Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Niemand heeft ooit (over 3 jaar) geklaagd dat de coördinaten niet klopten.

Je moet ook wel van heel goeden huize komen om te durven beweren dat een coord van prof. Lupardi onnauwkeurig is.

Geplaatst
Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de meting zelf en niet door GE. Probeer eens in Ozi dit punt op een Topokaart te plotten. Ligt hij er dan die zelfde vijf meter naast dan is het duidelijk wat de oorzaak is.

Helaas is het object niet te zien in Ozi :cool2:

Het is wel een redelijk opvallend ding (ik ga hier niet verklappen wat het is, want anders wordt m'n volgende mystery wel erg makkelijk op te lossen (is tie eigenlijk al; ik hang er anderhalve ster aan))

Binnen 20 meter zie je het zeker staan, dus ik ga maar gewoon uit van de metingen die ik heb gemaakt. Proeflopen zal niet eens nodig zijn, 'twordt een simpele offset, meer een geintje dan een echte cache eigenlijk...

Neemt niet weg dat GE een machtig stukje speelgoed is, ik ga eens denken of er een cache omheen te bouwen is :dribble:

Geplaatst

Kortom, je moet GE niet gebruiken om de coordinaten te bepalen.

Met Ozi en met de Mapsource Topo's en maximale zoom kun je dit op redelijk betrouwbare wijze doen, maar ik zou toch nog maar even in het veld controleren.

Dannoch zal ik hier niet beweren dat nauwkeurige coords niet belangrijk zijn, maar de realiteit is dat geen enkele meting exact is, dat diverse omstandigheden en tijdstippen al een onnauwkeurigheid kunnen geven, dat verschillende gps'en dat ook al doen en dat de persoon die dat ding beheert ook nog kan zorgen voor onzuiverheid door er bijvoorbeeld te weinig tijd voor te nemen.

Gevolg: de ene cacher zal zeggen dat hij het waypoint vond met afwijking 0 meter, de andere 5 en de volgende 8 meter. Ze vonden hem allemaal!

Maakt het uit voor de praktijk??

Als je in de buurt komt moet je toch je ogen de kost gaan geven. Naar het "nulpunt" lopen heeft vrijwel nooit iets opgeleverd.

Ik laat bij het uitzetten van een cache/route mijn gps altijd 1 of meer minuten middelen => altijd prima.

Maar die laatste cijfertjes bij N en E zijn niet echt belangrijk.

Geopatra.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...