czardo Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 (bewerkt) Ik ben sinds een week in het bezit van een GPS 60 CSX. Nu heeft het apparaatje na twee dagen al besloten dat de verlichting het niet meer hoeft te doen. Bij menu/ instellen/ weergave/ schermverlichting staat de verlichting op 70%, dus daar kan het niet aan liggen. Iemand die dit ook heeft meegemaakt en die misschien een oplossing weet? Of is het zo dat ik na 1 geocache weekend mijn hulpje al terug moet sturen ter reparatie? alvast bedankt en groetjes, Czardo 16 december 2006 bewerkt door czardo
@rend Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Dit probleem komt bij mij ook regelmatig voor. Gaat ook weer vanzelf over. Het enige wat ik tot nu toe ontdekt heb, is. Gebruik je de verlichting buiten erg lang dan stopt hij spontaan om een uurtje later weer spontaan te beginnen. Ook ontdekt dat je hem buiten gebruikt met verlichting en daarna aansluit op de USB kabel de verlichting er mee stopt. En dat gaat als je hem gewoon aan de PC laat zitten na verloop van tijd weer over. Hoe lang verloop van tijd is heb ik niet gemeten. Niet erg wetenschappelijk maar gewoon wat ik ervaren heb Misschien anderen ook nog ervaringen. Ik hoop dat een nieuwe software update dit probleem opheft.
czardo Geplaatst 16 december 2006 Auteur Geplaatst 16 december 2006 Dit probleem komt bij mij ook regelmatig voor. Gaat ook weer vanzelf over. Het enige wat ik tot nu toe ontdekt heb, is. Gebruik je de verlichting buiten erg lang dan stopt hij spontaan om een uurtje later weer spontaan te beginnen.Ook ontdekt dat je hem buiten gebruikt met verlichting en daarna aansluit op de USB kabel de verlichting er mee stopt. En dat gaat als je hem gewoon aan de PC laat zitten na verloop van tijd weer over. Hoe lang verloop van tijd is heb ik niet gemeten. Niet erg wetenschappelijk maar gewoon wat ik ervaren heb Misschien anderen ook nog ervaringen. Ik hoop dat een nieuwe software update dit probleem opheft. Hmm, die laatste opmerking zet me aan het denken. Ik heb vorige week nieuwe software gedownload omdat ik anders de CM niet geinstalleerd kreeg (wat trouwens nog niet lukte.... ) Misschien dat de nieuwe software de boosdoener is??? Bij mij blijft de verlichting trouwens gewoon uit. Het schakelt niet meer in Ik heb ook al een full reset gedaan, maar het blijft knudde..... Sta ik weer met mijn goede gedrag. En maar denken dat je een juiste beslissing neemt om een van de betere apparaten te kopen
@rend Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Het is echt het beste apparaat wat er is. Mijns inziens tenminste, ik wil hier geen discussie over Garmin en andere merken. Sluit het apparaat maar eens aan op je PC via USB dan gaat op enig moment het licht aan en misschien bij ons het licht uit
czardo Geplaatst 16 december 2006 Auteur Geplaatst 16 december 2006 Het is echt het beste apparaat wat er is. Mijns inziens tenminste, ik wil hier geen discussie over Garmin en andere merken.Sluit het apparaat maar eens aan op je PC via USB dan gaat op enig moment het licht aan en misschien bij ons het licht uit Hij ligt nu al de hele ochtend aan de USB. Helaas nog geen resultaat. Ik heb het euvel ook bij Garmin neergelegd en wacht maar even af. Misschien gewoon pech, kan ook nog in dit leven
@rend Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 czardo, kun je op de hoogte houden van het antwoord van Garmin. Misschien leren we er allemaal iets van
czardo Geplaatst 16 december 2006 Auteur Geplaatst 16 december 2006 czardo, kun je op de hoogte houden van het antwoord van Garmin. Misschien leren we er allemaal iets van Maar natuurlijk @rend, gaan we doen. Misschien heeft iemand anders intussen nog een gouden tip!
Geopatra Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 czardo, kun je op de hoogte houden van het antwoord van Garmin. Misschien leren we er allemaal iets van Maar natuurlijk @rend, gaan we doen. Misschien heeft iemand anders intussen nog een gouden tip! Geen gouden tip, maar het probleem is mij volledig onbekend. En dan spreek ik voor 2 stuks 60CSx. Geopatra.
Team Firefox Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 czardo, kun je op de hoogte houden van het antwoord van Garmin. Misschien leren we er allemaal iets van Maar natuurlijk @rend, gaan we doen. Misschien heeft iemand anders intussen nog een gouden tip! Voor mij ook helemaal nieuw. Zelfs op het Notter forum staat er niets over, terwijl dat toch dé plek is. Je zou je vraag daar eens kunnen neerleggen. Wat mij wel opvalt is dat met schermverlichting aan, de GPS werkelijk enorm veel stroom verbruikt, meer dan andere GPS-en die ik gebruikt heb. Wat ook kan zijn is dat één van je accutjes een te lage spanning afgeeft, net te weinig voor de verlichting. Hoe doet de GPS het met bijvoorbeeld normale alkaline batterijen?
Ruud4d Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Wat mij wel opvalt is dat met schermverlichting aan, de GPS werkelijk enorm veel stroom verbruikt, meer dan andere GPS-en die ik gebruikt heb. Wat ook kan zijn is dat één van je accutjes een te lage spanning afgeeft, net te weinig voor de verlichting. Hoe doet de GPS het met bijvoorbeeld normale alkaline batterijen? Je weet ook dat je de schermverlichting kunt dimmen en vanzelf na een aantal (opgegeven) seconden uit kunt laten gaan? Dat scheelt natuurlijk wel weer energie.
cachorganic Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Persoonlijk heb ik van al deze problemen weinig last. Ik cache over het algemeen overdag, en dan heb ik het backlight niet nodig. Als ik hem in de auto op de sigaretteplug steek, gaat het licht automatisch aan en blijft aan. Ook als ik hem aan het USBinfuus leg, gaat automatisch altijd het licht aan. Ik heb licht in de instellingen op een powersave gezet, en als ik al cachende toch het licht nodig heb, dan blijft het een minuutje aan om vervolgens weer te doven. Maar ja, ik heb dan ook zo'n "slecht betrouwbaar" import apparaat uit Amerika!
ScoutingErica Geplaatst 19 december 2006 Geplaatst 19 december 2006 Ik (Mark Scouting erica) heb sinds een paar dagen ook last van het feit dat ik geen backlight meer heb op mijn 60CSX. Ik was er al van uit gegaan dat hij gewoon kapot is gegaan, maar daar begin ik nu aan te twijfelen! overigens heb ik nog geen software updates gedaan, dus daar kan het niet aanliggen.
czardo Geplaatst 20 december 2006 Auteur Geplaatst 20 december 2006 Ik (Mark Scouting erica) heb sinds een paar dagen ook last van het feit dat ik geen backlight meer heb op mijn 60CSX. Ik was er al van uit gegaan dat hij gewoon kapot is gegaan, maar daar begin ik nu aan te twijfelen! overigens heb ik nog geen software updates gedaan, dus daar kan het niet aanliggen. Hi Mark Scouting erica, is jouw probleem inmiddels opgelost? Bij mij nog steeds niet. Ik heb nu ook al op aanraden van Garmin een harde reset gedaan en ben dus al mijn persoonlijk ingegeven gegevens kwijt. Het waren er gelukkig nog niet veel maar toch..... Zou niet erg geweest zijn als het euvel verholpen was... helaas....... Ik blijf hopen en houd iedereen op de hoogte! Groetjes, Czardo
ScoutingErica Geplaatst 21 december 2006 Geplaatst 21 december 2006 Hoi czardo, ja inderdaad nu twee dagen later werkt het ineens weer.. geen idee waar het aan nou aan ligt Maar ik hou het in de gaten!
@rend Geplaatst 21 december 2006 Geplaatst 21 december 2006 Zei ik toch. In één keer doet het weer. De laatste dagen geen problemen gehad.
Aanbevolen berichten