Bert-Ernie Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Geplaatst 19 maart 2007 (bewerkt) Bij Notter is die nu in de reclame voor 135 euro incl combi kabel.. en dan vind ik die 85 euro toch teveel. Welke is nu in de aanbieding? Kan namelijk niks vinden op de site van notter over een aanbieding Sorry helemaal verkeerd gekeken! Zo'n combi kabel wat kost dat normaal en kan ik hiermee de gps aan de pc verbinden of niet? 19 maart 2007 bewerkt door Bert-Ernie
Bert-Ernie Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Geplaatst 19 maart 2007 nou de beslissing is gevallen hoor, we gaan voor een hele nieuwe! Nu zit ik vol interesse de aanbieding bij notter te bekijken maar ik mag ik ervan uitgaan dat dit een Europese is MET NL-se handleiding? Ook kom ik op internet diverse webwinkels tegen. Echter ik ben nogal huiverig voor dit soort dingen te kopen via internet. Zouden jullie ze hier kopen? gpsshop.nl, sportxl.nl, futurumshop.nl
Gast Team_Maju Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 nou de beslissing is gevallen hoor, we gaan voor een hele nieuwe! Nu zit ik vol interesse de aanbieding bij notter te bekijken maar ik mag ik ervan uitgaan dat dit een Europese is MET NL-se handleiding? Ook kom ik op internet diverse webwinkels tegen. Echter ik ben nogal huiverig voor dit soort dingen te kopen via internet. Zouden jullie ze hier kopen? gpsshop.nl, sportxl.nl, futurumshop.nl JIj bent nogal huiverig voor van alles en nog wat Je kan ook via Notter bestellen online.. als je vooruit betaald zijn de extra kosten slechts € 5,-. Ik heb begrepen dat de winkel nog al ver weg is voor jou.. dus dit is een prima optie.
Bert-Ernie Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Geplaatst 19 maart 2007 nou de beslissing is gevallen hoor, we gaan voor een hele nieuwe! Nu zit ik vol interesse de aanbieding bij notter te bekijken maar ik mag ik ervan uitgaan dat dit een Europese is MET NL-se handleiding? Ook kom ik op internet diverse webwinkels tegen. Echter ik ben nogal huiverig voor dit soort dingen te kopen via internet. Zouden jullie ze hier kopen? gpsshop.nl, sportxl.nl, futurumshop.nl JIj bent nogal huiverig voor van alles en nog wat Je kan ook via Notter bestellen online.. als je vooruit betaald zijn de extra kosten slechts € 5,-. Ik heb begrepen dat de winkel nog al ver weg is voor jou.. dus dit is een prima optie. Ja helaas ben ik door negatieve koop-ervaringen via internet, een stuk voorzichtiger geworden. Die aanbieding is zeker een prima optie ja. maar wat kan ik met die kabel precies doen? Of is dit een combi van een pc kabel met een oplaadkabel?
SN@G Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Ik zelf heb bij Notter en Futurmshop geen problemen gehad met dingen bestellen.
de Roode Lantaarn Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Bij Notter hebben ze een gegararandeerde Europese Etrex Euro. Ander heette het waarschijnlijk ook geen Etrex Euro maar Etrex USA. Een combikabel is zoals jezelf al aangaf een gecombineerde voedings- en RS232 kabel (seriele kabel). Ach en kopen via internet? Wij kopen alles via internet, van een amerikaanse 60CsX en een duitse craddle voor de PDA tot Australische Lego. Nooit een miskoop gehad.
