Polmske Geplaatst 16 maart 2007 Geplaatst 16 maart 2007 Polmske zit nog steeds te denken aan een nieuwe GPS. Nu weet ik dat er een Topo NL (begin 2007) zou komen voor Mapsend. Mailtje naar onze Garmin vrienden van Notter gestuurd, en zij hebben ernstige twijfels of de Topo NL uberhaupt uitkomt. Is er een alternatief voor Topo NL met Mapsend, oftewel zijn er andere gedetailleerde kaarten verkrijgbaar voor Mapsend. Anders zal Polmske toch voor een Garmin moeten gaan Dank.
McMelloW Geplaatst 16 maart 2007 Geplaatst 16 maart 2007 (bewerkt) Polmske zit nog steeds te denken aan een nieuwe GPS. Nu weet ik dat er een Topo NL (begin 2007) zou komen voor Mapsend. Mailtje naar onze Garmin vrienden van Notter gestuurd, en zij hebben ernstige twijfels of de Topo NL uberhaupt uitkomt. Is er een alternatief voor Topo NL met Mapsend, oftewel zijn er andere gedetailleerde kaarten verkrijgbaar voor Mapsend. Anders zal Polmske toch voor een Garmin moeten gaan Dank. Zojuist een telefoontje gepleegd met de importeur. Volgens de importeur komt TOPO NL eraan, maar hij durfde absoluut ge tijdindicatie te geven. Mogelijk wordt dit pas in 2008. Het is hoofdzakenlijk een licentie kwestie. De importeur adviseerde me om Magallan zelf een email te sturen. Mogelijk als veel NL explorist gebruikers dit doen, dat dit invloed heeft op de verschijnings datum. Als ik dit vorig jaar maart had geweten had ik dus niet voor Magellan gekozen. Dus alle Explorist gebruikers massaal Magellan bestoken met emails. Grz McMelloW. 16 maart 2007 bewerkt door McMelloW
Polmske Geplaatst 16 maart 2007 Auteur Geplaatst 16 maart 2007 Tsja, Daar was ik al een beetje bang voor. Ik ben super tevreden met onze Explorist 200. Vandaar zoeken we ook eigenlijk een Magellan. Maar als we een nieuwe GPS aanschaffen dan vinden we het wel erg belangrijk dat we Topo kunnen gebruiken. Vandaar dit onderzoekje. En anders wordt het toch een 60csx. Zal in ieder geval de importeur ook mailen. Gr. Peter.
sloppie Geplaatst 16 maart 2007 Geplaatst 16 maart 2007 Tja, ik stond voor hetzelfde dilemma. Ik heb een Sportrak Pro en was aan het twijfelen om te upgraden naar een Explorist 600 of XL. Heb toen regel matig kontakt gehad met Thales en Holland Nautic. Herfst vorig jaar kreed ik te horen dat de introductie zou komen op een europese beurs, ben ff de naam kwijt. Maar niets er van. De laatste melding was dat hij in januari dit jaar zou komen. Ook niet dus. Er werd me bij Holland Nautic wel verteld dat er bij de Garmin importeur wat mensen zaten die er als hobbie ook gebruik van maken en dat daardoor vanuit Garmin meer gepusht werd om Topo NL op de markt te brengen. Magellan heeft dat niet, volgens de medewerker. Ik heb tot eind januari gewacht heb heb toen toch maar een 60CSx aangeschaft. Het was wel even wennen, maar, ondanks dat de 60CSx een heel stuk duurder is, heb ik er geen spijt van gehad. En als bezitter van de Garmin streetpilot 510 met traffic en heel europa CN9, kan ik als tweede apparaat de 60CSx ook gratis volpompen met heel europa. Ook de Topo-NL kaart is goed. Hoewel ik op mijn PDA toch vaak net wat meer informatie heb, maar dat komt vooral doordat de resolutie hoger is. Ook qua software mogelijkheden is de Garmin beter dan de Sportrak, maar ja dat is ook al een oud beestje. Ik ben blij dat ik niet nog langer heb gewacht, want hij is er nog niet en ik ben echt benieuwd of hij wel gaat komen..... Ik ben overigens nog steeds zeer tevreden over mijn Sportrak hoor, super apparaat, goede ontvangst (ietsje minder dan de CSx). Heeft me ook nog nooit in de steek gelaten! Sloppie
Biertjuh Geplaatst 16 maart 2007 Geplaatst 16 maart 2007 Als ik dit vorig jaar maart had geweten had ik dus niet voor Magellan gekozen. Ik zal het nog één keer zeggen: als je een GPS koopt, koop een Garmin En anders wordt het toch een 60csx. Dan heb je in ieder geval de beste Ruud
Le Comte Geplaatst 16 maart 2007 Geplaatst 16 maart 2007 Wat is dan het e-mailadres van de Magellan-importeur?
