Spring naar bijdragen

vastlopen topo nl


ali.s

Aanbevolen berichten

Hallo, cachers,

Na veel gedoe eindelijk kaarten van topo nl transparant gekregen en geladen. Vandaag startte ik topo nl weer op, en weer wat kaarten naar de gps gestuurd, lukte allemaal prima. Tot....ik de kaart wat te snel (vermoed ik) naar boven scrollde en alleen nog maar vakjes zag, de kaart was verdwenen. Topo nl eraf gehaald, opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds bij het openen van "sourcemap" zie ik Nederland niet meer, alleen nog maar lege vakken. (en in het geel staat er -soms- "overzoom" onder de schaal.) Help!!

Wat is er mis? :D

mvg, Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik wou dat ik je kon helpen Alex, maar ik heb deze software bewust nog niet gekocht.

Net als met de mapsource cityselect is de topo ook zeer knullig in elkaar gezet.

Werkt het, dan heb je geluk, maar o wee als het even anders gaat. (bijvoorbeeld installatie op andere schijf dan c en meer van dat soort dingen waar een goed stukje software mee overweg zou moeten kunnen, om maar niet te spreken van de registratie/activatie die soms niet werkt en vaak nog in het Duits is ook)

 

Sorry, ik begrijp dat je niets hebt aan mijn reactie, ik hoop dat anderen je wel kunnen helpen.

Wilde eigenlijk alleen maar even kwijt dat de software van mapsource gewoon niet deugt. En dat verwacht je niet van zo'n belachelijk duur product! Kunnen we die lui van Mapsource dit niet massaal laten weten? Ik vind dat we dit gewoon niet hoeven te pikken.

bewerkt door Nahal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, cachers,

Na veel gedoe eindelijk kaarten van topo nl transparant gekregen en geladen. Vandaag startte ik topo nl weer op, en weer wat kaarten naar de gps gestuurd, lukte allemaal prima. Tot....ik de kaart wat te snel (vermoed ik) naar boven scrollde en alleen nog maar vakjes zag, de kaart was verdwenen. Topo nl eraf gehaald, opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds bij het openen van "sourcemap" zie ik Nederland niet meer, alleen nog maar lege vakken. (en in het geel staat er -soms- "overzoom" onder de schaal.) Help!!

Wat is er mis? :D

mvg, Alex

 

 

misschien moet je eens gebruik maken van de in en/of out knoppen. Ik heb soms ook weleens dat de kaart niet snel wordt opgebouwd (CN8) even quit / page helpt dan altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

135 euro is bijna 300 gulden :D Belachelijk duur als je dat vergelijkt met de duurste games waar jaren aan programmeerwerk in is gaan zitten door tientallen mensen en waar je tenminste nog patches voor kunt downloaden. En zeker omdat de installatieprocedure / activatieprocedure zo bagger is dat zelfs de doorgewinterde computerexpert er moelijkheden mee heeft. Maar ja, zo gaat dat helaas met software dat word geschreven voor dit soort dingen. Zal ook wel te maken hebben met het monopolie van dergelijke bedrijven. We zouden echt meer moeten klagen hierover vind ik.

bewerkt door Nahal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik voorop stellen dat ik hier niet reageer omdat ik Mapsource zo geweldig vindt of om andere reden wil verdedigen. Ik wil wel vaststellen dat er zich thans een probleem lijkt voor te doen nadat de oorspronkelijke kaarten zijn 'behandeld'. Voor die behandeling is ook veel andere software gebruikt. Het is dus maar de vraag of Mapsource hier dus schuldig aan is. Het probleem kan immers nu ook in de kaarten zitten die niet meer 'oorspronkelijk' zijn! Is er mogelijk iets fout gegaan bij die behandelingen?

 

Ik stel voor om de Topokaart en de andere kaarten en Mapsource volledig van de computer te verwijderen door dé-installatie. Verwijder daarna via het register alle mappen en submappen met de naam Mapsource. Start de computer opnieuw op en installeer alles opnieuw. Volgens mij zal alles dan weer werken. Daarna kun je natuurlijk altijd opnieuw proberen de kaarten transparant te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stel voor om de Topokaart en de andere kaarten en Mapsource volledig van de computer te verwijderen door dé-installatie. Verwijder daarna via het register alle mappen en submappen met de naam Mapsource.

Tja, ook zoiets. Bij de mapsource cityselect (en waarschijnlijk ook bij deze topo) is de dé-installatie zelf niet voldoende. Moet je ook nog zelf in het register gaan klooien om alles werkelijk ongedaan te kunnen maken. :D

Het scheelt dat de meeste geocachers wel enige affiniteit hebben met dit soort zaken maar ik hou mijn hart vast voor de "gemiddelde computergebruiker"

 

Maar goed, ik hou op met klagen. I've made my point clear :D

bewerkt door Nahal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

135 euro is bijna 300 gulden :thumbdown: Belachelijk duur als je dat vergelijkt met de duurste games waar jaren aan programmeerwerk in is gaan zitten door tientallen mensen en waar je tenminste nog patches voor kunt downloaden. En zeker omdat de installatieprocedure / activatieprocedure zo bagger is dat zelfs de doorgewinterde computerexpert er moelijkheden mee heeft. Maar ja, zo gaat dat helaas met software dat word geschreven voor dit soort dingen. Zal ook wel te maken hebben met het monopolie van dergelijke bedrijven. We zouden echt meer moeten klagen hierover vind ik.

