GeoPoesz Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 Heb zojuist TopoNL geinstalleerd, (weet niet meer hoe ), maar 't werkt. Helaas was ik te vlug met kiezen bij full install en typical, typical gekozen en nu heb de pc steeds de cd nodig : , kortom lastig. Gezien de perikelen met installeren (1 keer mag toch maar) is mijn vraag of ik de installatie nogmaals kan draaien en dan full install te kiezen.
0 Peetee Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 In de bijgevoegde licentie voorwaarden staat: Wij garanderen dat u, na het activeren, de software en database onbeperkt kunt herinstalleren op dezelfde computer. Het zou dus geen enkel probleem moeten zijn.
0 LTeunis Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 Heb zojuist TopoNL geinstalleerd, (weet niet meer hoe ), maar 't werkt.Helaas was ik te vlug met kiezen bij full install en typical, typical gekozen en nu heb de pc steeds de cd nodig : , kortom lastig. Gezien de perikelen met installeren (1 keer mag toch maar) is mijn vraag of ik de installatie nogmaals kan draaien en dan full install te kiezen. Volgens mij zou dat kunnen. Je verspeelt dan wel je tweede mogelijkheid voor registratie. Misschien dat een mailtje naar de uitgever met uitleg hierover en de vraag of de teller gereset kan worden helpt. of Setup opnieuw draaien en misschie heeft deze ook de optie herstel waarmee je dan de locatie kan aanpassen. Weet dat niet zeker maar veel proggies hebben deze optie. of Je zou kunnen proberen om de img map naar C: te kopieren (ergens in de garmin map) en de verwijzing in de registry aan te passen. Maar dat is op eigen risico DUS..... maak eerst een backup van de registry.
0 Peetee Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 (bewerkt) Volgens mij zou dat kunnen. Je verspeelt dan wel je tweede mogelijkheid voor registratie. Volgens mij klopt dit dus niet. De tweede mogelijk voor registratie gebruik je pas als je het pakket op een andere pc installeert. Maar voor je eigen zekerheid kun je je vraag ook nog eens op het Notter forum stellen. Of een mailtje naar Sailtron, de producent. 2 januari 2007 bewerkt door Peetee
0 GeoPoesz Geplaatst 2 januari 2007 Auteur Geplaatst 2 januari 2007 (bewerkt) Alvast bedankt voor de tips, ga zo eens proberen...... 2 januari 2007 bewerkt door GeoPoesz
0 JandeBeHanger Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 (bewerkt) Volgens mij zou dat kunnen. Je verspeelt dan wel je tweede mogelijkheid voor registratie.Volgens mij klopt dit dus niet. De tweede mogelijk voor registratie gebruik je pas als je het pakket op een andere pc installeert.Maar voor je eigen zekerheid kun je je vraag ook nog eens op het Notter forum stellen. Of een mailtje naar Sailtron, de producent. Bij jou ging de installatie toch strak in 1x goed? 2 januari 2007 bewerkt door JandeBeHanger
0 LTeunis Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 Volgens mij zou dat kunnen. Je verspeelt dan wel je tweede mogelijkheid voor registratie. Volgens mij klopt dit dus niet. De tweede mogelijk voor registratie gebruik je pas als je het pakket op een andere pc installeert. Maar voor je eigen zekerheid kun je je vraag ook nog eens op het Notter forum stellen. Of een mailtje naar Sailtron, de producent. Nee, want ook bij een wijziging in de configuratie van de huidige PC loop je kans opnieuw te moeten registreren en ook dat mag/kan maar twee keer totaal. tenminste dat is zo verteld/geschreven.
