Spring naar bijdragen
  • 0

Verschil tussen ....

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Een korte vraag met een kort antwoord: Het verschil is simpel gezegd de navigatieoptie.

tot cache,

team Wij Drie :thumbup:

• 0
Geplaatst

Ja, de navigatieoptie op je GPS. Als je een GPS hebt die routes kan uitrekenen, dan kan die dat met de kaartjes van City Navigator. Met Metroguide lukt dat niet. Hoewel daar wel weer oplossingen voor schijnen te zijn. Overigens kunnen beide pakketten wel routes op je PC uitrekenen en die routes kan je dan naar je GPS sturen. Dat werkt met elke Garmin die je op de PC kunt aansluiten. Let daar dus op, je hebt alleen wat aan City Navigator als je een GPS hebt die zelfstandig routes kan uitrekenen. O ja, dan heb je ook nog wel behoorlijk wat geheugenruimte nodig, eventueel gecombineerd met een Europese basiskaart. Immers zijn de gezamenlijke Metroguide-kaarten van Nederland 65 mb (V8). Dezelfde kaarten van City Select zullen nog meer geheugenruimte nodig hebbe. Dat past dus niet op het bij de GPSMAP 60 Cx geleverde 64 mb geheugenkaartje... En elke keer kaarten uploaden gaat ook vervelen.

Voor mij reden om een (tweede hands) GPSMAP 76 CS aan te schaffen, die heeft 115 mb geheugen, vast weliswaar. Maar wel heel Nederland in routeerbare versie en nog een heel stuk Topo NL, vooral handig in bosgebieden waar de ontvangst eens wat minder is!

• 0
Geplaatst

Is dat wel zo? Ik draai nu MetroGuide v8 en kan daarmee prima van straat tot straat navigeren. Na 100 meter linksaf en rechts op x-straat werkt uitmuntend.

Is dat wat jullie 'routeren' noemen?? Of zit ik er nu naast?

Zat namelijk met dezelfde vraag als de topic starter. Is het dan zo dat de kaartdata exact dezelfde is zijn maar dat city navigator de navigatie optie als extra heeft?

• 0
Geplaatst

Ja, autoroutering is dat het toestel zelf een route via wegen maakt als je een bestemming opgeeft.

MetroGuide doet dat niet op het toestel, tenzij je een vrij eenvoudige illegale truc uithaalt. Kennelijk heb je dat gedaan.

• 0
Geplaatst
Ja, autoroutering is dat het toestel zelf een route via wegen maakt als je een bestemming opgeeft.

MetroGuide doet dat niet op het toestel, tenzij je een vrij eenvoudige illegale truc uithaalt. Kennelijk heb je dat gedaan.

Ik heb geen illegale truc uitgehaald maar heb wel een gps uit amerika over laten komne. kan de truc daar dan al in zitten??

Hij doet het namelijk prima met: volg wegen enzo

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Heb je soms de canadese MetroGuide? Volgens Garmin autorouteert die wel.

Maar voor de andere wordt opgegeven: wel op de computer, niet op het toestel.

Of maak je je routes soms op je PC? Dan klopt het wel.

Autorouteren is, zoals hierboven ook aangegeven, de routes laten maken op het toestel zelf.

bewerkt door lex
  • 0
Geplaatst

Hoi Allemaal,

Na een poosje afwezig te zijn geweest...hier ook even mijn reatie:

Ook wij gebruiken metroguide en het apparaat (Uit Amerika) navigeert ons perfect van punt naar punt. Heb ook niks illegaals oid gedaan. Want dat is niet toegestaan en dat doen we dus ook niet. :tooth:

• 0
Geplaatst
Hoi Allemaal,

Ook wij gebruiken metroguide en het apparaat (Uit Amerika) navigeert ons perfect van punt naar punt. Heb ook niks illegaals oid gedaan. Want dat is niet toegestaan en dat doen we dus ook niet. :tooth:

Maar kan je dan ook kaarten van je metroguide uploaden naar je GPS en dan slechts met je GPS een adres (dus regio, woonplaats, straatnaam en huisnummer) opzoeken en daar dan met alle routeaanwijzingen naar toe navigeren? Zonder vooraf op je pc een route gemaakt te hebben. Dat zou met Metroguide niet moeten kunnen, maar met Cityselect wel! Wellicht dat je wel kunt navigeren naar waypoints of POI, dat weet ik eigenlijk niet.

