Spring naar bijdragen

Caching Along a Route en Mapsource


Wij Drie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb net in het premium members gedeelte van GC.com de Query 'Caching Along a Route' ondekt. Er handig lijkt mij. Vooral in combinatie met een lange reis naar een vakantieadres.

 

Nu heb ik in Mapsource een mooie route laten maken. Deze op laten slaan als een GPX file en deze geuploaded naar de query-machine van GC.com. Daar blijkt dat er maar twee punten in die Mapsource GPX file zitten en daar trekt GC.com een rechte lijn tussen. Uiteraard lopen die snelwegen niet langs die rechte lijn en heb ik dus niets aan de query die mij toegestuurd word.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe doe ik met Mapsource een route maken en die zodanig uploaden naar GC.com dat er een zinnige query uitkomt? Wie heeft hier ervaring mee en wat doe ik fout?

 

Alvast bedankt,

tot cache,

team Wij Drie :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ben er dus ook even mee aan het stoeien geweest en hier is mijn resultaat.

In Mapsource lijkt het een verschrikkelijke klus maar er is licht aan het eind van de tunnel.

Wat je doet is een route maken op basis van tussenpunten die je op de kaart zet. Dat doe je met de routetool. Waarom lijkt het veschrikkelijk, Mapsource slaagt er in om door steeds weer stukken voor en achteruit te rijden van een route van 650 km 1650 km te maken. Ik heb een route gemaakt van Beek (grensovergang) tot aan Lindau (grensovergang) De route wordt door mij elk jaar naar mijn schoonouders gereden.

De route, ook al is ie 1650 km lang sla je op als gpx bestand maar dan wel met in de naam ook echt .gpx, klinkt alweer vreemd maar Mapsource ging er wat raar mee om hier.

In feite denk je nu een slechte gpx te hebben 1000 km te lang maar als ik deze nu upload dan krijg ik een keurige 425,52 mijl in beeld. Ik heb met het maken van de tussenpunten rekening gehouden dat de lijn steeds niet verder dan zeg 1 km van de route af kwam te lopen, met lijn bedoel ik dat je een lijn te zien krijgt vanaf het laatste gemaakte routepunt naar het beoogde te maken routepunt.

De opgeslagen route geeft een keurige lijn langs de door mij te rijden weg, even een linkje naar die route:

http://www.geocaching.com/my/userrouteedit...c3-fe55bf0020df

 

Ik hoop dat het enigzins duidelijk is zo

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zal wel iets fout doen maar ik krijg elke keer:

 

Server Error in '/' Application.

The data at the root level is invalid. Line 1, position 1.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

 

Exception Details: System.Xml.XmlException: The data at the root level is invalid. Line 1, position 1.

 

Source Error:

 

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

 

Stack Trace:

 

[XmlException: The data at the root level is invalid. Line 1, position 1.]

System.Xml.XmlTextReader.ParseRoot() +323

System.Xml.XmlTextReader.Read() +127

System.Xml.XmlValidatingReader.ReadWithCollectTextToken() +146

System.Xml.XmlValidatingReader.Read() +26

System.Xml.XmlLoader.Load(XmlDocument doc, XmlReader reader, Boolean preserveWhitespace) +80

System.Xml.XmlDocument.Load(XmlReader reader) +72

System.Xml.XmlDocument.LoadXml(String xml) +163

Geocaching.UI.UserRoutes.LoadRoutes(String RouteXML) +138

Geocaching.UI.UserRoutes.cmdUploadGPX_Click(Object sender, EventArgs e) +703

System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick(EventArgs e) +108

System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBa

ckEvent(String eventArgument) +58

System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +18

System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +33

System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +1330

 

 

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2300; ASP.NET Version:1.1.4322.2300

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga anders even naar je account, dan de link caches along a route en zoek naar de route Holland to Austria Autoroute

Ik krijg hem namelijk in editmode te zien dus weet niet of jij hem in andere mode moet te zien krijgen. Overigens dit is wel een functie volgens mij voor premium members.

 

Succes Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zo moeilijk? Waarom niet gewoon je route laten plannen door Google Earth?

Hoe doe je dat? Klik aan de linker kant op het tabblad "Directions". Geef vervolgens bij "From" het coördinaat in waarvandaan je vertrekt. Bij "To" het bestemmingscoördinaat. Klik op het vergrootglas en de route wordt gemaakt. Nu heb je onder de ingegeven posities een route beschrijving. Scroll die helemaal naar beneden dan zie je "Route" staan. Daarop rechtsklikken en kiezen voor "Save as...". Nu krijg je een schermpje om op te slaan. Kies daar voor het type bestand dat je op gaat slaan: *.KML. Geef het bestand een herkenbare naam en sla het op.

Vervolgens ga je naar de "Caches along a route"-pagina. Daar zoek je het *.kml bestandje en klikt op "Upload". Nu krijg je het bestandje te zien met daarnaast een kaart. Vink nu het hokje voor dat bestand aan en klik op "Save selected files". Nu heb je de mogelijkheid om een Pocket Query te maken. Zo krijg je een GPX binnen (of zip) met de caches langs de route.

