Spring naar bijdragen

Cachegoodies/coins; Wel eruit, niks erin...mag dit?


tsaar

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hier is al vaak discusie over geweest. Maar de algemene regel is dat goodie geruild wordt voor een goodie. Maar tB`s en Coins er IN of UIT mogen zonder te ruilen. Zo blijft de cache goed gevuld met goodies. Want als een goodie eruit gehaald wordt en een TB ervoor terug en de volgende neemt alleen een TB mee, raakt de cache steeds leger.

Groetjes Judith

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is al vaak discusie over geweest. Maar de algemene regel is dat goodie geruild wordt voor een goodie. Maar tB`s en Coins er IN of UIT mogen zonder te ruilen. Zo blijft de cache goed gevuld met goodies. Want als een goodie eruit gehaald wordt en een TB ervoor terug en de volgende neemt alleen een TB mee, raakt de cache steeds leger.

Groetjes Judith

 

Het probleem ontstaat volgens mij eerder bij het erin doen. Iemand doet er een TB in en pakt er een goodie uit. Zo raken veel caches leeg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goodie uit = goodie in!

 

Tb's en coins moeten reizen, en mogen altijd mee, maar als je er 1 in bezit hebt die toch gedropt moet worden, kun je ruilen.

 

Not done vind ik, meer dan 1 tb of coin uit 1 cache meenemen, zonder er 1 terug te stoppen, maar in principe mag het wel.

 

groetjes Geovlinder

 

ps en inderdaad hier zijn al meerdere draadjes over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is op het Belgisch forum ook al eens ter sprake gekomen... Het probleem is inderdaad het verschil tussen een goodie en een trackable. Het probleem is dat mensen die een coin of TB droppen deze ook meestal goodies meenemen. Maar wanneer ze er een coin/TB uithalen stoppen ze geen goodies in de plaats. Dit is zeer frustrerend voor de eigenaar omdat deze bijna maandelijks z'n cache opnieuw kan gaan vullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de eerste maand of zo doe ik niet meer aan goodies.

Maar TB's (en soms coins) breng ik graag een stuk verder. Daar staan dus nooit goodies tegenover, niet bij het uithalen en niet bij het terugstoppen.

Daarom ben ik zo blij met die 'ongeschreven wet' dat de TB's en de coins buiten het goodie gebeuren staan.

 

Als iedereen die 'wet' volgt dan zullen caches niet leger raken dan als iedereen wel met het goodies-gebeuren zou meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vorige week hebben we wat caches gelogd in de Belgische Ardennen en hebben daar twee TB's meegenomen om weer flink wat kilometers te maken. We hebben geen nieuwe goodies in de cache achtergelaten, maar we hebben er ook geen goodies uitgehaald. Met de TB's is ook niet altijd duidelijk wat de opdracht is als er geen beschrijving bij zit. Het voelt wel een beetje als iets meenemen en niets achterlaten, maar de eigenaar van de TB wil graag dat de kilometers maakt of dat er aan de missie wordt gewerkt. Wij willen toch vooral leuke plaatsen bezoeken, beetje puzzelen en speuren naar de cache! :thumbdown: Dus flink wat kilometers laten maken die TB's en genieten van de soms erg mooie coins!

Ating

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...