• 0
Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ook wij gebruiken metroguide en het apparaat (Uit Amerika) navigeert ons perfect van punt naar punt. Heb ook niks illegaals oid gedaan. Want dat is niet toegestaan en dat doen we dus ook niet. :lol1:

Maar kan je dan ook kaarten van je metroguide uploaden naar je GPS en dan slechts met je GPS een adres (dus regio, woonplaats, straatnaam en huisnummer) opzoeken en daar dan met alle routeaanwijzingen naar toe navigeren? Zonder vooraf op je pc een route gemaakt te hebben. Dat zou met Metroguide niet moeten kunnen, maar met Cityselect wel! Wellicht dat je wel kunt navigeren naar waypoints of POI, dat weet ik eigenlijk niet.

Ja, werkt perfect! En zonder enige tweaks of trucjes. Als ik via Find een waypoint selecteer, krijg ik altijd de vraag volg wegen/niet via wegen. Gewoon met Mapsource V8

• 0
Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ook wij gebruiken metroguide en het apparaat (Uit Amerika) navigeert ons perfect van punt naar punt. Heb ook niks illegaals oid gedaan. Want dat is niet toegestaan en dat doen we dus ook niet. :)

Ja, werkt perfect! En zonder enige tweaks of trucjes. Als ik via Find een waypoint selecteer, krijg ik altijd de vraag volg wegen/niet via wegen. Gewoon met Mapsource V8

mmm, hier is geen sprake van naamsverwiseling CitySelect / Mapsource / Metroguide?

Mapsource is nl. een programma op de PC. CitySelect is routeerbaar op PC en GPS -- Metroguide is routeerbaar op PC niet op GPS tenzij getruukt. CityNavigator (al dan niet NT) het de vervanger gewordn van Cityselect dus routeerbaar.

• 0
Geplaatst

mmm, hier is geen sprake van naamsverwiseling CitySelect / Mapsource / Metroguide?

Mapsource is nl. een programma op de PC. CitySelect is routeerbaar op PC en GPS -- Metroguide is routeerbaar op PC niet op GPS tenzij getruukt. CityNavigator (al dan niet NT) het de vervanger gewordn van Cityselect dus routeerbaar.

Tegenwoordig is er een pimp-tooltje die het allemaal voor je doet. Hiermee wordt MG volledig routeerbaar op adresniveau, ook onderweg. Vroeger was het via omwegen routeerbaar met waypoints. Op adresniveau was het alleen mogelijk met het laatst geladen deelkaartje, nu is dat geen beperking meer (afgezien van 1Gb).

Het pimp-tooltje valt natuurlijk wel onder de categorie truucjes. Legale versie van MG is natuurlijk sowiso een vereiste....

• 0
Geplaatst

Tegenwoordig is er een pimp-tooltje die het allemaal voor je doet. Hiermee wordt MG volledig routeerbaar op adresniveau, ook onderweg. Vroeger was het via omwegen routeerbaar met waypoints. Op adresniveau was het alleen mogelijk met het laatst geladen deelkaartje, nu is dat geen beperking meer (afgezien van 1Gb).

Het pimp-tooltje valt natuurlijk wel onder de categorie truucjes. Legale versie van MG is natuurlijk sowiso een vereiste....

Is dat pimp-tooltje toevallig voor $ 6,- te kopen, waardoor je vervolgens metroguide v8 routeerbaar is. trouwens wat is er mis met trucjes? Persoonlijk vind ik dat CityNavigator erg duur is. Deze oplossing is een stuk goedkoper. Dat geldt trouwens ook voor de topo mappen van de verschillende landen. Absurt duur voor een gemiddeld huishouden. Daarmee wordt geocaching een hobby voor de welgestelden onder ons. Dat lijkt me niet de bedoeling, dus zijn er gelukkig alternatieven. Goedkopere oplossingen zijn dus altijd welkom.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...