, zo'n bekisting! Geopatra.
De Roode Loper Geplaatst 2 april 2007 Geplaatst 2 april 2007 @De Roode Loper Hoe hebben ze dat zo mooi gemaakt? En ik heb trouwens een maatje groter EDIT: Welk hout zou ik moeten gebruiken? De grote zijwanden zijn van kunststof en de rest is van cederhout. Volgens mijn schoonvader kan dat wel 25 jaar mee.
Kruimeldief Geplaatst 2 april 2007 Geplaatst 2 april 2007 Mijns inziens is een gat/kuil in de grond maken om daar een kistje in te leggen ook niet begraven. Zolang de bovenkant maar niet afgedekt wordt met een lading zand. Een plankje die de cache bedekt met daarop wat bladeren of zoals steeds meer gebruikelijk een brandstapel is geen begraven cache. Als dat volgens de guidelines ineens wel onder de noemer begraven valt en Kruimel roept.. alle begraven caches het archief in... is Nederland bijna leeg hehehehe. Om een gat te maken, zul je vaak eerst moeten graven. Dan laat ik bestaande gaten buiten beschouwing. En menig beheerder houdt er niet van dat er gegraven gaat worden, buiten het begraven om. Ik zou dus alleen gaan graven als de beheerder ook expliciet toestemmingheeft gegeven om te (be)graven. Er zijn caches opgedoekt om die reden. En wat archiveren betreft.... nou, Nederland raakt aardig vol in sommig gebieden, dus geen probleem hoor.
petervw Geplaatst 2 april 2007 Auteur Geplaatst 2 april 2007 (bewerkt) Er zijn bij mij op de cache plek genoeg gaten en kuilen, die ik gewoon kan gebruiken 2 april 2007 bewerkt door petervw
Team Krabbegat Geplaatst 2 april 2007 Geplaatst 2 april 2007 Nou de manier waarop je een cache het beste kan omranden is wel interressant, wij hebben pas onze caches ook een bekist. Wat toch beter is voor de omgeving van de caches omdat daardoor niet een groter gat ontstaat. Beetje gebrek aan ervaring beste "Krabbegat" : het gat wordt nooit groter, altijd kleiner , en kleiner etc., want er komt steeds weer aarde/zand/bladeren in. Daarna leeft cq. werkt de grond door alle groeiende wortels en woelende etc. dieren. Daarnaast heeft een deel van onze collegacachers de gewoonte om troep die er bij openen invalt niet weer eruit te halen. En tenslotte is het voor sommigen ook nog teveel werk om de boel weer behoorlijk af te sluiten ed. Ik durf te zeggen dat ik aardig wat caches heb en ook gezien heb, en het laatste dat gebeuren zal , is dat de ruimte van de cachedoos groter wordt. Ja, als je niets doet ligt hij op een gegeven moment boven de grond. => lekker ruimtelijk, ja. En ook "kistjes" lopen vol op de duur. Neemt niet weg dat het wel mooier oogt ja, zo'n bekisting! Geopatra. Kortom het gat lubbert uit, en valt dicht, waardoor de cache boven komt... Het blijft niet altijd mooi recht hoekig. Een geocaches zal een gat eerder weer wat uitgraven als de deksel er niet meer op past toch?
Aanbevolen berichten