Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

:dribble: HEEEELP! :cry:

Hallo, ik zit met een groot dilemma, nou groot.

Het is wel iets dat mij dwars zit. Vaak, bij multicaches, moet je bepaalde dingen uitrekenen.

Ik kom dan vaak niet tot het gewenste resultaat.

Hieronder zal ik laten zien wat ik bedoel, het gaat om berekeningen waar haakjes inzitten.

Zeer slecht opgelet op school is hier 1 van de redenen van. Komt ie:

Ik doe maar 1 berekening, anders staat het antwoord er al en is het niet meer leuk voor degene die de cache heeft geplaatst.

A=4

B=2

C=12

D=18

E=22

F=20

Daarna komen de haken (en ogen)

Cache ligt op: 52 Y'

Y = ( A*F+B*E*F+C*D*E-B )/1000

De antwoorden waren goed, weet ik. Maar als ik begin te rekenen kom ik niet op een goed getal uit.

N.L: 5.71 en is niet genoeg voor de minuten en de seconden. Kortom, wat doe ik nou verkeerd?

Bij voorbaat mijn dank,

OnewingedEagle

Geplaatst

Ik heb het net Excel gezet en kom ook op 5,71.

Ik denk dat de cache-owner een aantal haakjes is vergeten in zijn formule. Als ik zoiets zou maken zou ik het eerst in excel testen.

Het ligt dus niet aan Onewingedeagle :dribble: .

Geplaatst
:dribble: HEEEELP! :cry:

Hallo, ik zit met een groot dilemma, nou groot.

Het is wel iets dat mij dwars zit. Vaak, bij multicaches, moet je bepaalde dingen uitrekenen.

Ik kom dan vaak niet tot het gewenste resultaat.

Hieronder zal ik laten zien wat ik bedoel, het gaat om berekeningen waar haakjes inzitten.

Zeer slecht opgelet op school is hier 1 van de redenen van. Komt ie:

Ik doe maar 1 berekening, anders staat het antwoord er al en is het niet meer leuk voor degene die de cache heeft geplaatst.

A=4

B=2

C=12

D=18

E=22

F=20

Daarna komen de haken (en ogen)

Cache ligt op: 52 Y'

Y = ( A*F+B*E*F+C*D*E-B )/1000

De antwoorden waren goed, weet ik. Maar als ik begin te rekenen kom ik niet op een goed getal uit.

N.L: 5.71 en is niet genoeg voor de minuten en de seconden. Kortom, wat doe ik nou verkeerd?

Bij voorbaat mijn dank,

OnewingedEagle

Ik zou op 22.430 uitkomen. Is dat logisch? Dan doe ik gewoon alles tussen haakjes in de volgorde zoals het er staat.... Weet niet of het een goede methode van rekenen/weergeven is, maar het zou een logis coörd kunnen zijn...

Geplaatst

Bij voorbaat mijn dank,

OnewingedEagle

Laat ons niet langer in het ongewisse. Welke uitkomt moest het zijn om de cache te vinden?

Geplaatst

Bij voorbaat mijn dank,

OnewingedEagle

Laat ons niet langer in het ongewisse. Welke uitkomt moest het zijn om de cache te vinden?

Ik heb nog steeds geen idee. Alhoewel 5.71 best wel zou kunnen kloppen als je er een nul voor en een nul achter zet. Zeker omdat het coordinaat er dicht in de buurt is. Ook de andere puzzel: 004 X komt dan wel erg in de buurt. Wat een snelle reacties trouwens :dribble: Bedankt,

OnewingedEagle

De andere coordinaat zet ik er niet bij. Dat zou voor de maker van de cache niet tof zijn, lijkt mij zo.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...