0 Peetee Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 (bewerkt) Nee, want ook bij een wijziging in de configuratie van de huidige PC loop je kans opnieuw te moeten registreren en ook dat mag/kan maar twee keer totaal. Maar dat is hier toch niet aan de hand? Want dan zou je ook elke keer dat je windows opnieuw installeert of een harde schijf vervangt een registratie verspelen. En ik geloof toch echt niet dat dat de bedoeling van de makers is. 2 januari 2007 bewerkt door Peetee
0 Peetee Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 Aangezien er maar één manier is om aan alle onzekerheid een einde te maken heb ik zojuist de volgende mail verstuurd naar Sailtron, de producent Topo NL. Beste mensen, In de licentievoorwaarden zoals ik die lees op http://www.gps.nl/licentie.html lees ik: "Met de aanschaf van dit product en het akkord gaan met de voorwaarden en bepalingen in de licentie heeft u het recht om de software op bijgeleverde CD-ROM, te installeren en te gebruiken op één computer (desktop of notebook) en één GARMIN GPS ontvanger. U mag de software en database onder géén voorwaarde gebruiken op meerdere computers en of GPS ontvangers. Wij garanderen dat u, na het activeren, de software en database onbeperkt kunt herinstalleren op dezelfde computer. Mocht u genoodzaakt zijn de software op een andere computer te installeren (als gevolg van bijvoorbeeld een hardware defect of wijziging, verlies of diefstal) heeft u recht op één vervangende activering. Activering van de software op de oude computer is dan niet meer mogelijk. U bent verplicht om alle software, vallend onder deze licentie, te verwijderen voordat u de nieuwe software installeert." Ik heb hierover een tweetal vragen: 1. Stel, vandaag installeer ik de software, ik activeer de software en morgen crasht mijn harde schijf. Of ik besluit een harde schijf bij te plaatsen of geheugen uit te breiden. Of ik besluit de netwerkkaart of videokaart te vervangen. Heb ik nu mijn eerste registratie verspeeld? 2. Stel, mijn windows installatie functioneert niet meer naar behoren. Ik moet windows dus opnieuw op de pc installeren. Heb ik, vanwege de nieuwe installatie, nu een registratie verspeeld? Indien u minimaal één van beide vragen met een "ja" moet beantwoorden, vindt u dan ook niet dat de koper met de aankoop van dit product onnodig veel risico loopt? Immers, pc-storingen zijn veelal niet te voorkomen, maar de koper wordt op deze wijze dubbel benadeeld. Graag hoor ik van u. Groet, Piet de Vlugt, Sneek. P.S. Ik heb deze brief ook gepubliceerd op het forum van www.geocaching.nl Ik ben benieuwd. Automatisch antwoord van Garmin Nederland: Wij hebben uw bericht ontvangen en trachten hem binnen 5 werkdagen te beantwoorden. - Heeft u een vraag verstuurd over het updaten van het kaartmateriaal? Wij maken u er graag op attent dat de aanvraag van een update DVD voor City Navigator v9 via http://my.garmin.com verloopt. Meer informatie en de procedureomschrijving kunt u nalezen op onze website. Met vriendelijke groet, Het Garmin (Nederland) team Garmin (Nederland) is een divisie van Sailtron BV
0 franka en pim Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 In de licentievoorwaarden zoals ik die lees op http://www.gps.nl/licentie.html lees ik:..... Wij garanderen dat u, na het activeren, de software en database onbeperkt kunt herinstalleren op dezelfde computer. ... "onbeperkt herinstalleren op dezelfde computer" Lijkt me duidelijke taal. Volgens mij moet je dus gewoon de install opnieuw kunnen draaien, maar dan de full versie, zonder een activering te verspelen. Good luck
0 LTeunis Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 In de licentievoorwaarden zoals ik die lees op http://www.gps.nl/licentie.html lees ik: ..... Wij garanderen dat u, na het activeren, de software en database onbeperkt kunt herinstalleren op dezelfde computer. ... "onbeperkt herinstalleren op dezelfde computer" Lijkt me duidelijke taal. Volgens mij moet je dus gewoon de install opnieuw kunnen draaien, maar dan de full versie, zonder een activering te verspelen. Good luck in dat geval had ik het fout
0 GeoPoesz Geplaatst 3 januari 2007 Auteur Geplaatst 3 januari 2007 Hoe het verder ging met TopoNL De installatie , nu full, uitgevoerd. Leek goed te gaan, echter aan het eind verscheen er een schermpje in het duits das das registratiernoemer niecht correct war Gevolg MAPSOURCE starte helemaal niet meer Draaien van originele setup-cd (en verise 7) hielp ook niet Uiteindelijk (ten einde raad) de TopoNL nog eenmaal geinstalleerd Patch weer uitgevoerd, want het bestand op de d-schijf kon niet op de c-schijf gevonden worden, En gelukkig hij doet het weer dat is te zeggen.....TopoNL, Navigator 8 wel, navigator 7 niet meer .... :Maar eens goed nadenken of versie 7 er weer opgezet gaat worden, is soms toch handig vanwege de "kleinere" kiaarten. Groet en bedankt voor de tips
0 Peetee Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 Reactie van Garmin.nl: Geachte heer de Vlugt, U verspeelt uw registratie niet. In het geval dat u na een crash of vervanging Topo NL wilt herinstalleren en tegen een weigering aanloopt, dient u ons uw serienummer mee te delen. Dit nummer wordt vervolgens door ons geactiveerd waarna het programma weer kan worden geïnstalleerd. In het vertrouwen u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd, Met vriendelijke groet, Het Garmin (Nederland) team Garmin (Nederland) is een divisie van Sailtron BV
0 GeoPoesz Geplaatst 9 januari 2007 Auteur Geplaatst 9 januari 2007 Peetee, bedankt voor dit initiatief! Nu is alles, voor nu en nog eens, zonneklaar..... Groet, GeoPoesZ
Vraag
GeoPoesz
Heb zojuist TopoNL geinstalleerd, (weet niet meer hoe
), maar 't werkt.
Helaas was ik te vlug met kiezen bij full install en typical, typical gekozen en nu heb de pc steeds de cd nodig :
, kortom lastig.
Gezien de perikelen met installeren (1 keer mag toch maar) is mijn vraag of ik de installatie nogmaals kan draaien en dan full install te kiezen.
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten