gpsgek Geplaatst 10 januari 2007 Auteur Geplaatst 10 januari 2007 Een kleine update... Download GCTool 1.1.0 (10 januari 2007) * ROT13 en-/decryptie toegevoegd * Morse encryptie toegevoegd * Letterwaardes toegevoegd * ASCII waardes toegevoegd * Lettertelling toegevoegd * Letterfrequentie toegevoegd * Romeinse cijfers <-> decimale cijfers toegevoegd
Reinoud Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 Een kleine update... Download GCTool 1.1.0 (10 januari 2007) * ROT13 en-/decryptie toegevoegd * Morse encryptie toegevoegd * Letterwaardes toegevoegd * ASCII waardes toegevoegd * Lettertelling toegevoegd * Letterfrequentie toegevoegd * Romeinse cijfers <-> decimale cijfers toegevoegd Mooi tooltje!!! Alleen ik vulde om te proberen een groot getal in voor de conversie naar romeinse cijfer, en toen crashte het... Misschien dat er nog een check op kan dat het getal niet te groot mag zijn. Maar verder... heel handig! Ga zo door!
gpsgek Geplaatst 10 januari 2007 Auteur Geplaatst 10 januari 2007 (bewerkt) Mooi tooltje!!! Alleen ik vulde om te proberen een groot getal in voor de conversie naar romeinse cijfer, en toen crashte het... Misschien dat er nog een check op kan dat het getal niet te groot mag zijn. Maar verder... heel handig! Ga zo door! Hmmm.... Wordt meegenomen in de volgende update! Edit: Bereid je er alvast maar op voor: Koppeling met Google Earth, koppeling met de cache-kaarten van GC.com, extra notaties (incl mapsource notatie). 10 januari 2007 bewerkt door gpsgek
Boswijk Posse Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 (bewerkt) Leuk initiatief! Ik heb het tooltje nog niet bekeken, maar toch een aantal suggesties: - omrekenen tussen decimaal, hexadecimaal en binair - direkte interface naar de Carrotte Coordinaten checker - Letterwaardes ook op basis van Z=26 en A=1 - Funkties uit Geotools overzetten naar dit tool zodat we maar 1 tool hoeven te gebruiken. - Notatie omrekenen tussen hh mm.mmm en hh.mmmmm (zoals in google earth) Groetjes, Boswijk Posse 10 januari 2007 bewerkt door Boswijk Posse
gpsgek Geplaatst 10 januari 2007 Auteur Geplaatst 10 januari 2007 - Letterwaardes ook op basis van Z=26 en A=1 Deze hebben we al Desondanks... Genoeg leuke ideeën
gpscaching.nl Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 even zoeken op het forum had je een hoop tijd gescheelt trouwens. op de bruineberen staat het offline wsg <> RD converteringstooltje wat je zocht... die excel sheet maakt een bende van de postcode <-> coord conversie... volgens dat ding ligt nijkerk (3862aa) in friesland en is het ruim 134000 km naar het centrum.... nou voor hen die ziek waren die les op school: nijkerk ligt in gelderland en het is 200 meter van het postcode naar het centrum. niekerk ligt in groningen.. niekark is nijkerk in het achterhoeks... nijkark zegt iemand met een veel te hete aardappel in de keel tot zover de aardrijkskundeles... dan nog even over je tootlje gpsgek: het zou leuk zijn als hij er rekening meehield bij de romeinse cijfers dat 5xC D is. en dat hij dat ofwelautomatisch aanpast of gewoon een foutmelding geeft. de getallen: I = 1 V = 5 X = 10 L = 50 C = 100 D = 500 M = 1000 5.000 is niet MMMMM zoals in je tooltje maar V.M (5x1000) 10.000 is niet MMMMMMMMMM maar X.M 50.000 is niet 50 M-en achter elkaar maar L.M en 1.000.000 is zeker niet 1000 M-en achter elkaar maar M.M wanneer er zo'n getal gebruikt is komt er altijd een spatie na het 1000 getal voorbeeld: 5612 V.M DCXII (alternatieve foute manier: X.D DCXII 10x500 is ook 5000 maar zo werkt het nou eenmaal niet.) voorbeeld 2: 3.215.470 III.M.M CCXV.M CDLXX succes ik denk dat als je dit aanpast die Run-time error '6' OVerflow er ook meteen uit is succes
