Spring naar bijdragen

Welke gps?


de Peetjes

Aanbevolen berichten

Welkom de Peetjes,

 

Geko 201 of etrex euro.

Zoals wel blijkt uit de tegenstrijdige reacties hier, maakt het voor geocachen weinig uit welke GPSr je aanschaft. Beiden zijn goed. Bij beide voer je een coordinaat in en dan geeft een pijltje aan hoever, en in welke richting dat coordinaat nog is.

Beide zijn dus goed, ik heb met beide gelopen en met beide kan je een cache vinden. Je kunt je dus laten leiden door uiterlijke dingen zoals prijs, kleur, bedieningsgemak en gewicht.

Bij mij gaf uiteindelijk de leuke uiterst hippe limoengele kleur van de Geko 201 de doorslag.

Wij zijn in bezit van een oplader voor AAA batterijen dus dat is niet echt een probleem.
Stap meteen over op oplaadbare batterijen. Dat is veel beter voor het milieu. Maar bij de Geko moet je absoluut minimaal AAA 1900 mAh met bijbehorende lader gebruiken. Andere batterijen geven te weinig stroom en dan doet de Geko het niet. Die extra kosten voor een goede lader heb je er zo weer uit.

 

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het sluit niet echt aan bij je vraag maar toch even mijn reactie.

Ik ben begonnen met een nieuwe geko vooral omdat ie lekker goedkoop was. Na een maand of 2 en een aantal caches verder vond ik het spelletje zo leuk dat ik meer wilde.

Ik wilde kaarten kunnen laden bijvoorbeeld, en dat kunnen de geko en euro nou net niet. En bovendien hebben ze een erg klein scherm.

Snel daarna een Legend gekocht via *****plaats en erg kort erop een nieuwe GPSmap60C.

 

Ik zou zeggen: Koop de goedkoopste die je vinden kan en kijk of je onze hobby echt leuk vindt.

Zo ja, dan overstappen naar een GPSr met kleurenscherm en mogelijkheid voor kaarten.

 

groeten, JOS

de nachtbraker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten tweede is de etrex euro niet een ouder model???

 

Ja en nee, er loopt hier op het forum al een draadje over.

De eTrex euro is vernieuwd met nieuwe hardware.

 

Maar bij de Geko moet je absoluut minimaal AAA 1900 mAh met bijbehorende lader gebruiken.

 

AAA gaat toch maar toch 1000 mAh ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat knoppen onder en boven het scherm is ook maar betrekkelijk.

Ik heb toestellen met beide systemen en prefereer toetsen boven het scherm.

Op het moment dat je de onderste toetsen bedient heb je het toestel veel minder stevig vast. Je hebt neiging dan twee handen te gebruiken.

De GPS V durf ik best met een hand vast te houden en te bedienen terwijl ik hem boven een afgrond houd, de 60CSx niet.

 

Zal ik dan ook maar even verwarring stichten?

 

Ik heb nu een GPS 60 (met knoppen bovenop) en gebruikte hiervoor een etrex legend (knoppen aan de zijkant)

 

De etrex vind ik aanzienlijk fijner te bedienen. Door zowel de knoppen aan de zijkant als de klikstick t.o.v. de kruisbediening van de gps 60. Qua functionaliteit vind ik echter de GPS 60 weer veel beter dan de legend (Met als nadeel weer het gebrek aan kaarten...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...