Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

kon hier zo gauw geen ander draadje over vinden, maar vertel het me als ik me vergis.

Ben nu tegen de dertig caches aan en vind het tijd worden voor een eigen cache.

(als ik de tijd ervoor vrij kan maken, ben eigenlijk al blij als ik kan cachen...)

Ik kijk met cache-ogen naar alle plekjes die ik passeer, maar bedacht me dat ik veel tijd en energie kan sparen door te weten of er ooit al eens plekjes geweigerd zijn. Kan er niet zo'n aanvulbare lijst komen, of is die er al?

Groet, Dadaist

Gast Team_Maju
Geplaatst

Zover ik weet is er niet zo'n lijst. Wel is bekend welke gemeenten/beheerders openstaan voor geocaching.

Ik denk toch dat je er zelf achteraan zult moeten gaan.. kan nl best zijn dat de cache van de een geweigerd wordt door een beheerder, terwijl jij een cache wilt leggen met een heel andere opzet, en dat die dan wel goedgekeurd wordt voor betreffende locatie.

Dus wil je een cache leggen.. zal je er zelf toch wat voor moeten doen :D

Geplaatst

Je kunt het beste gewoon proberen, dat werkt het beste om er achter te komen.

Mijn ervaring is dat gemeenten het meest soepel zijn.

Brabants Landschap werkt ook goed mee, maar bepaalde dingen kunnen niet zoals in mijn geval zichtbare aanwijzingen.

Dan komt Staatsbosbeheer, bepaalde gebieden liggen op slot, andere mogen weer wel.

En Natuurmonumenten heb ik geen ervaring mee, het mag volgens mij vaker niet dan wel.

Geplaatst
Helder,

ik moet aan de slag :D

tanx

:angry: waarom?

Het was wel wat werk om alles (incl.contracten) te regelen, maar het gaf ontzettend veel voldoening toen de 1e logs binnenkwamen :crybaby::eek: .

Suk6

Geplaatst

Helder,

ik moet aan de slag :D

tanx

:angry: waarom?

Het was wel wat werk om alles (incl.contracten) te regelen, maar het gaf ontzettend veel voldoening toen de 1e logs binnenkwamen :crybaby::eek: .

Suk6

Ben gewoon liever lui dan moe :yes:

Geplaatst (bewerkt)
Ben gewoon liever lui dan moe :eek:

Ja en je naam veranderen in luilak kan niet want die is er al :D:crybaby: .

Je kunt natuurlijk ook een cache adopteren.

bewerkt door De Roode Loper
Geplaatst
Je kunt natuurlijk ook een cache adopteren.

Misschien nog een idee voor een item op de site (of in het forum) een lijst met caches die geadopteerd kunnen worden. Als iemand een cache 'kwijt wil' simpelweg daar vermelden et voila.

Geplaatst
Misschien nog een idee voor een item op de site (of in het forum) een lijst met caches die geadopteerd kunnen worden. Als iemand een cache 'kwijt wil' simpelweg daar vermelden et voila.

Er zijn ook cachers die niet op het forum komen.

Er zijn cachers die helemaal gestopt zijn, maar waarvan je de(gearchiveerde) cache wel kunt adopteren. Volgens mij een mailtje naar de reviewer sturen.

Geplaatst

Er zijn ook cachers die niet op het forum komen.

Er zijn cachers die helemaal gestopt zijn, maar waarvan je de(gearchiveerde) cache wel kunt adopteren. Volgens mij een mailtje naar de reviewer sturen.

Er is al een item op de site voor het adopteren van caches.

En het is helaas niet meer mogelijk om gearchiveerde cache's te adopteren. :thumbdown:

Ik heb het geprobeerd, ook via de reviewers (Kruimel) en deze gaf aan dat je hem dan beter opnieuw kunt aanmaken

Geplaatst (bewerkt)
dat je hem dan beter opnieuw kunt aanmaken

Prima toch, alle punten zijn ingemeten. Maar heb ik dan ook opnieuw toestemming nodig van de perceel eigenaar?? Bij caches op terrein van GL zal in ieder geval een nieuw contract moet worden opgesteld, want die staat op naam van de cache-owner.

bewerkt door De Roode Loper
Geplaatst

Prima toch, alle punten zijn ingemeten. Maar heb ik dan ook opnieuw toestemming nodig van de perceel eigenaar?? Bij caches op terrein van GL zal in ieder geval een nieuw contract moet worden opgesteld, want die staat op naam van de cache-owner.

Ja je moet ook weer opnieuw toestemming vragen :thumbdown:

Geplaatst

Ja je moet ook weer opnieuw toestemming vragen :thumbdown:

Ik weet een cache waarbij op de cachepagina expliciet staat dat er toestemming is gegeven door een waterleidingsbedrijf en die weten niets van archiveren. Waarom zou je dan geen gebruik kunnen maken van deze onwetenheid en gewoon weer plaatsen. Die lui gaan er vanuit dat die cache er nog steeds ligt. Prima toch?

Geplaatst
Officieel is het zo dat je een adoptie zelf moet regelen. De eigenaar geeft op de speciaal daarvoor beschikbare pagina aan dat hij GCxxxx kwijt wil en voert daarbij de cachernaam van degene in die het wil overnemen. Dan krijgt die cacher een emailtje van gc.com en als deze dan dubbelklikt op het linkje in de email, is de cache van hem.

Maar, soms is een cache-eigenaar niet meer te traceren of vind het prima dat zijn cache geadopteerd wordt, maar wil er geen werk meer van hebben. Dan kom je bij Hawkeyes of bij mij en dan regelen we het via onze contacten met geocaching.com.

De regeltjes voor adoptie zijn wel veranderd. Een cache dat gearchiveerd staat, mag niet geadopteerd worden. De bobo's van GC.com stellen dat er dan geen cache meer is en wil je dan daar een cache hebben, wat let je om een nieuwe gelijke aan te vragen.

Verder is toestemming niet overdraagbaar bij een adoptie. Je cache zou weer opnieuw aangevraagd moeten worden bij de beheerder van het gebied.

Ook moet degene die de cache geadopteerd heeft altijd de naam van de oorspronkelijke maker vermelden.

En alle found it logjes moeten blijven staan, omdat je anders oorlog krijgt met iedereen die de cahe al eens gevonden heeft. Immers een delete van een found it logje zorgt ervoor dat de vinder een puntje kwijt is....

En een cache adopteren die nog gewoon in eigendom is van iemand anders, kun je natuurlijk niet maar zo afpakken als hij voor mijn part een jaartje niet online is geweest. Lijkt me logisch. Ik zie me al een jaartje niet inloggen omdat ik ziek ben of om wat voor reden me ff terugtrek uit het geocachingwereldje om daarna te bemerken dat iemand anders ineens mijn caches heeft overgenomen. Met zelfs de cachedozen die ik aangeschaft heb :thumbdown:

Not done toch?

Dit is wat Kruimel erover schrijft.

Geplaatst

Hmm.

Opnieuw toestemming vragen lijkt mij logisch, maar helemaal geen gearchiveerde caches mogen adopteren maakt het hele gebeuren bijna nutteloos. Vaak is het de motivatie om een cache die in het archief is beland (en dat gebeurt nu vaker) weer tot leven te wekken. Ik zat ook al een tijdje zo'n gearchiveerde cache aan te kijken om te adopteren. Maar dat is nu dus onmogelijk.

Jammer.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...