Als je over het maken van de PQ ook nog info wilt, kan ik dat hier ook nog neerschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga anders even naar je account, dan de link caches along a route en zoek naar de route Holland to Austria Autoroute

Ik krijg hem namelijk in editmode te zien dus weet niet of jij hem in andere mode moet te zien krijgen. Overigens dit is wel een functie volgens mij voor premium members.

 

Succes Haak.

 

ja die had ik al gezien maar wat moet ik daar zien dan ? ik zie natuurlijk geen edit mode het is jou route niet mijn. ik wil een eigen maken van arnhem naar inzell maar begrijp niet wat ik moet doen nadat ik de route heb laten bepalen door mapsource

 

ik heb geen optie om als gpx op te slaan en als ik dat er gewoon achter zet en hem dan in gc probeer te importern krijg ik die foutmelding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga anders even naar je account, dan de link caches along a route en zoek naar de route Holland to Austria Autoroute

Ik krijg hem namelijk in editmode te zien dus weet niet of jij hem in andere mode moet te zien krijgen. Overigens dit is wel een functie volgens mij voor premium members.

 

Succes Haak.

 

ja die had ik al gezien maar wat moet ik daar zien dan ? ik zie natuurlijk geen edit mode het is jou route niet mijn. ik wil een eigen maken van arnhem naar inzell maar begrijp niet wat ik moet doen nadat ik de route heb laten bepalen door mapsource

 

ik heb geen optie om als gpx op te slaan en als ik dat er gewoon achter zet en hem dan in gc probeer te importern krijg ik die foutmelding.

Klik rechts op de link en kies opslaan. ArnhemInzell.kml

Dan doen wat ik beschreven heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ruud

 

Niet iedereen vindt Google Earth tha Bomb we hadden het dus even over Mapsource.

 

@GPSCaching

 

Misschien moet je Mapsource even updaten, in elk geval in de nieuwste versie die ik gisteren even geupdate heb krijg je als je kiest voor opslaan als een gdb extension voorgetoverd met daarnaast een pijltje, als je daarop klikt zie je bij de onderste optie .gpx staan en die moet je dus kiezen.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, dank. Ik ben al wat verder. Ik had gehoopt op een wat simpelere oplossing dan zelf vele tussenpunten maken in Mapsource of uiteindelijk toch een Googlearth installeren. Het is niet ander. Ik ben wel een flink stuk verder.

 

Laat dit draadje maar gerust open voor verdere discussie hoor. Ik lees en schrijf gewoon mee.

 

Dank!

 

tot cache,

team Wij Drie :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zo moeilijk? Waarom niet gewoon je route laten plannen door Google Earth?

Hoe doe je dat? Klik aan de linker kant op het tabblad "Directions". Geef vervolgens bij "From" het coördinaat in waarvandaan je vertrekt. Bij "To" het bestemmingscoördinaat. Klik op het vergrootglas en de route wordt gemaakt. Nu heb je onder de ingegeven posities een route beschrijving. Scroll die helemaal naar beneden dan zie je "Route" staan. Daarop rechtsklikken en kiezen voor "Save as...". Nu krijg je een schermpje om op te slaan. Kies daar voor het type bestand dat je op gaat slaan: *.KML. Geef het bestand een herkenbare naam en sla het op.

Vervolgens ga je naar de "Caches along a route"-pagina. Daar zoek je het *.kml bestandje en klikt op "Upload". Nu krijg je het bestandje te zien met daarnaast een kaart. Vink nu het hokje voor dat bestand aan en klik op "Save selected files". Nu heb je de mogelijkheid om een Pocket Query te maken. Zo krijg je een GPX binnen (of zip) met de caches langs de route.

Als je over het maken van de PQ ook nog info wilt, kan ik dat hier ook nog neerschrijven.

 

Ben hier mee aan de slag gegaan. E.e.a. leek goed te gaan totdat ik na het uploaden niet verder kwam. Bij mij komt na uploaden het desbetreffend kaartje niet in beeld. Ik blijf een kaartje in beeld houden van de US i.p.v. de door mij ge-uploadde route. Eniog idee wat er mis gaat ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zo moeilijk? Waarom niet gewoon je route laten plannen door Google Earth?

[sNIP]

Als je over het maken van de PQ ook nog info wilt, kan ik dat hier ook nog neerschrijven.

 

Wow!!! Thnx voor deze oplossing.. dit is echt handig :beerchug:

en wat mij betreft is GoogleEarth zeker wel "tha Bomb" :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben hier mee aan de slag gegaan. E.e.a. leek goed te gaan totdat ik na het uploaden niet verder kwam. Bij mij komt na uploaden het desbetreffend kaartje niet in beeld. Ik blijf een kaartje in beeld houden van de US i.p.v. de door mij ge-uploadde route. Eniog idee wat er mis gaat ?

Er gaat niets mis :beerchug: Als je alles hebt gedaan zoals ik schreef, staat nu de kml file bij je geuploadde routes. Ga maar eens via My Account naar Caches Along a Route. Boven het kaartje staan dan 2 tabjes: Latest Routes en Your Created Routes. Klik op die laatste en daar staat je route met de mogelijkheid om een PQ aan te maken.

 

Om een ander kaartje te zien, die met je route, moet je na het uploaden van de file even op Preview klikken. Dan zie je de route in het kaartje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...