Spring naar bijdragen

TB eruit, niets erin ??


sandraak & beamer

Aanbevolen berichten

Ja, TB eruit - niets erin gebeurt bij ons wel eens.

 

Ieder gaat met TB's om op zijn eigen manier, voor ons is het achterlaten van een TB meestal een blijk van waardering voor de cache. Je ziet vaker dat de leukste/beste caches bijna continu een of meer TB's/coins bevatten dus er zijn meer mensen die zo te werk gaan.

 

Kortom: hartstikke leuke cache gevonden die geen TB bevat? Dan gaat er een in. Wat minder leuke route gelopen met een TB aan het eind? Dan gaat die mee naar huis.

 

Overigens geen wet van Meden en Perzen, er zijn allerlei redenen om hiervan af te wijken. TB al te lang in je bezit, toevallig goed kunnen voldoen aan het doel van de TB, andere cachers tegenkomen en TB's ruilen (die dan even 'in de cache zitten') of heel triviaal: een grote TB die je eindelijk in een kistje kwijt kunt!

 

Enne, tenzij de gevonden cache naar onze smaak echt onder de maat was, doen we meestal een goodie terug voor een meegenomen TB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast Team_Maju

Een TB/Coin is geen goodie... een goodie is een ruilartikel dat je zelf kan houden... een TB/Coin niet. Is een groot verschil dus.

 

Goodie ruil je tegen goodie, en anders ruil je niet.. simpel genoeg. Een TB mag je er uit halen, omdat je die weer in een volgende cache stopt. Ook als je geen andere TB hebt. Je zorgt er tenslotte voor dat de TB doet wat die moet doen, reizen tussen de verschillende caches. Een goodie ruil je niet tegen een TB.. Stel in een cache zitten 5 goodies om te ruilen.. jij stopt die TB erin, haalt goodie eruit... blijven over 4 goodies.. de volgende cacher wilt aan de opdracht van TB voldoen, haalt die eruit... blijft over.. cache met 4 goodies... Als iedereen dit doet, zijn de caches zo leeg of blijven er alleen nog caches over met TB's en dat is waarschijnlijk niet de opzet van diegene die de cache gelegd heeft met gevulde cachebox, had die dat namelijk gewild, had die er wel een TB hotel van gemaakt.

 

Een goedgevulde cache vertegenwoordigd een bepaalde waarde... door er TB's in te stoppen en goodies eruit te halen zonder die aan te vullen, doet algauw afbraak aan de waarde van de cachebox... begin je met een inhoud van 10 euro.. blijft er op deze manier een cachebox achter met een waarde van niks. Dus goodie voor een goodie... TB eruit zonder ruil of tegen een andere TB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TB/Coins zijn geen ruilartikelen. Ze mogen ten allen tijde meegenomen en achtergelaten worden. Een TB/coin achterlaten is ook geen beloning voor een leuke/goed cache. Het spel van de TB’s/coins staat los van de al dan niet aanwezige spullen in een cache.

 

Als caches de bloemen zijn, dan zijn de TB’s/coins bijen.

Als caches koeienvlaaien zijn, dan zijn de TB’s/coins vliegen.

Als caches parkeerplaatsen zijn, dan zijn de TB’s/coins auto’s

Als caches prostituees zijn, dan zijn de TB’s/coins klanten.

Als caches vliegvelden zijn, dan zijn de TB’s/coins vliegtuigen.

 

Als een cache een hotel is, dan zijn de TB’s/coins …. Eh, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik heb nog nooit een travelbug hotel gevonden. Als het volgens mijn eigen regels zou gaan dan zou ik het hotel helemaal leeg mogen halen. Ik zou niet weten wat ik in zo’n geval zou doen, in ieder geval zou ik de aanwezige travelbugs niet gaan discoveren.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien vanuit de ogen van de TB eigenaar... Mijn TB zit in een cache: hopelijk haalt iemand hem er zo snel mogelijk uit, zodat hij verder kan met zijn opdracht. Iemand heeft mijn TB in zijn bezit: hopelijk plaatst hij hem zo snel mogelijk terug, dan kan hij weer verder met de volgende vinder.

Als we dan hier nog allerlei regeltjes om gaan verzinnen over het netjes ruilen dan zou een TB veel langer stil liggen, in de cache ligt hij te wachten tot er een volgende bezoeker komt die wel een TB om te ruilen heeft. Heeft iemand hem in zijn bezit dan zal die persoon wachten tot hij een volgende cache met TB tegenkomt om hem te ruilen!

 

Als cache-eigenaar vind ik het leuk als men TB's dropt in een van mijn caches, maar ik ben er niet rouwig om als de volgende bezoeker deze TB uit mijn cache rukt zonder er iets terug in te doen. Over de TB heb ik als cache-eigenaar niks te zeggen, die is niet van mij. Die logeert alleen tijdelijk in een van mijn caches en wacht tot de volgende cacher komt die aan zijn opdracht kan voldoen. Ongeacht of hij wel of niet een TB op zak heeft om in mijn cache te doen, de opdracht van de TB gaat boven het feit dat mijn cache anders een stuk minder aantrekkelijk wordt. Al betwijfel ik of een cache met een TB aantrekkelijker is dan eentje zonder, persoonlijk vind ik het leuk om in een cache een TB te vinden, maar ik zoek ze er niet speciaal voor uit. Bovendien om mijn verhaal wat kracht bij te zetten: stel ik doek een van mijn caches op, op het moment dat er een TB in zit. Alle goodies die er in zitten zijn van mij, daarmee kan ik doen en laten wat ik wil. Maar die TB die moet verder...

 

Persoonlijk houd ik me aan de regel maximaal één trackable meer eruit dan ik erin stop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...