barnold Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 ik merk dat er kleine verschillen zijn bij het projecteren tussen GCtool en het "officiele" programma CC41. bijv N52 0,000 E005 0,000 en dan 50graden 500meter geeft in GCTool N52 00.174 E05 00.336 en in CC41 N52 00.173 E05 00.335 niet schokkend, maar toch lastig bij puzzels als die van diamant. ik weet dat Markonie rond die puzzels wat Excel gemaakt heeft die wel overeenkomt met CC41
franka en pim Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 (bewerkt) Ik wil graag vragen aan een aantal mensen met een beetje leuke telefoon of ze de GEOTools Mobile versie willen testen. De downloaden via: http://www.ronsoft.nl/geotools/GEOTools.jar Het is een aller aller eerste test om te zien of het uberhaupt zin heeft om er mee verder te gaan. Ik heb hem getest op mijn Nokia N70 en dat gaat goed. Hij is op dit moment beperkt tot een WGS -> RD conversie. Puur en alleen om even te kijken of de basis aan de gang te krijgen is. Zouden er een aantal mensen zo vriendelijk willen zijn om even te kijken of het ook op hun telefoon werkt? En dan even melden welke telefoon je hebt getest. Ik kan wel alvast aan geven dat het telefoons moeten zijn met CLDC1.1 en MIDP2.0 Dit zijn grofweg de meeste smartphones die sinds begin 2005 op de markt zijn gekomen. Let even op de invoer van de WGS coord... die is namelijk in decimaal (dus niet in minuten!!) Please let me know! 21 januari 2007 bewerkt door franka en pim
franka en pim Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 ik merk dat er kleine verschillen zijn bij het projecteren tussen GCtool en het "officiele" programma CC41.bijv N52 0,000 E005 0,000 en dan 50graden 500meter geeft in GCTool N52 00.174 E05 00.336 en in CC41 N52 00.173 E05 00.335 niet schokkend, maar toch lastig bij puzzels als die van diamant. ik weet dat Markonie rond die puzzels wat Excel gemaakt heeft die wel overeenkomt met CC41 Die afwijking is niet zo heel dramatisch. In N/Z richting hebben we het over +/- 2m In O/W richting hebben we het over +/- 1m Dat valt ruim binnen de nauwlkeurigheid van de gemiddelde GPSr
gpsgek Geplaatst 21 januari 2007 Auteur Geplaatst 21 januari 2007 Ik wil graag vragen aan een aantal mensen met een beetje leuke telefoon of ze de GEOTools Mobile versie willen testen. De downloaden via: http://www.ronsoft.nl/geotools/GEOTools.jar Het is een aller aller eerste test om te zien of het uberhaupt zin heeft om er mee verder te gaan. Ik heb hem getest op mijn Nokia N70 en dat gaat goed. Hij is op dit moment beperkt tot een WGS -> RD conversie. Puur en alleen om even te kijken of de basis aan de gang te krijgen is. Zouden er een aantal mensen zo vriendelijk willen zijn om even te kijken of het ook op hun telefoon werkt? En dan even melden welke telefoon je hebt getest. Ik kan wel alvast aan geven dat het telefoons moeten zijn met CLDC1.1 en MIDP2.0 Dit zijn grofweg de meeste smartphones die sinds begin 2005 op de markt zijn gekomen. Let even op de invoer van de WGS coord... die is namelijk in decimaal (dus niet in minuten!!) Please let me know! Sony Ericsson W810i => werkt prima. Er is alleen slecht te zien welk vak nu geselecteerd is.