135 Euro is een koopje! De afdracht die Garmin moet doen aan de kaartleveranciers is misschien we de helft. Het is echt niet zo dat Garmin die volle 135 Euries in de eigen zak steekt, althans, daar geloof ik niks van.

 

Games daarentegen zijn wel walgelijk duur. Een spelletje kost maar zo 60/70 Euro en als je een paar maanden wacht heb je óf het spel uitgespeeld en ligt het werkeloos in de kast, óf je koopt het ineens voor 20 Eurie uit een uitverkoop bak. WordPerfect kostte vroeger 1500 gulden; MS-office kost 400Eur en de meeste mensen tikken er een zo eenvoudig briefje mee dat Wordpad ook wel voldaan zou hebben. Prijzen? Het is allemaal zo relatief...

Maar goed, iedereen mag 135Eur voor Topo NL duur vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het over het originele programma, niet over de bewerkte kaarten. Die bewerkte kaarten staan in een aparte map om het bureaublad. Dat was ook het advies VOOR het transparant maken van de kaarten: maak een kopie van de kaarten die je tr. wilt maken en plaats die op het bureaublad. Daarmee ga je aan de slag. Dat heb ik gedaan. Het originele materiaal is niet verminkt oid, volgens mij.

Alex (inmiddels een error-report verzonden naar garmin.com en garmin.nl)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Overzoom' wil zeggen dat het inzoomen op de kaart op een zodanig niveau is gekomen dat er geen grotere hoeveelheid informatie beschikbaar meer is. Anders gezegd; verder inzoomen is onnodig (eigenlijk heb je nu al meer ingezoomd dan nodig). In en uitzoomen kan onder andere met de + en de - knop. Heb je al geprobeerd meerdere malen (niet te snel) op de - knop te drukken?

 

Dat soms programma's opnieuw moeten worden geinstalleerd en dat daarvoor handelingen in het register nodig zijn komt overigens wel meer voor. Dat hoeft niet altijd de 'schuld' van de leverancier van de software te zijn. Er wordt nu slechts geconstateerd dat Mapsource niet correct werkt. We weten natuurlijk niet zeker of dit ook betekent dat Mapsource de oorzaak van het probleem is.

 

Ik heb je aangeraden tot de-installatie en correcties in het register over te gaan. Heb je dat ook al geprobeerd?

 

 

 

Ik had het over het originele programma, niet over de bewerkte kaarten. Die bewerkte kaarten staan in een aparte map om het bureaublad. Dat was ook het advies VOOR het transparant maken van de kaarten: maak een kopie van de kaarten die je tr. wilt maken en plaats die op het bureaublad. Daarmee ga je aan de slag. Dat heb ik gedaan. Het originele materiaal is niet verminkt oid, volgens mij.

Alex (inmiddels een error-report verzonden naar garmin.com en garmin.nl)

 

Als ik de procedure goed heb begrepen zijn in de map waar de oorspronkelijke kaarten stonden nu de transparante kaarten geplaatst. Er heeft dan wel degelijk een wijziging in de kaarten (die voor Mapsource ter beschikking zijn gekomen) plaatsgevonden. Als dus in een transparante kaart een fout zit (door welke oorzaak ook) kunnen er dus mogelijk problemen ontstaan.

 

Als het goed is heb je natuurlijk ook nog de oorspronkelijke kaarten (van vóór het transparant maken). Heb je die al eens teruggeplaatst om te kijken of de zaak dan wel weer werkt?

 

 

 

Linksboven in Mapsource is zichtbaar welke kaart je op dit moment in gebruik hebt. Je kunt daar ook instellen "geen kaart'. Als je dan ver inzoomt krijg je ook alleen lege vakken. Heb je wel een kaart geselecteerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, alle cachers:

 

Ik ben eruit..maar durf het bijna niet te vertellen: Het was inderdaad de kaart met 'Essen' erop. Ingezoomd, voila, daar was nederland weer... bedankt voor al jullie suggesties en vooral: tijd.

 

Ik weet nu ook de oorzaak: ik klikte boven (of onder) het schuifblokje in de scrollbalk (lichtgrijze gedeelte) dus ik zat inmiddels mischien wel in Noorwegen of Spanje, maar dat geeft Topo nl uiteraard niet weer. weer wat geleerd!

Alex :eek:

bewerkt door ali.s
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...