McMelloW Geplaatst 16 maart 2007 Geplaatst 16 maart 2007 Wat is dan het e-mailadres van de Magellan-importeur? www.magellangps.nl info@hollandnautic.nl Grz McMelloW
Polmske Geplaatst 22 maart 2007 Auteur Geplaatst 22 maart 2007 Kijk dat ziet er goed uit. Maar ja dat kan ook eigenlijk niet anders, de Bruine Beren. De Map guru's van Geocaching Nederland. Maar dan komt natuurlijk de vraag, is dit Topo NL of hebben jullie deze kaarten zelf gemaakt ?. Gaan wel even PMent verder.
de Roode Lantaarn Geplaatst 22 maart 2007 Geplaatst 22 maart 2007 (bewerkt) Volgens mij is het gewoon een Amerikaanse Topo hoor. Onderin zie je duidelijk een stukje van de Route 66. 22 maart 2007 bewerkt door de Roode Lantaarn
Peetee Geplaatst 22 maart 2007 Geplaatst 22 maart 2007 Volgens mij is het gewoon een Amerikaanse Topo hoor. Klopt. Dit stukje is vlakbij Apeldoorn, Arizona.
Polmske Geplaatst 22 maart 2007 Auteur Geplaatst 22 maart 2007 Volgens mij is het gewoon een Amerikaanse Topo hoor. Klopt. Dit stukje is vlakbij Apeldoorn, Arizona. LOL
the workman Geplaatst 27 maart 2007 Geplaatst 27 maart 2007 (bewerkt) Hallo mede magellan bezitters of komende bezitters, Ook wij zijn in het bezit van een paar magellan receivers, te weten de 200 en een recent aangeschafte 600. De 600 in de "wetenschap" dat Topo's voor Nl er snel zouden komen. Na regelmatig de berichtgeving op het forum gelezen te hebben, heb ik reeds 3 mailtjes gestuurd naar Magellan in Frankrijk. Zij kunnen mij niet vertellen waarneer de TOPO er aan komt, en een antwoord of hij er komt, geven ze al helemaal niet. Ik ben van mening dat de importerus hierin ook een belangrijke rol dienen te spelen. Wij zijn gek van de handzaamheid van de Xplorist lijn en zullen er niet gauw afstand van doen, maar het is gewoon lastig als je geen Topo's kunt draaien. Ik vraag dan ook aan iedere magellan bezitter om zijn mening te ventileren bij Magellan. Hoe meer mensen er om vragen hoe sneller er iets komt. Mocht iemand toch ideeen hebben om een soort Topo's in de Xplorist te zenden, ik hou mij aanbevolen. The Workman 27 maart 2007 bewerkt door the workman
McMelloW Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 (bewerkt) Hallo mede magellan bezitters of komende bezitters, Ook wij zijn in het bezit van een paar magellan receivers, te weten de 200 en een recent aangeschafte 600. De 600 in de "wetenschap" dat Topo's voor Nl er snel zouden komen. Na regelmatig de berichtgeving op het forum gelezen te hebben, heb ik reeds 3 mailtjes gestuurd naar Magellan in Frankrijk. Zij kunnen mij niet vertellen waarneer de TOPO er aan komt, en een antwoord of hij er komt, geven ze al helemaal niet. Ik ben van mening dat de importerus hierin ook een belangrijke rol dienen te spelen. Wij zijn gek van de handzaamheid van de Xplorist lijn en zullen er niet gauw afstand van doen, maar het is gewoon lastig als je geen Topo's kunt draaien. Ik vraag dan ook aan iedere magellan bezitter om zijn mening te ventileren bij Magellan. Hoe meer mensen er om vragen hoe sneller er iets komt. Mocht iemand toch ideeen hebben om een soort Topo's in de Xplorist te zenden, ik hou mij aanbevolen. The Workman Helaas heb ik dezelfde ervaring bij Magellan. Deze stuurt me weer terug naar de importeur. De importeur zegt er niets aan te kunnen doen en verwijst naar Magellan. Erg waardeloos. 28 maart 2007 bewerkt door McMelloW
Polmske Geplaatst 28 maart 2007 Auteur Geplaatst 28 maart 2007 (bewerkt) Beste Magellan vrienden, Ook wij zitten met smart te wachten op de Topo. Ik doe namelijk nooit meer een Magellan de deur uit. Wij lopen met onze Magellan (200) vaak rechtstreeks naar de cache toe, en zijn dus zeer tevreden over de Magellan's. Zeker als ik alle topics lees over de garmin's. Hoevaak je daar wel niet een firmware update moet doen, dat geeft mij niet veel vertrouwen. En als je kijkt naar het plaatje van de Bruine Beren dan zie je dat die (gewoon) een Topo hebben voor hun Magellan. Er zijn mensen bezig om de topo van Garmin om te zetten naar de Topo voor Magellan. Dit is echter een tijdrovende bezigheid, we zullen dus wat geduld moeten hebben. Maar het komt er aan. Geduld dus. Heb overigens ook een mail gestuurd naar de importeur. 28 maart 2007 bewerkt door Polmske
Aanbevolen berichten