zoekzoek Geplaatst 14 februari 2007 Geplaatst 14 februari 2007 Hallo, Ik rij tegen een hindernis aan. Dat is als ik een track wil uitzetten in het grensgebied, dat je steeds een andere kaart moet kiezen. De grens tussen duitsland en nederland. Nu zag ik laatst bij iemand dat ze tjechie en slowakije top een kaart hadden samen gevoegd. Kun je deze kaarten van NL en D ook samenvoegen tot een geheel. Die je dan als geheel kan instaleren in mapsource. Dit komt omdat ik ook nogal eens grote afstanden afleg op de motor. Zo zag ik dat swiss ook uit twee delen bestaat. En noorwegen ook uit meerdere delen. Kan je mooi zweden en noorwegen aan elkaar plakken. Ik werk dan ook het liefst met een ppc. Had al lopen te zoeken naar deze invulling, zag wel de scankaarten dat ze met een programma aan elkaar geplakt waren Zoekzoek
0 Nuffie Geplaatst 9 november 2008 Geplaatst 9 november 2008 Voor de Nederlandse Topo is dit niet het geval, en ik verwacht voor de duitse ook niet. En Belgie, Oostenrijk en Great Brittain ook niet. Is er ook een topo van Frankrijk die het niet heeft??
0 Miza Geplaatst 1 juni 2009 Geplaatst 1 juni 2009 Download het volgende programma: IMG 2 MAPSOURCE Ik wil graag Topo NL transparant maken en dat met de Onroute Fietskaart op mijn Oregon installeren. De link voor IMG 2 MAPSOURCE die hierboven genoemd wordt, werkt niet. Wie weet waar ik dit programaatje kan vinden? Dank je wel voor de hulp. Gr. Miza
0 D_Jakke Geplaatst 2 juni 2009 Geplaatst 2 juni 2009 Download het volgende programma: IMG 2 MAPSOURCE Ik wil graag Topo NL transparant maken en dat met de Onroute Fietskaart op mijn Oregon installeren. De link voor IMG 2 MAPSOURCE die hierboven genoemd wordt, werkt niet. Wie weet waar ik dit programaatje kan vinden? Dank je wel voor de hulp. Gr. Miza http://www.img2ms.de/
0 Miza Geplaatst 2 juni 2009 Geplaatst 2 juni 2009 Dank je wel voor de hulp. Ik zie dat er op deze link meer handige tooltjes staan. Inmiddels heb ik op een andere manier ook voor elkaar gekregen dat de Onroute Fietskaart en TopoNederland (transparant) via Mapsource ingeladen worden op de Oregon. Ik meld dit even in een ander topic. Gr. Miza
0 Nuffie Geplaatst 15 september 2010 Geplaatst 15 september 2010 Is er inmiddels een andere manier om kaarten samen te voegen? En kan dit ook met OSM-kaarten? Ik probeer OSM-kaarten van Frankrijk samen te voegen tot 1 kaart, maar ik krijg met img2ms allerlei foutmeldingen. Voor ik dat ga uitzoeken, vraag ik eerst maar naar verbeterde methodes. We zijn nu toch al weer 3 jaar verder. Weet iemand raad?
0 Zompies Geplaatst 15 september 2010 Geplaatst 15 september 2010 Is er inmiddels een andere manier om kaarten samen te voegen? En kan dit ook met OSM-kaarten? Ik probeer OSM-kaarten van Frankrijk samen te voegen tot 1 kaart, maar ik krijg met img2ms allerlei foutmeldingen. Voor ik dat ga uitzoeken, vraag ik eerst maar naar verbeterde methodes. We zijn nu toch al weer 3 jaar verder. Weet iemand raad? Wij hebben in Mapsource een selectie gemaakt van de TOPO Benelux 2010 (100%), TOPO Duitsland (45%) en de CNEUR2010(80%). Dit samen naar de 60CSX levert een prima kaart op die afhankelijk van de detailering de gewenste kaart weergeeft. In verband met de reken/tekencapaciteit is het raadzaam om de kaarten die je niet nodig hebt uit te zetten. Wij hebben in ieder geeval een perfecte grensoverschrijdende topo kaart van nederland naar duitsland. Ook routeren gaat goed, want dan gebruikt hij de gegevens van de CNEUR als je in duitsland bent. Het transparant maken van de oude kaarten werkt wel, maar dat gaat niet makkelijk meer met de recente gelockte 2010 kaarten. . Tevens heeft img2gps beperkingen in het aantal kaartdelen en het totale aantal mb's.
0 thex Geplaatst 15 september 2010 Geplaatst 15 september 2010 (bewerkt) Krijg je bij transparantie niet dat de wegen niet goed over elkaar liggen (dat had ik), en werkt de zoekfunctie compleet (bij mij niet)? Op welke kaart doet hij auto navigatie in Nederland (ivm snelwegen haat van de topo's)? Je stelt dat hij prima routeert in duitsland. Ik neem aan dat je de routering van de CN pakt ten alle tijden, en het beeld van de topo. Hoe heb je dit gedaan ? Enige wat volledig werkte bij mij tegen hoge kwaliteit is beide (bij jou 3) laden, zorgen dat de topo boven ligt (voor mapsource is dit anders dan voor de Garmin - naamgeving extern/intern, drawprioriteit, transparantie), en weergave NT uitzetten op de Garmin. Ik wil uiteraard vanuit mapsource werken, ook i mapsource kunnen zoeken, en delen van kaarten kunnen selekteren. De aanpak met OSM als basis en DEM kaarten werkt prima, maar dit is een nogal lange route. Dit project is bij mij niet ten einde, maar ik heb wel goed resultaat inmiddels. Wil er een afsplitsing maken voor auto, wandel, varen en fietsen (incl hoogtelijnen (5 meter, maar kan ook lager) etc). Voordeel: 1 tile (.img file) per gebied ipv 2 of 3 over elkaar heen. Ben met de layout perikelen bezig en keuze menu's. P.s. cgpsmapper kent een peperdure routable variant !!!! 15 september 2010 bewerkt door thex
0 fietspomp Geplaatst 15 september 2010 Geplaatst 15 september 2010 Is er inmiddels een andere manier om kaarten samen te voegen? En kan dit ook met OSM-kaarten? Ik probeer OSM-kaarten van Frankrijk samen te voegen tot 1 kaart, maar ik krijg met img2ms allerlei foutmeldingen. Voor ik dat ga uitzoeken, vraag ik eerst maar naar verbeterde methodes. We zijn nu toch al weer 3 jaar verder. Weet iemand raad? Ik begrijp de vraag niet geheel. Nee volgens mij is er geen slimmere manier dan drie jaar geleden. Echter voor OSM kan je via bijvoorbeeld http://garmin.na1400.info/routable.php een kaart-set in Mapsource krijgen van alle voor jou relevante kaart-delen. Let op dat deze website het best met Firefox werkt. Misschien helpt dit?
0 Nuffie Geplaatst 16 september 2010 Geplaatst 16 september 2010 Bedankt voor je tip, fietspomp, maar daar liep ik juist tegen het probleem aan. Als je Frankrijk in z'n geheel in 1 kaart wilt stoppen, dan lukt dat niet (teveel kaartdelen). Maar als je Frankrijk in twee delen downloadt, dan moet je ze nog samenvoegen. Vandaar. Of je kunt ook gewoon twee kaarten gebruiken, maar dan heb ik het probleem dat ik ze niet beiden tegelijk in Mapsource kan zetten (de laatste overschrijft dan de eerste). En ik weet hoe ik de Mapsource-naam van de kaart kan veranderen, zodat ze wél allebij in Mapsource kunnen. Weet jij daar misschien een oplossing voor?
0 thex Geplaatst 16 september 2010 Geplaatst 16 september 2010 (bewerkt) Je kunt OSM gewoon met een splitter in delen splitten, en dan separaat opwerken tot separate Mapsource kaarten met eigen namen. Edit: en dan bedoel ik het XML moeder formaat, niet de uitpakkaart welke voor je klaar gezet is. 16 september 2010 bewerkt door thex
0 thex Geplaatst 16 september 2010 Geplaatst 16 september 2010 Of je kunt ook gewoon twee kaarten gebruiken, maar dan heb ik het probleem dat ik ze niet beiden tegelijk in Mapsource kan zetten (de laatste overschrijft dan de eerste). Ja dat kan, maar is wel wat werk. De img kaart nummers (die met de 8 cijfers, en niet die met cijfers en letters) moet je splitsen in 2 directories. Er is vaak een img met de structuur van de onderverdeling in bestanden aanwezig. Deze is zichtbaar te maken met gpsmapedit. In de ene set een andere interne naam plaatsen die overeenkomt met de nieuwe bestandsnamen (andere nummers), en dan met mkgmap (java tool) opnieuw voor beide sets een kaart inclusief route database en preview brouwen met elke set een eigen unieke FIS en SID (de family nummer). Daarna eventueel het typ bestand kopieren en met gpsmaptool koppelen. Het nieuwe kaartnummer wordt dan overgenomen in het typ bestand. En voilah: twee kaarten onder mapsource.
Vraag
zoekzoek
Hallo,
Ik rij tegen een hindernis aan.
Dat is als ik een track wil uitzetten in het grensgebied, dat je steeds een andere kaart moet kiezen.
De grens tussen duitsland en nederland.
Nu zag ik laatst bij iemand dat ze tjechie en slowakije top een kaart hadden samen gevoegd.
Kun je deze kaarten van NL en D ook samenvoegen tot een geheel. Die je dan als geheel kan instaleren in mapsource.
Dit komt omdat ik ook nogal eens grote afstanden afleg op de motor.
Zo zag ik dat swiss ook uit twee delen bestaat. En noorwegen ook uit meerdere delen. Kan je mooi zweden en noorwegen aan elkaar plakken.
Ik werk dan ook het liefst met een ppc.
Had al lopen te zoeken naar deze invulling, zag wel de scankaarten dat ze met een programma aan elkaar geplakt waren
Zoekzoek
41 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten