Spring naar bijdragen

caches importeren naar pda


Klaproos

Aanbevolen berichten

Kan iemand ons vertellen hoe je, op een eenvoudig te begrijpen manier voor een leek, cachesbeschrijving in een pda kan importeren. Wij zijn in het bezit van een Ipaq pc 5450 en willen daar wat caches beschrijvingen in hebben. Dat scheelt ons wat printpapier. Nu heb ik op de forum al diverse linken bestudeerd maar nergens nog de beschrijving tegen gekomen hoe je een programma naar je pda transporteer.

 

Nu heb ik twee programma's gedownload teweten GSAK663B30.exe en GpxSonar.exe en in mijn pda gezet maar ik krijg ze niet uitgepakt. De eerste programma heb ik wel op mijn pc uitgepakt en caches naar toe gebracht. Dat lukt wel en ziet er strak uit maar hoe zet ik dit in mijn pda???

 

Wij als klaproosjes zouden erg blij zijn :) als iemand dat op een eenvoudige maniet kan uitleggen. Wij zijn trouwens membersleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik GSAK kun je kiezen voor EXPORT en dan voor HTML. Dan worden de cache die je in GSAK hebt staan, omgezet in een htmldirectory, genaamd "caches" en op je PC geplaatst.

Als je dan deze complete directory overzet naar je PDA, kan op een memorycard, dan kun je vanuit je PDA, dmv de browser (IE) naar de directory cache gaan en daar kiezen voor Index.htm

 

Als je browser zelfopstartend is, kun je met verkenner naar de directory (of mapje of folder, hoe je het ook maar wenst te noemen) cache gaan en daar direct op Index.htm te klikken.

 

Gebruik je, zoals ik, deze functie vaker, kun je Index.htm ook in de "bookmarks" zetten of er zelfs een linkje van maken. Ondanks dat je geregeld de file zal aanpassen, zal de naam Index.htm gelijk blijven, dus het als bookmark in IE zetten of als linkje onder start, is een enmalige actie.

 

GPXsonar is geen favoriet bij mij. Wat die kan, kan de combi GSAK/EXPORT/Cache en je IE, beter :)

 

Wat ik ook wel eens doe is een cachepagina, zoals het is, een pdf van maken en die op de memorycard zetten en dan met een PDFreader de cachepagina ook lezen.

 

Verder heb je als premiummember bij geocaching.com, tijdens het aanmaken van queries, ook de mogelijkheid er nog een andere file bij mee te laten sturen en dan krijg je de caches in ebookformaat en die kun je lezen met o.a mobipocket, te downloaden op mobipocket.com

Hier heb ik jaren gebruik van gemaakt, en dan zie je alle caches alsof ze in een boek staan.

Maar, eigenlijk sinds ik de EXPORTfunctie van GSAK gebruik, maak ik zo goed als gen gebruik meer van ebooks.

 

Suc6

 

Evert (Kruimeldief)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me volledig aan j het bovenstaande.

GSAK draait ook alleen maar op een PC en niet op een PDA/PPC.

GSAK is een erfecte tool mede door het aantal verschillende export mogelijkheden.

Als je ook nog gebruikt maakt van OziCE kun je vanuit GSAK een macro laten draaien die met 1 druk op de knop een .wpt export (ozi) en .html export maakt.

Als OziCe nu draait klik je op de kaart een waypoint en open je de .html bijlage. Vandaar uit kan je dan weer verder om bijv. te kijken wat er nog meer in de buurt ligt.

Kortom een soort mini GC.com in zakformaat.

Het hoe en wat staat elders beschreven op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het meedenken. Ik heb zitten te rommelen en ben wel het programma gaan gebruiken (gsak) en exporteer dan in html naar mijn pc. Het IE zet ik in mijn pda en kan het lezen in mijn pda. Echter de plaatjes/foto's zie ik helaas niet. Misschien nog een tip???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt. plaatjes worden niet meegenomen.

daar zijn weer programma's voor als Spoilersync.

je kan ook gewoon zorgen dat je PDA verbinding krijgt met internet via USB/Wlan of craddle.

Als je dan de pagina oproept zoekt hij automatisch de plaatjes erbij.

deze blijven dan in het cachegeheugen (hoe toepasselijk) van je PDA staan en zijn vanaf dat moment ook offline beschikbaar.

Geen optie voor alle caches van NL maar wel voor een stuk of 10 die je geplant hebt.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
Ik heb de ebook functie van GC.COM gebruikt. Vervolgens geimporteerd in mijn PDA (Palm Zire 21).

 

Resultaat: Het is te lezen maar het zijn html-pagina's, inclusief de tags. Onoverzichtelijk dus.

 

Weet iemand hoe ik dit als normale tekst kan lezen?

 

bvd

 

Je hebt de ebook file gedownload. Dan heb je een ebook reader nodig. Dus software dat deze ebookfile kan lezen op je Palm.

