Onewingedeagle Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 HEEEELP! Hallo, ik zit met een groot dilemma, nou groot. Het is wel iets dat mij dwars zit. Vaak, bij multicaches, moet je bepaalde dingen uitrekenen. Ik kom dan vaak niet tot het gewenste resultaat. Hieronder zal ik laten zien wat ik bedoel, het gaat om berekeningen waar haakjes inzitten. Zeer slecht opgelet op school is hier 1 van de redenen van. Komt ie: Ik doe maar 1 berekening, anders staat het antwoord er al en is het niet meer leuk voor degene die de cache heeft geplaatst. A=4 B=2 C=12 D=18 E=22 F=20 Daarna komen de haken (en ogen) Cache ligt op: 52 Y' Y = ( A*F+B*E*F+C*D*E-B )/1000 De antwoorden waren goed, weet ik. Maar als ik begin te rekenen kom ik niet op een goed getal uit. N.L: 5.71 en is niet genoeg voor de minuten en de seconden. Kortom, wat doe ik nou verkeerd? Bij voorbaat mijn dank, OnewingedEagle
De Roode Loper Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Ik heb het net Excel gezet en kom ook op 5,71. Ik denk dat de cache-owner een aantal haakjes is vergeten in zijn formule. Als ik zoiets zou maken zou ik het eerst in excel testen. Het ligt dus niet aan Onewingedeagle .
Team MenM Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 HEEEELP! Hallo, ik zit met een groot dilemma, nou groot. Het is wel iets dat mij dwars zit. Vaak, bij multicaches, moet je bepaalde dingen uitrekenen. Ik kom dan vaak niet tot het gewenste resultaat. Hieronder zal ik laten zien wat ik bedoel, het gaat om berekeningen waar haakjes inzitten. Zeer slecht opgelet op school is hier 1 van de redenen van. Komt ie: Ik doe maar 1 berekening, anders staat het antwoord er al en is het niet meer leuk voor degene die de cache heeft geplaatst. A=4 B=2 C=12 D=18 E=22 F=20 Daarna komen de haken (en ogen) Cache ligt op: 52 Y' Y = ( A*F+B*E*F+C*D*E-B )/1000 De antwoorden waren goed, weet ik. Maar als ik begin te rekenen kom ik niet op een goed getal uit. N.L: 5.71 en is niet genoeg voor de minuten en de seconden. Kortom, wat doe ik nou verkeerd? Bij voorbaat mijn dank, OnewingedEagle Ik zou op 22.430 uitkomen. Is dat logisch? Dan doe ik gewoon alles tussen haakjes in de volgorde zoals het er staat.... Weet niet of het een goede methode van rekenen/weergeven is, maar het zou een logis coörd kunnen zijn...
Team Gelaen Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Niet noodzakelijk. Met de gegeven info zou ik er 52 05.710 van maken.
Team Tammo Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Misschien kan het volgende draadje nieuw licht op de zaak werpen : http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...eneer+van+dalen
Team Gelaen Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 en daaruit blijkt maar weer: gebruik meer haakjes
Track_leader Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 ff in google en kijk wat google er mee doet Invoer (4*20+2*22*20+12*18*22-2)/1000 Uitkomst ((4 * 20) + (2 * 22 * 20) + (12 * 18 * 22) - 2) / 1 000 = 5.71
De Roode Loper Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 en daaruit blijkt maar weer: gebruik meer haakjes Daar zal de Kapitein trots op zijn
Kapitein Haak Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Maar let wel op GEBRUIK is geen MISBRUIK Groeten Haak
de hangijzers Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Als je Meneer van Daalen gebruikt kom je ook op 5,71 uit Er zullen dus inderdaad meer haakjes gebruikt moeten worden.
thex Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Ik zou wel eens wat van die rekenaars willen kielhalen hier .
Team Gelaen Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 ja, anders zie je door de bomen (lees: de haakjes) het bos (lees: de som) niet meer.
De Roode Loper Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 De antwoorden waren goed, weet ik. Maar als ik begin te rekenen kom ik niet op een goed getal uit.N.L: 5.71 en is niet genoeg voor de minuten en de seconden. Kortom, wat doe ik nou verkeerd? Bij voorbaat mijn dank, OnewingedEagle Laat ons niet langer in het ongewisse. Welke uitkomt moest het zijn om de cache te vinden?
thex Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 En welek cache betreft het, en doe de oost er ook maar bij
Onewingedeagle Geplaatst 21 maart 2007 Auteur Geplaatst 21 maart 2007 De antwoorden waren goed, weet ik. Maar als ik begin te rekenen kom ik niet op een goed getal uit. N.L: 5.71 en is niet genoeg voor de minuten en de seconden. Kortom, wat doe ik nou verkeerd? Bij voorbaat mijn dank, OnewingedEagle Laat ons niet langer in het ongewisse. Welke uitkomt moest het zijn om de cache te vinden? Ik heb nog steeds geen idee. Alhoewel 5.71 best wel zou kunnen kloppen als je er een nul voor en een nul achter zet. Zeker omdat het coordinaat er dicht in de buurt is. Ook de andere puzzel: 004 X komt dan wel erg in de buurt. Wat een snelle reacties trouwens Bedankt, OnewingedEagle De andere coordinaat zet ik er niet bij. Dat zou voor de maker van de cache niet tof zijn, lijkt mij zo.
Aanbevolen berichten