Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Via internet ben ik een Garmin Etrex euro tegengekomen. Zojuist heb ik met de verkoper gesproken en deze geeft aan dat de gps uit Amerika komt. Kan ik met deze gps hier in NL wel geocachen of moet ik nu zoveel extra dingen aanschaffen dat ik beter naar de winkel kan gaan en een nieuwe kan kopen? Vanavond heb ik afgesproken met de koper, hopelijk kunnen jullie me helpen voor die tijd

thanks a lot!!!

Geplaatst
Hallo,

Via internet ben ik een Garmin Etrex euro tegengekomen. Zojuist heb ik met de verkoper gesproken en deze geeft aan dat de gps uit Amerika komt. Kan ik met deze gps hier in NL wel geocachen of moet ik nu zoveel extra dingen aanschaffen dat ik beter naar de winkel kan gaan en een nieuwe kan kopen? Vanavond heb ik afgesproken met de koper, hopelijk kunnen jullie me helpen voor die tijd

thanks a lot!!!

Je kunt hiermee zonder enig probleem in Nederland cachen.

Groeten Haak.

Geplaatst

Hoi lui.

Ik heb begrepen en geen ervaring uit eigen hand dat de service van de nederlandse dealers voor buitenlandse GPsss niet zo goed en snel is als voor de in nederland gekochte spullen.

Nogmaals ik heb hier geen ervaring mee het is maar een klein tipje

Het cachen met de Euro gaat prima mijn dochter van 8 gebruikt hem ook.

Greoten DE GETZIE FAMILY.

Geplaatst

ik heb hem ook uit amerika en gaat prima.

niks geen problemen mee aleen is alles in het engels

Geplaatst

Mijn Garmin GPSmap 60CSx komt ook uit Amerika - een nieuw exemplaar gekocht op Ebay, betaald met PayPlay (dit is echt veilig) en gewoon invoerrechten betaald. Uiteindelijk heeft dit mij zo'n EUR 150 gescheeld. Je heb met zo'n exemplaar alleen een Amerikaanse Basemap i.p.v. Europa, maar ook dat probleem is oplosbaar...

Geplaatst

... maar als er iets kapot gaat zit je met de gebakken peren.

Ik heb een tweedehands GPSmap 60 CS die in Amerika is gehaald. De garantie is verlopen.

De USB aansluiting is kapot en die willen ze in Nederland niet laten repareren.

Dan zou ik het ding naar Amerika moeten sturen, waar ze de gekste bedragen kunnen gaan vragen voor de reparatie en verzendkosten omdat ik er geen garantie meer op heb.

Dus wanneer ik een nieuwe GPS ga kopen doe ik dat dus wel in Nederland, waarschijnlijk bij Notter.

Dat is iets duurder, maar dan ben ik wel verzekerd van service. Een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen.

P.S. als iemand weet waar ik een USB-serieel omvormer kan krijgen die werkt voor de GPS en een seriele kabel voor de GPS 60 serie dan kan ik nog even vooruit met deze GPS.

Geplaatst
Dan zou ik het ding naar Amerika moeten sturen, waar ze de gekste bedragen kunnen gaan vragen voor de reparatie en verzendkosten omdat ik er geen garantie meer op heb.

Ik heb wel eens gelezen dat je 'm ook naar Garmin Europe (in de U.K.) kunt sturen voor reparatie onder garantie. Je kunt er altijd eens een mailtje aan wagen ...

Geplaatst (bewerkt)

Vanavond ben ik dus bij de vrouw in kwestie geweest. We hebben gekeken naar de verschillen tussen de Nl versie en de amerikaanse versie en het enige verschil is dat de Amerikaanse geen NL taal heeft, jaaa gek he. Bij haar NL versie stond er versie 3.0 op geloof ik, en bij de amerikaanse 2.14. Verder is hij echt identiek.

Nu heb ik vanmiddag even een outdoor winkel gebeld met de vraag of het verstandig was om deze koop te gaan doen. Zij zeiden NEE niet doen. Als hij kapot gaat zit je met de garantie, je hebt geen bon. Je gaat problemen krijgen met het kabeltje om waypoints te downloaden etc.