flatfisher Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Zo'n combi kabel wat kost dat normaal en kan ik hiermee de gps aan de pc verbinden of niet? De prijs van zo'n kabel varieert nogal. Via Marktplaats (Adventureshop te Middelie) kan je hem al voor € 13,00 kopen, bij Notter kost hij los € 46,00. Maar zoals je reeds gezien hebt, hebben ze daar ook de aanbieding waarbij je de Etrex inclusief zo'n kabel koopt. In ieder geval heb je deze kabel nodig om hem aan je PC te verbinden. En dan nog, het is een serieele kabel, dus moet je ook een geschikte serieele aansluiting op je computer hebben. Dit is een 9-pins COM-poort. Lijkt een beetje op zo'n ouderwetse LPT-printerpoort, met allemaal pinnetjes. 9 pins is dan volgens mij 5 pinnetjes op een rij en dan 4 pinnetjes op een rij daaronder. Kijk maar even achterop je PC, dan zie je het snel genoeg. Heb je dat niet, dan moet je nog een serieel-usb-convertor kopen, dan kan je aansluiten op een USB-poort. Bijvoorbeeeld als je een laptop hebt! En dan heb je nog software nodig. Volgens mij wordt alleen bij de wat duurdere apparaten Garmin's Mapsource meegeleverd. Dus niet bij de Etrex Euro. Er is wel gratis software beschikbaar zoals EasyGPS. Dat is heel handig om waypoints te bewaren en heen en weer te sturen van pc naar GPS. Leuker is het om software te gebruiken met digitale kaarten, zoals Ozi-explorer. Dit heb ik zelf veel gebruikt om ook mij tracklogs te bekijken (kan je zien waar je geweest bent en hoe hard je gefietst hebt. Zelf heb ik heel lang de demo-versie van Ozie gebruikt. nou de beslissing is gevallen hoor, we gaan voor een hele nieuwe! Nu zit ik vol interesse de aanbieding bij notter te bekijken maar ik mag ik ervan uitgaan dat dit een Europese is MET NL-se handleiding? Ja, zeker bij Notter. Maar volgens mij geldt dat voor elke Nederlandse/Europese aanbieder. Voor de zekerheid kan je het altijd even navragen. Alle internetverkopers hebben daarvoor speciale email-dienst. En sommigen vermelden zelfs telefoonnummers op hun site. Dan kan je ze gewoon bellen en je vraag stellen. Ook kom ik op internet diverse webwinkels tegen. Echter ik ben nogal huiverig voor dit soort dingen te kopen via internet. Zouden jullie ze hier kopen? gpsshop.nl, sportxl.nl, futurumshop.nl Een duidelijk antwoord: ja, zeker bij Notter (Waypoint.nl) zou ik wel online durven kopen. Bij Adventureshop (Marktplaats, zoek op Garmin GPS) heb ik dus ooit eens een pc-kabeltje gekocht, prima gegaan. Denkelijk zou ik ook wel bij Futurumshop durven kopen en eigenlijk wel bij elke internetleverancier die zijn producten op een overzichtelijke site te koop aanbiedt. Dan moeten de extra kosten als administratiekosten, verzendkosten en BTW bijvoorbeeld, wel duidelijk vermeld zijn. Als zo'n verkoper daar duidelijk over is, dan wil die echt gewoon verkopen en niet bedonderen! Eén ding zou ik niet doen: mijn creditcard gebruiken. Paypal heb ik ook niet, dus ik moet wel gewoon via een bankoverschrijving kunnen betalen. Meestal gaat dat prima. Je hebt inmiddels zelf een beslissing genomen een nieuwe Etrex Euro te kopen, dus je bent niet verplicht (moreel) aan een bepaalde verkoper, dus maak gewoon een balans en koop bij één die je zelf betrouwbaar acht en het goedkoopst is. Ik denk dat het een goed idee is om dan eerst eens contact op te nemen met de leverancier van je keuze en te vragen of het een europese versie is of niet. Verzin eventueel nog een paar vragen, bijvoorbeeld over levertijd, kosten en wijze van betaling. Dan kan je altijd nog zeggen dat je even wilt nadenken en eventueel per email bestelt. Als je dan nog niet overtuigd bent, kan je inderdaad beter in een gewone winkel gaan kopen. Om het nog even moeilijker te maken, ik zou zelf ook een fietssteun erbij kopen. Als je je eens op de fiets verplaatst, is het altijd handig om het apparaat in ieder geval niet te hoeven vasthouden en toch te kunnen aflezen. En alles wat je in 1 keer koopt, kost je maar 1 keer verzendkosten he! En in principe geldt dit natuurlijk ook voor een autosteun. En in de boot. En je vliegtuig. OK, nu ga ik wat overdrijven, maar je snapt wel wat ik bedoel!
JandeBeHanger Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 (bewerkt) 7 april 2007 bewerkt door JandeBeHanger
de Roode Lantaarn Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Om tenslotte ook nog even een lans te breken voor E-Bay. Kijk eens naar de feedback van verkopers. Als hij van de 1000 verkochte artikelen 2 maal een negatieve Feedback kreeg dan zit het wel goed. Z**kerds hou je altijd. En voor een E-Bay winkel is 1000 verkopen weinig.
Bert-Ernie Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Geplaatst 19 maart 2007 hoi Dank je wel voor je uitleg! Stel ik zeer opprijs! 1. In ieder geval heb je deze kabel nodig om hem aan je PC te verbinden. En dan nog, het is een serieele kabel, dus moet je ook een geschikte serieele aansluiting op je computer hebben. Dit is een 9-pins COM-poort. Lijkt een beetje op zo'n ouderwetse LPT-printerpoort, met allemaal pinnetjes. 9 pins is dan volgens mij 5 pinnetjes op een rij en dan 4 pinnetjes op een rij daaronder. Kijk maar even achterop je PC, dan zie je het snel genoeg. Heb je dat niet, dan moet je nog een serieel-usb-convertor kopen, dan kan je aansluiten op een USB-poort. Bijvoorbeeeld als je een laptop hebt! volgens mij heb ik zo'n aansluiting op mij pc zitten. Volgens mij is het de aansluiting tussen de muis en de monitor in. Klopt dat? 2. En dan heb je nog software nodig. Volgens mij wordt alleen bij de wat duurdere apparaten Garmin's Mapsource meegeleverd. Dus niet bij de Etrex Euro. Er is wel gratis software beschikbaar zoals EasyGPS. Dat is heel handig om waypoints te bewaren en heen en weer te sturen van pc naar GPS. Leuker is het om software te gebruiken met digitale kaarten, zoals Ozi-explorer. Dit heb ik zelf veel gebruikt om ook mij tracklogs te bekijken (kan je zien waar je geweest bent en hoe hard je gefietst hebt. Zelf heb ik heel lang de demo-versie van Ozie gebruikt. Je kunt toch ook op je GPS die waypoints bewaren of niet? Wat biedt die software als toegevoegde waarde als ik de hele domme vraag mag stellen. Ik wil het graag zo makkelijk mogelijk houden en denk niet dat die Ozi-eplorer iets voor mij is. Kan dit evt wel draaien op de Etrex euro gps of niet? Ik dacht namelijk dat als ik de gps had gekocht ik min of meer klaar was en ik er alles mee kon doen. oa van en naar de pc etc nou de beslissing is gevallen hoor, we gaan voor een hele nieuwe! Nu zit ik vol interesse de aanbieding bij notter te bekijken maar ik mag ik ervan uitgaan dat dit een Europese is MET NL-se handleiding? Ja, zeker bij Notter. Maar volgens mij geldt dat voor elke Nederlandse/Europese aanbieder. Voor de zekerheid kan je het altijd even navragen. Alle internetverkopers hebben daarvoor speciale email-dienst. En sommigen vermelden zelfs telefoonnummers op hun site. Dan kan je ze gewoon bellen en je vraag stellen. Nou het is maar goed dat ik vandaag een aantal bedrijven gemailed heb want van 2 heb ik al bericht terug dat het geen europerse versie is en hij NIET in het nl kan.
de Roode Lantaarn Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Inderdaad is het die groen-blauwige konnektor naast je muis-keyboard stekker. Software. Software en een konnektie naar je PC is niet nodig maar wel handig. Ga maar eens 100 waypoints invoeren direkt op de GPS. dan denk je hier nog snel aan terug. Op een PC met een echt toetsenbord tikt dat heel wat eenvoudiger. Bovendien kan je de ook je WP´s opslaan op je PC en dat geld ook voor je tracks. Dit laatste is vooral leuk met, en daar komt ie weer, Ozi-Explorer. Europees/USA. Hier ontstaat een kleine verwarring. Met een europese versie wordt bedoelt: Europese support en garantie. Ik ken eigenlijk geen enkele Etrex Euro die de menu's in het NL vertoont. Dus wat dat laatste betreft hebben ze gelijk. Maar ze verkopen wel degelijk een europese versie anders zou het grijze import zijn (heeft niks met de kleur van het apparaat te maken voordat je denkt dat er ook een grijze Etrex Euro is ) en daar branden deze bedrijven hun vingers niet aan. Zijn ze gelijk hun dealerschap kwijt.
Bert-Ernie Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Geplaatst 19 maart 2007 (bewerkt) dank je wel voor je snelle reactie! Inderdaad is het die groen-blauwige konnektor naast je muis-keyboard stekker. Software.Software en een konnektie naar je PC is niet nodig maar wel handig. Ga maar eens 100 waypoints invoeren direkt op de GPS. dan denk je hier nog snel aan terug. Op een PC met een echt toetsenbord tikt dat heel wat eenvoudiger. Bovendien kan je de ook je WP´s opslaan op je PC en dat geld ook voor je tracks. Dit laatste is vooral leuk met, en daar komt ie weer, Ozi-Explorer. aha is het daar goed voor! Nee ik ben zeker niet van plan om dit handmatig in te gaan zitten voeren. Dan is een kabeltje erg handig ja kan ik die ozi-eplorer straks ook draaien op die etrex gps? Europees/USA.Hier ontstaat een kleine verwarring. Met een europese versie wordt bedoelt: Europese support en garantie. Ik ken eigenlijk geen enkele Etrex Euro die de menu's in het NL vertoont. Dus wat dat laatste betreft hebben ze gelijk. Maar ze verkopen wel degelijk een europese versie anders zou het grijze import zijn (heeft niks met de kleur van het apparaat te maken voordat je denkt dat er ook een grijze Etrex Euro is ) en daar branden deze bedrijven hun vingers niet aan. Zijn ze gelijk hun dealerschap kwijt. Ik heb vorige week bij die vrouw die die USA etrex te koop aanbood, gezien dat zij het menu echt in het Nederlands had. hihi hahaha een grijze eTrex 19 maart 2007 bewerkt door Bert-Ernie
Peetee Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Ik ken eigenlijk geen enkele Etrex Euro die de menu's in het NL vertoont. Weet je dat zeker? Want het is weliswaar al een tijd geleden dat ik de Etrex Euro had, maar ik meen toch zeker te weten dat de menu's o.a. in het Nederlands waren.
Bert-Ernie Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Geplaatst 19 maart 2007 Ik ken eigenlijk geen enkele Etrex Euro die de menu's in het NL vertoont. Weet je dat zeker? Want het is weliswaar al een tijd geleden dat ik de Etrex Euro had, maar ik meen toch zeker te weten dat de menu's o.a. in het Nederlands waren. ik heb het inderdaad vorige week ook zelf gezien
Bert-Ernie Geplaatst 19 maart 2007 Auteur Geplaatst 19 maart 2007 (bewerkt) Moet de ETrex ook nog Waas/Egnos enabled zijn of zijn ze dat wel als ik ze koop bij notter bijvoorbeeld? (niet dat ik enig idee heb wat het betekend hoor ) het spijt me dat ik zoveel vragen stel maar dit wereld is echt helemaal nieuw voor me 19 maart 2007 bewerkt door Bert-Ernie
Aanbevolen berichten