gpsgek Geplaatst 10 januari 2007 Auteur Geplaatst 10 januari 2007 (bewerkt) Even in stukjes... even zoeken op het forum had je een hoop tijd gescheelt trouwens. op de bruineberen staat het offline wsg <> RD converteringstooltje wat je zocht... Dit is voor de PDA en niet voor de PC. nijkerk ligt in gelderland en het is 200 meter van het postcode naar het centrum.niekerk ligt in groningen.. niekark is nijkerk in het achterhoeks... nijkark zegt iemand met een veel te hete aardappel in de keel tot zover de aardrijkskundeles... Het excel sheetje heeft weinig met GCTool te maken. Wellicht komt zo'n soort functie in de verre toekomst pas ter sprake... Romeinse cijfers Tot slot: je hebt gelijk. Tot nu toe is het geschreven script voor Romeinse cijfers geldig tot 5000. Dat die bug er dan uit is weet ik wel zeker, alhoewel ik het nu al anders opgelost had ;-). 10 januari 2007 bewerkt door gpsgek
zaanhoeve Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 Op zich een leuk innisatief. Alleen als cachelegger vraag je je af waarom je nog puzzels zou maken. zo maar even een gedachte
gpsgek Geplaatst 10 januari 2007 Auteur Geplaatst 10 januari 2007 (bewerkt) Op zich een leuk innisatief. Alleen als cachelegger vraag je je af waarom je nog puzzels zou maken. zo maar even een gedachte Omdat je als cache-legger telkens origineel moet zijn! Op dat moment hebben de anderen dus niets aan het tooltje 10 januari 2007 bewerkt door gpsgek
willyver Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 Mooi tooltje, ik snap alleen niet waar zaanhoeve bang voor is.
zaanhoeve Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 (bewerkt) Mooi tooltje, ik snap alleen niet waar zaanhoeve bang voor is. Ik ben niet bang, gaf alleen aan dat een cache legger er plezier in heeft om puzzels te maken. Op deze manier (die niet tegen te houden is) heeft het nog weinig zin om puzzels waar deze tooltjes te gebruiken zijn. Voor sommige kan dit ook betekenen om een cache te archiveren of hem te veranderen. Voorbeeld: Ik ben bezig met een route met aan het eind een mistery. Om te voorkomen dat men de uitkomsten zal rond bellen zullen alle punten traditioneel worden en zal de uitkomst van de puzzel (de mistery) regelmatig veranderen door tijdens een cache controle vragen te laten veranderen. "hulplijnen" zijn niet te voorkomen. Uiteindelijk belazer je je zelf. Ik vind het alleen niet leuk voor de geen die wel gewoon netjes de route afgaat en de puzzel oplost. Tevens is de coin die bij de mistery hoort niet voor "even ophalen". Dus je maakt een cache omdat je het leuk vind en om mensen te laten puzzelen. Tooltjes zullen dan meer op spoilers lijken dan op hulpmiddellen. Geloof dat dit aardig word. 10 januari 2007 bewerkt door zaanhoeve
Track_leader Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 Zaanhove en CO er blijven genoeg puzzles over die niet met GCTool, Geotool of whatever kunnen worden opgelost. PRobeer de Getal_Systemen reeks maar eens. Excel is daarbij handig mar je moet wel weten waar je moet zoeken. Dus hoe meer tools hoe leuker, ook aardig voor de mensen die misschien neit zo handig zijn met de puzzels TL
gpsgek Geplaatst 10 januari 2007 Auteur Geplaatst 10 januari 2007 @ Boswijk Posse, bij deze wordt de Carrotte(cq. wortel)-Coord-check-dienst-functie ook geïntegreerd. Met dank aan Wilxlii Verder kreeg ik nog de suggestie om ook omgekeerde letterwaardes te implementeren, bijvoorbeeld A=26 t/m Z=1. Die zet ik op de ToDo list...
