Joppnl Geplaatst 30 december 2006 Geplaatst 30 december 2006 (bewerkt) Goedendag, net een Garmin etrex Legend aangeschaft om mee te cachen. Ik heb m 2e hands maar wellicht ontbreekt er iets: Ik heb er topo nederland bij gekregen en als ik dat installeer op mijn PC dan krijg ik allemaal .img bestandjes maar waarmee moet ik het nu op de etrex zetten? Ik heb wel een seriële kabel erbij maar ik denk toch dat ik ook een programma bij moet om het erop te zetten, verder zit er geen software bij nl.... alvast bedankt, Jurgen 30 december 2006 bewerkt door Joppnl
warboel Geplaatst 30 december 2006 Geplaatst 30 december 2006 (bewerkt) Je hebt mapsource hiervoor nodig. 23 april 2007 bewerkt door warboel
JandeBeHanger Geplaatst 30 december 2006 Geplaatst 30 december 2006 (bewerkt) net een Garmin etrex Legend aangeschaft om mee te cachen. Ik heb m 2e hands maar wellicht ontbreekt er iets: Ik heb er topo nederland bij gekregen en als ik dat installeer op mijn PC dan krijg ik allemaal .img bestandjes maar waarmee moet ik het nu op de etrex zetten? Ik heb wel een seriële kabel erbij maar ik denk toch dat ik ook een programma bij moet om het erop te zetten, verder zit er geen software bij nl.... Ik dacht dat Topo NL uit ging van een bestaande installatie van Mapsource en dat kan een Route & Recreation zijn, een MetroGuide of een CityNavigator.Voor een Legend is MetroGuide ruim voldoen, dan kun je ook nog op adressen zoeken. 30 december 2006 bewerkt door JandeBeHanger
Team Firefox Geplaatst 30 december 2006 Geplaatst 30 december 2006 Ik heb wel een seriële kabel erbij maar ik denk toch dat ik ook een programma bij moet om het erop te zetten, verder zit er geen software bij nl.... Inderdaad heb je Mapsource nodig en hier is de laatste versie te downloaden: http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209 Hou er wel rekening mee dat alle deelkaarten van Nederland bij elkaar iets van 100-150 MB is en een Legend aanmerkelijk minder geheugen heeft
bertien Geplaatst 30 december 2006 Geplaatst 30 december 2006 net een Garmin etrex Legend aangeschaft om mee te cachen. Ik heb m 2e hands maar wellicht ontbreekt er iets: Ik heb er topo nederland bij gekregen en als ik dat installeer op mijn PC dan krijg ik allemaal .img bestandjes maar waarmee moet ik het nu op de etrex zetten? Ik heb wel een seriële kabel erbij maar ik denk toch dat ik ook een programma bij moet om het erop te zetten, verder zit er geen software bij nl.... Ik dacht dat Topo NL uit ging van een bestaande installatie van Mapsource en dat kan een Route & Recreation zijn, een MetroGuide of een CityNavigator.Voor een Legend is MetroGuide ruim voldoen, dan kun je ook nog op adressen zoeken. Dit programma gebruik ik zonder Map source http://homepage.ntlworld.com/mdipol/img2gps/
Joppnl Geplaatst 30 december 2006 Auteur Geplaatst 30 december 2006 (bewerkt) Ik heb wel een seriële kabel erbij maar ik denk toch dat ik ook een programma bij moet om het erop te zetten, verder zit er geen software bij nl.... Inderdaad heb je Mapsource nodig en hier is de laatste versie te downloaden: http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209 Hou er wel rekening mee dat alle deelkaarten van Nederland bij elkaar iets van 100-150 MB is en een Legend aanmerkelijk minder geheugen heeft Deze Mapsource gedownload en geinstalleerd....werkt alleen als je al een andere mapsource hebt geïnstalleerd. In ga het prog van "Bertien" iotproberen bedankt voor de reacties voor zover 30 december 2006 bewerkt door Joppnl
Crow & Éowyn Geplaatst 30 december 2006 Geplaatst 30 december 2006 Mapsource is de software interface om maar even met een mooi woord te zeggen. Je hebt dit programma nodig om te kunnen communiceren met je GPS en de kaart data van Garmin te kunnen gebruiken. Software pakketten zoals City Navigator of Metro Guide of de Topo NL kaarten installeer je in mapsource. Het mooie van mapsource is dat je kunt uitlezen hoe groot ieder kaart segment wat je aanklinkt wordt, je kan dus voorkomen dat je GPS na 2 uur foeteren via de seriële poort zegt "past niet" Voor zover ik weet is mapsource gratis, download anders trip en waypoint manager daar zit mapsource bij pf stuur even een pm.
de Roode Lantaarn Geplaatst 30 december 2006 Geplaatst 30 december 2006 Eigenlijk zou Mapsource toch gewoon op de/het CD/DVD tje moeten staan wat je aanschaft? Helemaal als het al gratis te downloaden is op de Garmin site. Dan heb je misschien niet de meest recente versie maar kun je er wel direkt mee aan de slag. Je zal maar in Australie wonen en afhankelijk zijn van een internetcafe in je dorp.
Crow & Éowyn Geplaatst 30 december 2006 Geplaatst 30 december 2006 Als je een nieuw software pakket koopt dan staat hij er ook op. Echter als je een update vraagt niet, dna gaan ze ervanuit dat je al mapsource hebt ( logisch anders heb je ook niets aan die update) ik kreeg de trip en waypoint manager cd rom gratis bij mijn GPS ( is share ware) en daar zat ook mapsource bij.
Team Firefox Geplaatst 30 december 2006 Geplaatst 30 december 2006 Ik dacht eigenlijk ook dat Mapsource gewoon gratis was. Was even zoeken maar als het goed is, is deze wel te installeren: http://www.versiontracker.com/php/dlpage.p...Source_6116.exe
Joppnl Geplaatst 31 december 2006 Auteur Geplaatst 31 december 2006 beste mensen, vriendelijk dank voor de hulp en alle aanwijzingen. De mapsource die Team Firefox noemt en die op de Garmin website staat gaat er vanuit dat er al een versie van mapsource aanwezig is. Ik zal het prog IMG2GPS gaan proberen dan wel eens kijken bij City Navigator of Metro Guide. Voor alle hulp: hierbij nog een "leuk" newbie verhaaltje.... gisteren gingen we op verjaardagsvisite. mijn vriendin wist niet waar het was dus ik zette haar ergens boven op een heuvel af met de Etrex en de coördinaten. Die coördinaten waren van het huis van mijn ouders, had ik opgezocht via mijn auto-gps systeem. Soort van house-caching.... Normaal 15 minuten lopen, ik was verder gegaan met de auto, zat ruim aan de thee met gebak, na 15 minuten niets, na 30 minuten niets, na 35 minuten maar eens een SMS-je gestuurd. Zat ergens aan de andere kant vh dorp...(en ze kent de weg niet...) Wat bleek: ik had de coördinaten in hh mm.mm gegeven maar de etrex stond op hh mm ss :-) ! Vanmorgen maar eens goedgemaakt met een ontbijtje op bed...... Een ieder een voorspoedig 2007!
LTeunis Geplaatst 31 december 2006 Geplaatst 31 december 2006 Voor alle hulp: hierbij nog een "leuk" newbie verhaaltje.... gisteren gingen we op verjaardagsvisite. mijn vriendin wist niet waar het was dus ik zette haar ergens boven op een heuvel af met de Etrex en de coördinaten. Die coördinaten waren van het huis van mijn ouders, had ik opgezocht via mijn auto-gps systeem. Soort van house-caching.... Normaal 15 minuten lopen, ik was verder gegaan met de auto, zat ruim aan de thee met gebak, na 15 minuten niets, na 30 minuten niets, na 35 minuten maar eens een SMS-je gestuurd. Zat ergens aan de andere kant vh dorp...(en ze kent de weg niet...) Wat bleek: ik had de coördinaten in hh mm.mm gegeven maar de etrex stond op hh mm ss :-) ! Daar krijg je dubbele punten voor Fijne jaarwisseling
naaktslakkies Geplaatst 31 december 2006 Geplaatst 31 december 2006 beste mensen, vriendelijk dank voor de hulp en alle aanwijzingen. De mapsource die Team Firefox noemt en die op de Garmin website staat gaat er vanuit dat er al een versie van mapsource aanwezig is. Ik zal het prog IMG2GPS gaan proberen dan wel eens kijken bij City Navigator of Metro Guide. Voor alle hulp: hierbij nog een "leuk" newbie verhaaltje.... gisteren gingen we op verjaardagsvisite. mijn vriendin wist niet waar het was dus ik zette haar ergens boven op een heuvel af met de Etrex en de coördinaten. Die coördinaten waren van het huis van mijn ouders, had ik opgezocht via mijn auto-gps systeem. Soort van house-caching.... Normaal 15 minuten lopen, ik was verder gegaan met de auto, zat ruim aan de thee met gebak, na 15 minuten niets, na 30 minuten niets, na 35 minuten maar eens een SMS-je gestuurd. Zat ergens aan de andere kant vh dorp...(en ze kent de weg niet...) Wat bleek: ik had de coördinaten in hh mm.mm gegeven maar de etrex stond op hh mm ss :-) ! Vanmorgen maar eens goedgemaakt met een ontbijtje op bed...... Een ieder een voorspoedig 2007! Uit dit soort situaties komen de beste huwelijken voort een geslaagd feest toegewenst, al dan niet in 2007
Aanbevolen berichten