Ik moet zeggen dat ik het echt niet meer weet wat ik nu moet doen. Het is voor een heel gunstig prijsje maar ik heb geen zin in problemen als ik straks waypoints wil downloaden en ik kom erachter dat het eraan ligt omdat ik een amerikaanse heb. Kan ik de software wel upgraden bij de amerikaanse?

Wie ow wie kan me enig advies hierop geven. Help!!

ps: ik zie nu dat ik deze vraag in het verkeerde topic heb geplaatst. Wil iemand hem svp naar de Garmin-Etrex topic verplaatsen? Dank!

bewerkt door Bert-Ernie
Gast Team_Maju
Geplaatst

Ik heb ook een amerikaanse Euro.. en daar is niks mis mee.. alles functioneert gewoon en als je lang genoeg wacht is er vast een Gruninger die voor je een nederlandse handleiding heeft.

Je zit er alleen mee als die kapot gaat.. dat je tegen hoge kosten aanloopt omdat hier in Nederland bijna niemand dat ding maken wilt.

maar in de werking van de GPS zit verder geen verschil!

Geplaatst (bewerkt)
Ik heb ook een amerikaanse Euro.. en daar is niks mis mee.. alles functioneert gewoon en als je lang genoeg wacht is er vast een Gruninger die voor je een nederlandse handleiding heeft.

Je zit er alleen mee als die kapot gaat.. dat je tegen hoge kosten aanloopt omdat hier in Nederland bijna niemand dat ding maken wilt.

maar in de werking van de GPS zit verder geen verschil!

Dank je wel voor je antwoord! Stel dat ik geen garantie meer heb, is het dan aan te raden om het ding te kopen?

Kan ik de software wel upgraden bij de amerikaanse?

bewerkt door Bert-Ernie
Gast Team_Maju
Geplaatst

Ik zou zeggen.. ligt er helemaal aan wat je er voor moet betalen..

Geplaatst

Wij hebben zojuist afgelopen weekend een Garmin Map CSx 60 besteld uit Amerika via E-bay. Scheelde inderdaad een hoop poen. Wij krijgen echter wel een bon bij onze gps en mocht ie kapot gaan dan sturen we hem gewoon op naar de importeur van Europa en dan hebben we gewoon garantie. Een bon is echter wel vereist.

Een goede raad is moeilijk te geven, het is namelijk ook een btje een persoonlijk gevoel. Als je hem koopt en je zit elke dag in de stres dat mocht ie kapot gaan je geen idee hebt of en waar je hem kan laten repareren dan moet je je afvragen of het verschil in prijs het dat waard is.

Geplaatst (bewerkt)
Ik zou zeggen.. ligt er helemaal aan wat je er voor moet betalen..

Ze vraagt er 85 euro voor, vaste prijs

Wij hebben zojuist afgelopen weekend een Garmin Map CSx 60 besteld uit Amerika via E-bay. Scheelde inderdaad een hoop poen. Wij krijgen echter wel een bon bij onze gps en mocht ie kapot gaan dan sturen we hem gewoon op naar de importeur van Europa en dan hebben we gewoon garantie. Een bon is echter wel vereist.

Een goede raad is moeilijk te geven, het is namelijk ook een btje een persoonlijk gevoel. Als je hem koopt en je zit elke dag in de stres dat mocht ie kapot gaan je geen idee hebt of en waar je hem kan laten repareren dan moet je je afvragen of het verschil in prijs het dat waard is.

Maar als ik geen garantie meer heb? ik weet het nog niet zeker van de garantie hoor, heb ze gebeld maar neemt niet op

Nou ik heb dus geen garantie meer, ding is iets meer als 2 jaar oud. Ze heeft helaas geen bon meer, haar broer heeft het ding voor haar gekocht in Amerika als kadootje.

Ik blijf maar twijfelen wat ik moet doen. 85 euro voor een nieuw goed apparaatje ALS er iets mee is weet ik niet waar ik moet zijn. OF 165 euro voor een die wel in het NL is en waar ik garantie heb.

bewerkt door Bert-Ernie
Geplaatst
Wij zouden dan gaan voor een nieuwe.

mag ik vragen waarom? Het ding is namelijk nieuw maar wel 2 jaar in de kast gelegen zeg maar. Was ook echt zo want hij had wat moeite met opstarten de 1e keer.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...