 

Als je op je pocketquerypagina naar beneden scrolt, onder de optie van het formaat dat je wilt ophalen, zie je de Pocket Query Tips.

 

Als je dan wat gaat lezen, dan kom je o.a. tegen "mobipocket ebook"

 

Dat is dus een "merknaam". Je hebt de mobipocket ebook reader nodig. Dat is sinds januari 2006 grais software. Een paar jaar eerder heb ik nog ooit 20 a 30 dollar betaald voor de pro versie. Nu is de basic, de gratis versie vervallen, en hebben ze de proversie gratis gemaakt.

Je kunt het installeren op je PC en ook op je PDA, smartphone, of het nu een OS heeft als Windows, Windowsmobile, Symbian, of Palm.

 

Voor de Palm heb je een van deze deze nodig: mobireader.prc of mathlib.prc of bluepalm.pdb

 

Dan heb je versie 5.3.582 voor de Palm One - Sony Clie - Garmin iQue - Tapwave Zodiac

 

Wil je het via hotsync installeren, dan heb je de Mobipocket desktop reader nodig, dat je dus hier kunt downloaden. Dat is dus handig om op je PC te hebben. Je kunt dan namelijk ebookfiles naar je PPC/PDA/Smartphone/Palm transporteren. Je kunt ze ook op je PC lezen.

 

Je krijgt dus dezelfde gegevens in ebookformaat als ook je gpxfile is ingesteld via de pocketqueries.

 

Voor alle systemen zijn a href="http://"mobipocket.com/en/DownloadSoft/DownloadManualInstall.asp">hier de donwloads te vinden, of het nu voor Windows / Windows Mobile / PalmOS / Symbian / Blackberry is.

 

Software is dus helemaal gratis. Je kunt er ook RSS mee lezen en je kunt ook zelf met de (ook nu) gratis mobipocket Creator een eigen ebook maken of publiceren met de (nu ook) gratis mobipocket ebook publisher.

 

Allemaal te vinden op mobipocket.com

 

Het lijkt wel alsof ik reclame maak, maar dat is natuurlijk niet zo voor iets dat gratis is en door geocaching.com wordt aanbevolen om hun ebookversie van de pocketqueries te lezen.

 

 

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mekaar, uurtje bezig geweest. En kan nu dezelfde tekst op mijn PDA (Palm Zire 21) lezen als op mijn PC met Mobipocket desktop reader (MDR).

Als ik het allemaal zelf had moeten uitvinden was het uiteindelijk vast gelukt, maar dan was ik er zeer heel veel langer mee bezig geweest.

 

Bedankt Kruimeldief voor deze waardevolle tips!

 

Verder:

1. Ik vermoed dat het verstandig is om eerst MDR te installeren op je PC

2. Daarna je PDA toevoegen aan MDR

3. Dan het ebook van GC.com met MDR naar je PDA te zenden

 

Ik deed het in andere volgorde en kreeg een hoop problemen die ik je wil besparen.

bewerkt door Stokstaartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het nog een beetje anders dan Kruimel en Roode Lantaarn.

 

Ik gebruik GSAK op de PC en CacheMate en TomTom op de PDA, het voordeel is dat je met deze combi geen voorbereidingen hoeft te treffen als je wilt gaan cachen. Je kunt spontaan ergens komen waar TomTom een signaaltje geeft 'He, d'r ligt hier een cache!" en als je dan tijd hebt start je Cachemate op de PDA, zoekt de cache op en 'vinden maar'. In Cachemate kun je meerdere databases aanleggen die gevuld worden via een GPX bestandje dat je kunt maken met GSAK (eventueel met gebruik van filters). Door meerdere databases te maken blijft CacheMate ook werkbaar m.b.t. snelheid.

Na het 'vinden' kun je in CacheMate je log invoeren, je found registreren en eventuele Travel Bugs noteren. Bij terugkomst exporteer je naar GPX, lees je in in GSAK en vanuit GSAK transporteer je de logs naar GC.Com via een macro. Het enige dat je mist in deze gehele combi zijn de eventuele foto's en dat kun je eventueel doen met Spoilersync of via Cachemate met je PDA verbonden aan de PC.

Werkt perfect in Nederland en ideaal voor vakanties.

 

Benodigdheden:

GSAK op PC

CacheMate op PDA

TomTom 6 op PDA (eventueel Co-input ook installeren)

Premium Member voor de Pocket Queries

 

Leuk hè, zoveel varianten.

 

groet Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik gebruik weer een andere variant :eek:

 

Ik vond het veel te veel gedoe en met GSAK kwam ik er niet echt uit.

 

Ik gebruik Cachewolf, eenvoudige tabladeren en in dat programma kan je zonder toeren op je pda wel foto's bekijken. Gewoon drukken op tablad afbeeldingen.

 

Duurde wel eventjes voordat ik doorhad hoe ik het programma op mijn ipaq het programma kon installeren ;) Maar ja, pda's en ik :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...