Spring naar bijdragen

Gezocht meningen


ronsmits

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar opinies, ervaringen en meningen over de verschillende software pakketten voor een pocket pc. Ik heb sinds een tijdje een ipaq met ingebouwde gps. Zeker voor tomtom ben ik er erg tevreden over.

 

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste cache gevonden. Ik had zowel navio als vito navigator II op de ipaq staan. Navio was niet in staat een duidelijk fix te krijgen waar ik stond. Uiteindelijk heb ik met Vito de cache gevonden.

Vito heeft echter een aantal nadelen, zeker de zeer beperkte import en export van de verschillende formaten is zeer storend.

 

Op dit moment ben ik aan het kijken naar gps tuner en beelineGPS. Mensen met meningen ervaring laat iets van je horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dag,

 

Ben zelf ook nog niet zo lang actief op het gebied van geocachen maar de smaak wel flink te pakken. Toen ik begon eerst eens een weekend uitgetrokken om te verdiepen in de verschillende smaken software die er zijn. Na dit distillatieproces kwam ik tot het volgende:

- Op PC: OziExplorer en GSAK

- Op PPC: OziExplorerCE en GPS Tuner (laatste gebruik ik alleen voor kompasfunctie)

 

Met alle stafkaarten van Nederland die het Kadaster verkoopt voor 199 euro kun je helemaal los. Zijn al gecalibreerd in het juiste formaat voor Ozi dus daaromtrent geen probleem. Verder variëren de kaarten qua ouderdom van 2005 tot 2002, de meest recente voorhanden.

 

Ik wens je in ieder geval veel succes met de installatie en dergelijke. Heb zelf eventueel wel een 'interessant bestand' met daarin hetgeen je nodig zou zijn...

 

Groeten,

S.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh jee...

 

als neewbies over intressante bestanden gaan praten en na 2 weken geocachen al over oziexplorer praten begint het te ruiken naar illegale software.....

Gelukkig liegen ze niet, hebben ze wel gelijk :beerchug:

 

OziExplorer en BeelineGPS hebben mijn PPC-cache-tijd veraangenaamd. Je zou ook Garmin Que kunnen overwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OziExplorer en BeelineGPS hebben mijn PPC-cache-tijd veraangenaamd. Je zou ook Garmin Que kunnen overwegen.

 

Ik heb beeline GPS uitgeprobeerd. maar ik vond niet goed genoeg qua reactie en aanduiding van de richting. Uiteindelijk heb ik gsptuner gekocht (ja gekocht!) en ben daar behoorlijk tevreden mee. Aardjesbergen (de eerste cache die ik liep) ligt minder dan een kilometer van mijn huis vandaan. Ik heb elke keer een programma geinstalleerd en dezelfde route gelopen. Absoluut geen straf, het is een heel mooi gebied. Gps tuner doet 't het beste. Het forum is ook erg responsive. Iets wat ik bij beeline niet zag.

 

Een andere 'klacht' die ik zou kunnen uiten is dat verschillende programma's in demo mode niet genoeg functionaliteit geven om goed te kunnen bepalen of het programma geschikt is. Hierdoor ben ik nu de rechtmatige eigenaar van navio, vito navigator II en gpstuner. Als ik nog een programma had moeten kopen had ik beter een zelfstandige gps kunnen kopen.

 

voorlopig ga ik alleen nog maar met gpstuner verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als neewbies

 

Sprak de newbie :beerchug:

 

 

1-0 :thumbdown:

 

ben je na 110 founds in 3 landen nog altijd neewbie trouwens :D

beetje link onderwerp he cd's met intressante bestanden

 

ja hoor en na meer dan 600 founds ook, sterker nog ik ken een kilocacher die eigenlijk nog newbie is, want als ik er niet bij was geweest was het een centicacher :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als neewbies
Sprak de newbie :beerchug:
1-0 :thumbdown:

 

ben je na 110 founds in 3 landen nog altijd neewbie trouwens :beerchug:

beetje link onderwerp he cd's met intressante bestanden

Nee, geen cd, maar dvd's met interesante bestanden.

