Spring naar bijdragen

Geocaching


Geoman

Geocaching. Hoe ben je ermee in aanraking gekomen?  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. Geocaching. Hoe ben je ermee in aanraking gekomen?

    • Via een Zoekmachine
      10
    • Via de site van Staatsbosbeheer
      4
    • Via Startpagina/Startkabel
      4
    • Tip van een bekende
      9
    • Artikel in een tijdschrift/weekblad
      6
    • Artikel in een krant
      3
    • Een TV programma
      0
    • Reportage op de Radio
      0
    • Anders
      10


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Vorig jaar een GPS gekocht omdat we tijdens vakanties veel wandelen/hicken in afgelegen gebieden waar niet echt veel (of geen) toeristen komen. Vorig jaar in Sri Lanka een tocht gemaakt zonder kompas en GPS en die duurde iets langer dan bedoelt :ph34r: Gelukkig zijn we daar wel op voorbereidt. Maar we hebben toen wel besloten om een GPS te kopen (en een een goed Recta "world"kompas).

 

Na aanschaf van de GPS ben ik tijdens het zoeken, naar software voor het apparaat, de geocaching.nl site tegengekomen. Geocaching (en meetboutenhunt) vindt ik een leuke schakel tussen onze andere hobby's: Fietsen, wandelen, hicking, fotografie, metaaldetector, computer en verre vakanties. Meer over ons kan je op onze site vinden: www.tjalkens.mpo.be

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere hobby van mij is het onderzoek naar roofvogels. In de winterperiode zijn de nesten van bijvoorbeeld buizerds vrij eenvoudig te vinden omdat de bomen dat kaal zijn. In de lente als het meeste onderzoek plaatsvindt zijn deze nesten veel moeiljker terug te vinden. Daarom maken wij in de winterperiode altijd markeringen (eventueel via GPS) zodat we in de lente de nesten eenvoudig terug kunnen vinden. De GPS mogelijkheden vallen voor deze toepassing tegen, in verband met de bladeren in het voorjaar. Daarom andere toepassingen gezocht voor de GPS en zo op geocaching gestuit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, ook ik ben via het artikel in het Scouting Magazine te weten gekomen wat GeoCaching was.

Toen er ook nog eens een GeoCacher-in-actie op ons zomerkampterrein kwam zoeken werd ik nog meer geinteresseerd!

Na een bezoek aan de USA kwam ik met een Etrex terug en begon mijn verslaving... :D

 

Grt, Godert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er verslaaft aan geraakt door een vriend op scouting die het eens geprobeerd heeft om een cache te zoeken zonder een GPS bij zich, en hij zei dat dit wel eens heel interesant kom zijn toen ik een GPS kocht. Zo ben ik aan deze verslaving gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...