franka en pim Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 (bewerkt) die excel sheet maakt een bende van de postcode <-> coord conversie... volgens dat ding ligt nijkerk (3862aa) in friesland en is het ruim 134000 km naar het centrum.... nou voor hen die ziek waren die les op school: Als schrijver van die Postcode conversie wil ik daar graag even op in haken. Als je naar de plot op het kaartje kijkt, die klopt wel. Het probleem in deze zit hem in de gegevens in de database. Er zijn twee dingen die hier gebeuren. Ener zijds, heel sec de conversie van PostCode naar Coordinaat 3862aa = N52 13.330 E5 29.260 Dat klopt dus. Zo ook de plot op het kaartje ter controle. Vandaar dat hij wel netjes Nijkerk met postcode gebied 3860 - 3862 vindt. Bijvoorbeeld 3864DE (Nijkerkerveen) Echter zit in dat laatste deel het probleem.... de coords die aan dit postcode gebied hangen, als zijnde het stads/dorps centrum, kloppen niet. Die zijn van Ferwerderadiel. (er word onderscheid gemaakt tussen exact postcode en postcode gebied daar deze in twee verschillende tabellen staan. Mensen met Database kennis weten waarom) Daardoor komt er een vreemde gemeente en provincie uit rollen. De berekende afstand tot het stad/dorps centrum is dan oko de afstand van Nijkerk naar Ferwerderadiel... en dat is 138km en 859meter in noordelijke richting (17 graden) Een doorwerkende fout dus, veroorzaakt door één onjuist coordinaat in een lijst van 450000 coordinaten. Je hebt er precies een uit te pakken die niet klopt. Tik eens een postcode wat buiten de 3860 - 3862 valt. Zonde dat je dat niet eerder had gemeld, want nu heb je de indruk dat die pagina niet goed zijn werk doet, terwijl het 'slechts' één regel data is die niet klopt. De data is een lijst met zo'n 450000 regels. Het kan dus zijn dat er ergens een foutje in geslopen is. Ik ben niet bij machte om al die 450000 regels te controleren Het up to date houden van die lijst is ook onbegonnen werk omdat deze data tegenwoordig niet meer vrij via internet te verkrijgen is. (www.postcode.nl vraagt GROF geld voor deze gegevens) Een deel van deze lijst komt uit 1995. Dat is het deel van de postcode gebieden, netnummers, gemeente, en dorp/stad centra. Het andere deel is ook niet van vandaag. Dat is het deel waar de koppeling van het exacte postcode en de coordinaat wordt gemaakt. Hoe oud deze lijst precies is weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat een wijk in Zoetermeer, ten zuiden van de A12 (bij DE LUS) er niet instaat. Iemand die weet hoe oud deze wijk is? an weten we namelijk ook meteen die minimale leeftijd van de andere lijst die ik gebruik. Bottom line.... fout in de data, waardoor er een doorwerkende rekenfout optreedt. Kortom.... je moet een kraslot gaan kopen. De kans was 1 op 450000 dat je hier tegen aan zou lopen.... en jij hebt hem gewoon!!! Als iemand de juiste coords heeft voor Nijkerk en mij kan voorzien in het postcode gebied van Ferwerderadiel dan kan ik deze fout herstellen. Edit: Ik zie nu ook waar het is mis gegaan. De coord die bij het postcode gebied is gevonden is van "Oosternijkerk" Wellicht dat daardoor de data ooit eens verminkt is geraakt. Nijkerk centrum: N52.222785 , E5.488604 (3860 - 3862) Ferwerderadiel is een gemeente met een bonte verzameling van dorpjes uit de postcode regio 9071 - 9179 In de lijst met postcode gebieden zijn er nog 3000 die niet volledig zijn. Van 2400 stuks zijn de postcode gebieden niet bekend Van 2400 stuks zijn de centrum coordinaten niet bekend Van 1900 stuks zijn beiden niet bekend Genoeg te doen dus 10 januari 2007 bewerkt door franka en pim
franka en pim Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 de Carrotte(cq. wortel)-Coord-check-dienst-functie ook geïntegreerd. Met dank aan Wilxlii Oeh... dat is NICE!!!!!! Die wil ik ook wel in mijn GEO-Tools.
Aanbevolen berichten