Eigenlijk zou er eens een lan event georganiseerd moeten gaan worden.

Lekker een dag bestanden uitwisselen en dan niet meer.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
als neewbies
Sprak de newbie :P
1-0 :beerchug:

 

ben je na 110 founds in 3 landen nog altijd neewbie trouwens ;)

beetje link onderwerp he cd's met intressante bestanden

Nee, geen cd, maar dvd's met interesante bestanden.

Eigenlijk zou er eens een lan event georganiseerd moeten gaan worden.

Lekker een dag bestanden uitwisselen en dan niet meer.

 

ja leuk... mag ik meedoen mag ik meedoen mag ik meedoen.. ik ga het niet drie keer vragen...

 

Ik snap de hetze niet over illegale software...

 

Iedereen beproeve zichzelf toch? je moet alleen niet accepteren dat mensen het via het forum oid gaan verspreiden daar heb je nieuuwsgroepen voor

 

btw heb ik alles wat ik gebruik legaal

- gsak (helaas MOET ik nu naar 7 dus twee keer in eht jaar dokken

- mickeysoft autoroute

- cachemate

- domdom

 

Ik snap trouwens niet wat je met ozi moet.. (of met ozice) kaartjes zie je toch op google earth en maps en in autoroute...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het quoten van ds-polleke ging niet goed maar iedereen zal het begrijpen:

 

Voor wat betreft de hetze aangaande illegale software, dat begrijp ik ook niet en eerlijk gezegd stoor ik me er mateloos aan!

Als je ook maar dúrft te vragen naar hoe je aan voor bijv. Ozi geschikte kaarten kunt komen loop je al de kans een ban te krijgen. Terwijl daar feitelijk niks illegaals aan is.

Het is nog steeds zo dat vragen/krijgen legaal is. Het aanbieden/verspreiden is illegaal.

 

Wat je met Ozi (CE) kunt?

Ik was begin deze maand in Italië en wilde daar cachen. Hotel en caches lagen over de (bekende domdom en andere) wegen te ver uit elkaar om te lopen. 'Gelukkig' vond ik voor Ozi gecalibreerde kaarten en kon een beloopbare track plotten over de op de kaarten aangegeven paden.

Het in Ozi uitgezette track overzetten naar m'n 60C was daarna een eitje en e.e.a. klopte als een bus.

 

Mijn idee? Laat eens wat gewilde schijfjes achter in een cache.

bewerkt door nachtbraker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Re naar Xaa (want ik heb geen zin in quoten)

 

We hebben het hier over 'gezocht meningen'?

 

Ik zal hier NOOIT naar illegale zaken vragen of ze aanbieden. Wel zal ik altijd de grenzen opzoeken van wat kan en niet kan. Da's die "wettelijke bepaling tot het maximale uitgerekt" wat jij zegt.

Voorbeeldje: In alle Mapsource producten van Garmin is de mogelijkheid ingebouwd om kaarten te printen. Wat is nou vlgs jou het probleem als ik die 'prints' voor Ozi ga calibreren en voor (eigen gebruik) in bijv. Ozi gebruik? Wat denk je, zou Google daar een probleem mee hebben?

 

Waar het om draait is dat 'eigen gebruik'. Niemand maakt er een probleem van zolang je het niet gaat verspreiden/aanbieden.

Iedereen mag vragen naar hoe je aan kaart-materiaal kunt komen en heeft recht op een eerlijk antwoord.

Praktijk op ons forum is echter dat je al na een vraag een waarschuwing of ban krijgt.

Eind april ga ik naar Malta om te cachen en om eea wat gemakkelijker te maken heb ik een 1:25000 kaart van Malta gekocht die ik gescand heb en gecalibreerd voor Ozi (voor eigen gebruik dus).

Wat is het probleem als ik dit aan iedereen laten weten?

 

Je hebt overigens helemaal gelijk daar waar je hebt hebt over de eeuwige strijd tussen de geest en de letter v/d wet.

 

nachtbraker

 

Legaal gebruiker van:

Garmin CitySelect v7, Topo NL, Be, D, BlueChartAtlantic v6, CanadaTopo v2.

OziExplorer en CE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...