Spring naar bijdragen

Alle caches in de buurt van iets


De Armadillo's

Aanbevolen berichten

Beste medecachers,

 

Volgende week zitten we in Denemarken, waar we ook willen gaan cachen. Is er een handige manier of een tool om in de buurt van een object (bijv. coordinaten of een stad) alle caches te vinden? Bijv. alle caches in een straal van 40 km?

Wat ik niet bedoel is vanaf www.geocaching.dk alle caches handmatig van de kaart te plukken. Dat lukt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op de geocaching.com site kun je coördinaten invoeren om caches in de buurt van die plek te zoeken, dat is denk ik wat je zoekt.

 

Dat is inderdaad bijna wat ik zoek. Het nadeel van een dergelijk lijstje is wel dat ik alle loc files en de beschrijvingen een voor een moet opslaan. Jammer genoeg hebben we ter plekke geen internetaansluiting, dus alles moet hier worden uitgeprint. Als premium member zal dat allemaal wat handiger gaan misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, als premium member kun je een pocketquery aanmaken die je (doe ik) al maanden voor de vakantie (dan heb ik tenminste de nodig logs erbij) de caches in de buurt van je vakantieplaats kunt laten sturen.

 

Via GSAK heb je de data dan bij de hand, mits je een laptop oid hebt.

 

Alhoewel ik van een aantal caches toch al thuis een print maak voordat ik op reis ga.

 

Jan

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, als premium member kun je een pocketquery aanmaken die je (doe ik) al maanden voor de vakantie (dan heb ik tenminste de nodig logs erbij) de caches in de buurt van je vakantieplaats kunt laten sturen.

 

Via GSAK heb je de data dan bij de hand, mits je een laptop oid hebt.

 

Alhoewel ik van een aantal caches toch al thuis een print maak voordat ik op reis ga.

 

Jan

 

Als ik het goed begrijp moet je hiervoor dus premium member zijn EN een licensed versie van GSAK hebben. maar dan heb je wel alle informatie in GSAK offline beschikbaar op je pc.

Klinkt leuk als dit zo is, maar in het veld heb je wel een papieren uitdraai nodig, dus behalve mijn notebook heb ik dan ook nog een printer nodig :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees de GPX file(s) in GSAK in.

Daarna maak ik in GSAK een HTML directory.

Deze directory plaats ik op mijn IPAQ.

In het veld, met behulp van IE op mijn IPAQ (zonder internet aansluiting) kan ik dan alle tekst van de cache lezen en ook de laatste logs.

 

Voor een traditional is dat meestal voldoende.

 

Een multi-cache print ik meestal toch nog uit, puur omdat daar vaak berekeningen instaan en dan werkt papier wel zo handig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees de GPX file(s) in GSAK in.

...

Voor een traditional is dat meestal voldoende.

 

Je kan de GPX file ook direct op een PDA plaatsen en dan met GPX Sonar lezen.

 

Voor GSAK kan je ook een 30 dagen probeer versie downloaden. Dan zal je zien dat het 't geld dubbel en dwars waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zijn alleen traditionele caches te doen zonder een uitdraai te maken/zonder het bezit van een PDA. Afgelopen vakantie heb ik gebackpackd door Scandinavie en voor alle grote steden heb ik een query gerund van alle actieve en traditionele caches in een straal van 5km rondom de steden. Deze query's heb ik inlezen in GSAK en vervolgens alle caches deleted die als laatste 2 of meer notfounds hadden. Deze lijsten heb ik vervolgens geexporteerd naar een "fugawi text file" met als waypointname "%Name (%Dif/%Ter) (%con1) (%hint)". Dit leverde mij 10 A4'tjes op, met daarop 900 caches. De waypointnames heb ik naar de GPS'en gestuurd en zo kon ik altijd makkelijker achterhalen welke cache bedoeld werd op de lijst en had ik tevens de moeilijkheidsgraad, type container en de hint van de cache. Dit moet in principe genoeg zijn om traditionele caches te vinden...

 

Als je andere types caches wilt doen zul je toch echt een PDA nodig of moet je alles handmatig uitzoeken... Succes!

 

Mike

Nightfire

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees de GPX file(s) in GSAK in.

Daarna maak ik in GSAK een HTML directory.

Deze directory plaats ik op mijn IPAQ.

In het veld, met behulp van IE op mijn IPAQ (zonder internet aansluiting) kan ik dan alle tekst van de cache lezen en ook de laatste logs.

 

Voor een traditional is dat meestal voldoende.

 

Een multi-cache print ik meestal toch nog uit, puur omdat daar vaak berekeningen instaan en dan werkt papier wel zo handig...

 

Alleen een premium member kan blijkbaar een beschrijving in pdf opslaan voor offline gebruik. Nu is dat gelukkig als beginnend cacher eenvoudig op te lossen door 'Make this page print-friendly' te clicken en daarna te saven als html. Zo kun je ook buiten GSAK om een html directory aanmaken. Al moet dat nu wel stuk voor stuk. Evenals het uploaden van de loc files trouwens. Wel wat meer werk dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waypointname "%Name (%Dif/%Ter) (%con1) (%hint)". Dit leverde mij 10 A4'tjes op, met daarop 900 caches. De waypointnames heb ik naar de GPS'en gestuurd en zo kon ik altijd makkelijker achterhalen welke cache bedoeld werd op de lijst en had ik tevens de moeilijkheidsgraad, type container en de hint van de cache. Dit moet in principe genoeg zijn om traditionele caches te vinden...

Mike

Nightfire

Het kan nog simpeler door de zelfde instellingen te gebruiken voor het verzenden naar je GPS.

Persoonlijk gebruik ik ipv %Name liever %drop2. Dit geeft als resultaat niet GCAB45 maar gewoon AB45.

Zo krijg je ze mooi alfabetisch op code in je GPS. %Dif/%Ter is bij mij %Dif1/%Ter1 wat deze cijfers terugbreng tot 1 digit.

In mijn Magellan Sportrak zie ik dan bijv. AB45 3/2 M

Dus cache GCAB45 Difficulty 3 Terrain 2 en het is een micro.

Zelfs de hint staat bij mij bij aanvullende info in het display.

Paperless caching ten top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...