Spring naar bijdragen

PPC met MIOmap V2 en GPS


Asshi

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees van alles over combinaties met TT, maar geen andere navigatie programma's. Ik heb ondertussen met GASK al verschillende mogelijkheden geprobeerd.

 

Het is me opgevallen dat ik wel losse coordinaten kan invoeren in MIOmap maar volgens mij niet in het correcte formaat. Ik kan enkel kiezen uit de onderstaande 2 formaten:

 

__,_____º

 

__º,___'___"

 

Maar geen van de caches ondersteund dit formaat. Daarbij komt ook nog eens het probleem dat ik in de MIOmap software niet de mogelijkheid heb/krijg om bijvoorbeeld een coordinaat van dit formaat in te voeren:

 

N 51° 14.581 E 005° 40.192 (Yups, de IJzeren man bij Weert).

 

Iemand tips? Ik hoor het graag van jullie

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Asshi

bewerkt door Asshi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het gaat heel goed met MIO. Gebruik de __,_____º notitie. De coordinaten zoals op de listing gegeven: N 51° 14.581 E 005° 40.192 Het getal na het graden teken ° deel je door 60 en plaats je achter de komma in de MIO notitie. dus N= 14.581 delen door 60= 0,2430 en E 40.192 delen door 60=0,6698

De Mio notitie wordt dan N 51,2430 en E 005,6698 en leidt je naar of dichtbij deze coordinaten.

 

Succes! :)

bewerkt door gdfkdtc
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:dribble:

 

Bedankt! We zijn er inmiddels verder achter gekomen dat je met behulp van de OS GPS converter ook een heel eind komt.

 

Waarschijnlijk werkt dat programma met behulp van dezelfde formule :D

 

Verder met GPS Tuner hebben we de PDA verder "getuned". Zeker het digitale compas dat schijnbaar direct gebruik maakt van de aanwezige Navigatie (tot wel 11 satelieten).

 

Tot nu toe zeer tevreden over het gebruik van PDA i.c.m. MioMap om te cachen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
:thumbup:

 

Bedankt! We zijn er inmiddels verder achter gekomen dat je met behulp van de OS GPS converter ook een heel eind komt.

 

Waarschijnlijk werkt dat programma met behulp van dezelfde formule :thumbup:

 

Verder met GPS Tuner hebben we de PDA verder "getuned". Zeker het digitale compas dat schijnbaar direct gebruik maakt van de aanwezige Navigatie (tot wel 11 satelieten).

 

Tot nu toe zeer tevreden over het gebruik van PDA i.c.m. MioMap om te cachen!

 

Hallo,

Ik gebruik een Mio Digiwalker 269 met Miomap versie 2.0. Ik zit erover te denken om het programma OS GPS converter te installeren zodat ik niet steeds de coordinaten hoef om te rekenen op me ergens naar toe te laten navigeren, maar op die website wordt alleen maar uitleg gegeven hoe ermee om te gaan als je TomTom hebt en dat heb ik dus niet. Kan ik dit programma dan wel installeren op mijn MioMap? Ik wil alleen navigeren met de Digiwalker, het geocachen gaan we (proberen te) doen met de Palm OS.

 

bedankt!

bewerkt door Bert-Ernie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Herkent iemand dit?:

Regelmatig komt het voor dat ik de coordinaten goed invoer in mijn Mio Digiwalker 269+ maar dat de Mio me naar een compleet verkeerde plek stuurt. Zoals gister, ik voerde coordinaten in in Kaatheuvel (loggen en wegwezen 3 en 4) maar kwam uit in Noord-Holland. Om ervoor te zorgen dat de MIO de coordinaten “snapt” van Geocaching moet je de laatste 5 cijfers van zowel het Noorden als het Oosten delen door 60. Dit zijn coordinaten die de MIO snapt. Doe ik misschien iets fout of heeft iemand een goede tip?

 

Bedankt!

 

Bert-Ernie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wordt er gewerkt met uren, minuten en seconden?

Dan wordt het (bijv.):

 

53 graden 46,500 minuten

naar

53 graden 46 minuten 30 seconden

 

De '500' achter de komma wordt dan (500/1000*60)=30 sec,

bewerkt door rhgs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen verstand van mio's en dat soort apparaten en wat voor aparte invoer ze nodig hebben.

 

Maar ik weet wel dat het verschil tussen Kaatsheuvel en Noord Holland niet achter de komma van de graden staat. Noord Holland ligt namelijk boven N 52 graden!

Mijn beste gok is dat je iets met N 52... hebt ingevoerd i.p.v. N 51...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf gebruik ik de optie om coordinaten in de mio 268/269 in te voeren veel. Er zijn twee formats mogelijk bij het invoeren nl. of de graden met decimale minuten en seconden of graden, minuten en seconden.

 

Het invoeren van de bij geocaching gebruikelijke graden, minuten en decimale minuten (D.M,M) is bij de mio niet mogelijk.

 

Verder ben ik het met Goedweerloper eens dat zo'n grote afwijking in de foute invoer van hele graden moet zitten

bewerkt door pa3ems
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

 

Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Ik snap er echt geen ene snars van waarom dit tot 2x toe bij een cache fout is gegaan, maar ik zal inderdaad eens beter opletten met het invoeren. Wellicht ligt er daar een inderdaad een fout. Ik gebruik in ieder geval deze __,_____º optie (de bovenste optie) bij het invoeren van de coordinaten.

 

Waar ik nog wel een vraag over heb is het omrekenen van deze: E: 005º 00.296.

wat moet hier uitkomen als je de 00.296/60? Komt hier dan uit: 5,493º

 

Alvast erg bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

 

Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Ik snap er echt geen ene snars van waarom dit tot 2x toe bij een cache fout is gegaan, maar ik zal inderdaad eens beter opletten met het invoeren. Wellicht ligt er daar een inderdaad een fout. Ik gebruik in ieder geval deze __,_____º optie (de bovenste optie) bij het invoeren van de coordinaten.

 

Waar ik nog wel een vraag over heb is het omrekenen van deze: E: 005º 00.296.

wat moet hier uitkomen als je de 00.296/60? Komt hier dan uit: 5,493º

 

Alvast erg bedankt!

 

E 005º 00.296 --> 5,00493º

 

5,493º is E 005º 29.580.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...