Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Voor degene onder ons die niet in militaire dienst zijn geweest het volgende.

Er zijn enkele caches (welke ben ik even vergeten) waar je juist MOET graven. Nu kun je wel gaan sjouwen met een grote bats of spade, maar dat kan beter met een pionierschop (denk ik). Ik heb er 1tje bij een dump op de kop kunnen tikken, maar ze zijn vnaf 5-3-2007 ook hier te koop.

Geplaatst

Er zijn enkele caches (welke ben ik even vergeten) waar je juist MOET graven. Nu kun je wel gaan sjouwen met een grote bats of spade, maar dat kan beter met een pionierschop (denk ik). Ik heb er 1tje bij een dump op de kop kunnen tikken, maar ze zijn vnaf 5-3-2007 ook hier te koop.

uhh ik dacht dat caches niet begraven mochten liggen. :o:o dus heb je zo'n dingetje ook niet nodig toch. Tenzij je hem kunt verbouwen tot prikstok :crybaby::wistling:

Geplaatst

uhh ik dacht dat caches niet begraven mochten liggen. :o:o dus heb je zo'n dingetje ook niet nodig toch. Tenzij je hem kunt verbouwen tot prikstok :crybaby::wistling:

Er zijn grandfathered caches die nog wel begraven liggen.

En om het pioniersschopje te kunnen kopen, moet je toch in regio 2 wonen...

Geplaatst

Ik heb het dus over First Dutch. Dit is een grandfathered cache. Ik weet niet of er meer van zijn.

2a7f6f35-9351-4c38-9ae7-b48d15fb07c0.jpg

Dus Zuid-West nederland :o , dan toch maar naar de dump. Misschien can een cacher daar in die regio een zwikkie opkopen en verkopen op het GME2007 :o .

Geplaatst

Een cache op het strand (er zijn er een paar) mag volgens mij ook gewoon begraven zijn, mits er toestemming voor is natuurlijk.

Als de kuil nu gegraven wordt door een strandbezoeker of door een cacher maakt volgens mij niet zoveel uit.

Bij Cadzand liggen er in ieder geval 2 in de buurt.

Jan

Geplaatst

Het is inderdaad een mooie schop voor weinig geld, maar laten we wel wezen:

van alle caches die er op dit moment zijn, zijn er nog maar een paar waar je (eventueel) een schop voor nodig hebt.

Die zijn allemaal Grandfathered, want het mag niet meer.

Er komen dus geen nieuwe meer bij en op termijn wordt het (nu al geringe) aantal steeds kleiner.

Om daar nu nog een schop voor aan te schaffen, vind ik persoonlijk niet zo'n zinvolle investering. :crybaby:

my 2 c.

Geplaatst
Het is inderdaad een mooie schop voor weinig geld, maar laten we wel wezen:

van alle caches die er op dit moment zijn, zijn er nog maar een paar waar je (eventueel) een schop voor nodig hebt.

Die zijn allemaal Grandfathered, want het mag niet meer.

Er komen dus geen nieuwe meer bij en op termijn wordt het (nu al geringe) aantal steeds kleiner.

Om daar nu nog een schop voor aan te schaffen, vind ik persoonlijk niet zo'n zinvolle investering. :wistling:

my 2 c.

Maar misschien wel handig om mee te nemen op vakantie voor op de camping. Trouwens in het buitenland zijn ze minder streng, dus .......... je weet maar nooit.

Ik mocht trouwens van het Geldersch Landschap twee caches wel begraven. Houten kistje met deksel ingraven en daar de ammobox in. Dan is het toch wel handig als je zo'n klein handig bij je hebt i.p.v. met een grote spade door het bos te banjeren :crybaby: .

Het is trouwens een tip en geen verplichting. Misschien ook wel een leuk hebbedingetje.

Geplaatst

Als de kuil nu gegraven wordt door een strandbezoeker of door een cacher maakt volgens mij niet zoveel uit.

Macht kein Flaus aus :crybaby: .

:wistling:

Geplaatst
Maar misschien wel handig om mee te nemen op vakantie voor op de camping.

Ik opende ook met te stellen dat het een mooie schop is, voor weinig geld.

Erg handig voor allerlei doelen, .....behalve geocachen

Trouwens in het buitenland

zijn ze minder streng, dus .......... je weet maar nooit.

Dat men daar minder zorgvuldig met de regels omgaat, vind ik geen excuus om er aan mee te doen.

Ik mocht trouwens van het Geldersch Landschap twee caches wel begraven. Houten kistje met deksel ingraven en daar de ammobox in. Dan is het toch wel handig als je zo'n klein handig bij je hebt i.p.v. met een grote spade door het bos te banjeren :crybaby: .

Je moet volgens mij geen toestemming willen om een schat te begraven.

Als je een spel speelt, heb je allereerst te maken met de regels van het spel. Die moeten natuurlijk binnen de grenzen van de locale regelgeving zijn.

Maar als de locale regelgeving MEER toestaat, wil dat niet zeggen dat je dan ook van de spelregels mag afwijken.

Het is trouwens een tip en geen verplichting. Misschien ook wel een leuk hebbedingetje.

Dat is het zonder meer, en ik ga er zeker een kopen.

Maar niet voor het Geocachen. :wistling:

Geplaatst (bewerkt)

Mijn persoonlijke ervaring met dit graafgereedschap is niet echt super geweest.

Het kan natuurlijk liggen aan het feit dat ik zelf vrij lang ben, maar geef mij toch maar de normale

schep met steel op lengte. Daar is nog eens een kuil mee te graven. :wistling:

Met zo'n kab_outer schepje kun je nog geen micro de grond in krijgen. :o

Maar voor de her en der nog schaars begraven liggende caches is het misschien net voldoende.

Tenslotte was de kuil destijds op de heide van Ede ook diep genoeg... :o

Groetjes Jan-Willem (lichting 92-10 :crybaby: )

bewerkt door pa3fus
Geplaatst

Stukje nostalgie, zo'n pio-schop, menig schuttersputje en latrine mee gegraven. En, nadat ze dienst gedaan hadden, ook weer dicht gegooid. :o

Die goeie ouwe tijd! :wistling:

Tegenwoordig mag je niets meer graven op de hei. :o Alleen in speciaal aangewezen gebieden. En dan komen ze ook nog met een graafmachine langs om een prefab schuttersput in te graven. En de latrine, dat is een Dixi geworden.

En eh, baaidewaai, 89-3 Roekcie (VOC) :crybaby:

Geplaatst

Ik dacht dat regiocodes alleen op DVD's van toepassing waren, tegenwoordig dus ook al op gereedschappen.

Wat is er trouwens mis met een gewone spade?

a7a19594-93f6-4084-970f-98bcecce7734.jpg

Onderweg naar first Durch. 23-10-2004.

Geplaatst

Haha stoere foto hoor B) FF over het pioniersschepje van de L... Wij hebben hem gehad voor naar de camping..vanwege het noodweer een geultje spitten..Krak :D Scheppie stuk! Dussss...kweetnie of het dan wel z'on goeie koop zal zijn. :D

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...