LTeunis Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Ik wil graag vragen aan een aantal mensen met een beetje leuke telefoon of ze de GEOTools Mobile versie willen testen. De downloaden via: http://www.ronsoft.nl/geotools/GEOTools.jar Het is een aller aller eerste test om te zien of het uberhaupt zin heeft om er mee verder te gaan. Ik heb hem getest op mijn Nokia N70 en dat gaat goed. Hij is op dit moment beperkt tot een WGS -> RD conversie. Puur en alleen om even te kijken of de basis aan de gang te krijgen is. Zouden er een aantal mensen zo vriendelijk willen zijn om even te kijken of het ook op hun telefoon werkt? En dan even melden welke telefoon je hebt getest. Ik kan wel alvast aan geven dat het telefoons moeten zijn met CLDC1.1 en MIDP2.0 Dit zijn grofweg de meeste smartphones die sinds begin 2005 op de markt zijn gekomen. Let even op de invoer van de WGS coord... die is namelijk in decimaal (dus niet in minuten!!) Please let me know! Werkt helemaal goed. Alles is goed te zien, ook waar je in bezig bent. Orange SPV C600
franka en pim Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Mooi ... dat zijn de eerste goede berichten. Reden om er mee door te gaan dus.
LTeunis Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Mooi ... dat zijn de eerste goede berichten. Reden om er mee door te gaan dus. yes please
Ruud4d Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Het werkt ook goed op een N73 en een N6630. Begin is veelbelovend.
gpsgek Geplaatst 21 januari 2007 Auteur Geplaatst 21 januari 2007 (bewerkt) Kleine update.... Download GCTool 1.4.0 (21 januari 2007) * Lijn + Lijn = coördinaat (snijpunt) toegevoegd * Icoontjes toegevoegd * Installatie verbeterd * Info-venster aangepast * Bugfix RD berekening Edit: V1.3.2 is maarliefst 128 keer gedownload 21 januari 2007 bewerkt door gpsgek
Cache Getters Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Mooi ... dat zijn de eerste goede berichten. Reden om er mee door te gaan dus. Uhhh heb je dat zelf gemaakt of heeft Ronald dat gedaan?
franka en pim Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 (bewerkt) Mooi ... dat zijn de eerste goede berichten. Reden om er mee door te gaan dus. Uhhh heb je dat zelf gemaakt of heeft Ronald dat gedaan? Ik ben Ronald Pim is mijn Pseudo Krijg nou niks... Wendy of Maikel? 21 januari 2007 bewerkt door franka en pim
Cache Getters Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Mooi ... dat zijn de eerste goede berichten. Reden om er mee door te gaan dus. Uhhh heb je dat zelf gemaakt of heeft Ronald dat gedaan? Ik ben Ronald Pim is mijn Pseudo Krijg nou niks... Wendy of Maikel? Beide Zo zie je maar weer.... het is een klein wereldje.... ik wist wel dat ik Ronsoft ergens van kende
gpsgek Geplaatst 22 januari 2007 Auteur Geplaatst 22 januari 2007 Ik ben even bezig geweest met GPX en de combinatie met Mapsource. Ik kan jullie melden dat de vooruitzichten èrg positief zijn...
barnold Geplaatst 23 januari 2007 Geplaatst 23 januari 2007 ik merk dat er kleine verschillen zijn bij het projecteren tussen GCtool en het "officiele" programma CC41. Die afwijking is niet zo heel dramatisch. In N/Z richting hebben we het over +/- 2m In O/W richting hebben we het over +/- 1m Dat valt ruim binnen de nauwlkeurigheid van de gemiddelde GPSr voor cachen in het veld is het inderdaad peanuts. ik bedoelde: als er echt gerekend moet worden zoals hier dan is CC41 net iets veiliger.
barnold Geplaatst 23 januari 2007 Geplaatst 23 januari 2007 (bewerkt) ik het kader van de verlanglijstjes 1. RRC : zoek het snijpunt van twee loxodromen, als gegeven is: tweemaal een punt en een richting 2. projectierichtingen invoer graag in graden met xxx,x (de uitvoer laat al wel een decimaal zien) zou dat kunnen? 23 januari 2007 bewerkt door barnold
Aanbevolen berichten