Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik heb via Ebay ee stekker gekocht die in de sigaretten aansteker van de auto past. Aan de achterkant zit een USB aansluiting. Met de standaard kabel kan dan via die USB stekker de explorist gevoed worden.

Werkt uitstekend!

Groeten,

Erka

• 2 weeks later...
Geplaatst
Hoi,

Ik heb via Ebay ee stekker gekocht die in de sigaretten aansteker van de auto past. Aan de achterkant zit een USB aansluiting. Met de standaard kabel kan dan via die USB stekker de explorist gevoed worden.

Werkt uitstekend!

Groeten,

Erka

Nadeel vind ik dat de gps zichzelf uitschakeld als de "external power" wegvalt...of is dat met een "geheime menuoptie" ook te voorkomen :beerchug:

en past de gps dan ook nog in de dashboard houder?

Geplaatst
Nadeel vind ik dat de gps zichzelf uitschakeld als de "external power" wegvalt...of is dat met een "geheime menuoptie" ook te voorkomen :beerchug:

Heb je de nieuwe firmware al op je eXplorist gezet. Sinds dien heb ik dat namelijk niet meer.

Geplaatst
Hoi,

Werkt uitstekend!

Groeten,

Erka

Ik heb hier thuis ook nog zo, n ding.

Maar is in eerste instantie voor mijn pda.

Wat voor gegevens staan er op die van jouw.

Dan kan ik vergelijken, misschienkan ik die dan gebruiken.

Geplaatst (bewerkt)

Heb je de nieuwe firmware al op je eXplorist gezet. Sinds dien heb ik dat namelijk niet meer.

Ja.. , ik wel, maar sindsdien heb ik helemaal niets meer. de GPS is nu terug naar Amerika. :thumbup:

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst
Ik heb hier thuis ook nog zo, n ding.

Maar is in eerste instantie voor mijn pda.

USB is per defenitie 5V.

dus of je nu je PDA of je eXplorist er aanknoopt, maakt niet uit.

Sterker nog... ken je die kleine lampjes voor in de usb poort? Zijn lampjes met een zwanenhalsje om je toetsenbord te verlichten. Die kan je met zo'n adapter in de auto perfect als leeslampje gebruiken, zonder dat de bestuurder er last van heeft.

Geplaatst

Hoi,

Op de mijne staat: output 5V-1A

USB is altijd 5V en 1 Ampere is zat voor een explorist. Die pakt toch alleen maar wat hij nodig heeft.

Succes

Erka

Geplaatst

Hoi,

Op de mijne staat: output 5V-1A

USB is altijd 5V en 1 Ampere is zat voor een explorist. Die pakt toch alleen maar wat hij nodig heeft.

Succes

Erka

Bij mij staat er 5.5 Vdc 700 ma

kan dat ?

• 3 weeks later...
Geplaatst
Hoi,

Werkt uitstekend!

Groeten,

Erka

Niks mis met deze oplossing als je maar zeker weet dat er echt 5 volt uit komt.

In diverse bronnen op Internet wordt aangegeven dat je bij het starten van de auto beter de steker uit de adapter kunt laten. Afhankelijk van de kwaliteit van de adapter kunnen piekspanningen op de 5 volt mogelijk de aangesloten apparatuur beschadigen.

Als een eXplorist op deze manier is aangesloten, wordt de li-ion accu uitsluitend bijgeladen als hij uitgeschakeld is (spec. Magellan). En dan bovendien maar met een geringe stroom net als bij aansluiting op een PC-usb poort. Verwacht hier geen oplaad-wonderen van.

Uit de Magellan 230V adapter komt c.a. 5 volt, die je op de "zij-invoer" van de kabel aansluit. Zo wordt hij een stuk beter (en ook sneller) opgeladen.

Wanneer je er in slaagt de 5 volt van de autoadapter via een (zelfbouw) snoertje op die "zij-invoer" aan te sluiten, schiet je een stuk beter in de richting. Dan wordt de Magellan accu continue bijgeladen, of hij nu aan of uit staat.

Ik kan niet voorspellen wat er gebeurd als je door slecht knutselen de + en - verwisseld, in het slechtste geval verniel je je speeltje :thumbup: .

Barjon.

Geplaatst

Niks mis met deze oplossing als je maar zeker weet dat er echt 5 volt uit komt.

In diverse bronnen op Internet wordt aangegeven dat je bij het starten van de auto beter de steker uit de adapter kunt laten. Afhankelijk van de kwaliteit van de adapter kunnen piekspanningen op de 5 volt mogelijk de aangesloten apparatuur beschadigen.

Als een eXplorist op deze manier is aangesloten, wordt de li-ion accu uitsluitend bijgeladen als hij uitgeschakeld is (spec. Magellan). En dan bovendien maar met een geringe stroom net als bij aansluiting op een PC-usb poort. Verwacht hier geen oplaad-wonderen van.

Uit de Magellan 230V adapter komt c.a. 5 volt, die je op de "zij-invoer" van de kabel aansluit. Zo wordt hij een stuk beter (en ook sneller) opgeladen.

Wanneer je er in slaagt de 5 volt van de autoadapter via een (zelfbouw) snoertje op die "zij-invoer" aan te sluiten, schiet je een stuk beter in de richting. Dan wordt de Magellan accu continue bijgeladen, of hij nu aan of uit staat.

Ik kan niet voorspellen wat er gebeurd als je door slecht knutselen de + en - verwisseld, in het slechtste geval verniel je je speeltje :thumbdown: .

Barjon.

Niet alle Exporist typen hebben Lion accus. Oplaadbare penlight worden niet opgeladen in een 210.

Erka

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...