Spring naar bijdragen

GC.COM legt in toenemende mate beperkingen op !


Gast Team Kleijn

Aanbevolen berichten

De volgende stap is het in rekening brengen van administratiekosten voor het registreren van een cache.

 

Maar je kunt dit proces ook positief uitleggen. Door het wegsnoeien van zaken als iframes ed; het met type aanmeldbaar maken van tussenpunten; startpunten ed wordt het mogelijk om veel beter bepaalde zaken te gaan ondersteunen.

 

Wat is wijs..

 

Dan moet je wel een heel grote filantroop zijn om nog een cache te plaatsen.

 

1. Route bedenken en uitzetten.

2. Kistje en goodies beschikbaar stellen.

3. Gestolen kistjes vervangen en telkens waardeloze troep uit de cache verruilen voor echte goodies.

4. De caches telkens opnieuw verstoppen omdat ze slordig worden achtergelaten.

5. Op de gekste tijden hunters telefonisch te woord staan die te lui zijn om de hint te lezen.

6. Aan alle regels van geocaching.com voldoen.

7. Leges betalen aan de terreinbeheerder.

8. Tenslotte nog eens kosten betalen aan geocaching.com ook.

 

Ook het Cairnteam ziet dat laatste nog niet gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk dat ze zich al aardig kunnen bedruipen van de vele duizenden die premiummember zijn. Verder zullen die advertenties die je aan de linkerkant op alle pagina's ziet, en niet alleen reclame voor gc.com, ook wel een aardige cent opleveren.

Verder is iedere TBtag die ze verkopen, ook via onze goodieshop, een redelijke bron van inkomsten. Ik denk dat ze meer aan de tag verdienen dan de duppie die Pupardi in rekening brengt.

En voor iedere coin, om ze trackable te maken, wordt ook 1.50 in rekening gebracht.

ik denk dat, als je dat als commercieel wilt zien, het commercieel is. Ik denk dat als ze daar genoeg aan overhouden, wij verder echt geen last heben van andere onkosten.

 

Ik denk dat je iedere poging tot verbetering, zoals de PDFprint, niet moet zien als een mogelijke toekomstige aanslag op je portemonnee. Soms is men echt bezig met het proberen het spelleltje voor ons leuker te maken.

Dat dit niet voor iedereen zo uitvalt, of dat niet iedereen zo ervaart, mag duidelijk zijn.

 

Het is ook zwaar k*t als je zoals Rob je cachepagina opleukt met iframe en je je best doet er iets byzonders van te maken dat je om een vooralsnog onduidelijke reden deze mogelijkheid ineens kwijt bent.

 

Dat het een vorm van pesterij is of een voorbode van commercie, wil ik niet geloven.

 

Het valt me eigenlijk nog steeds mee dat er niet meer verschilen zijn tussen mogelijkheden wat je kunt als je wel of geen premiummember bent geworden.

 

Ik zou me best kunnen voorstellen dat steeds meer "leuke" snufjes alleen bereikbaar zijn als je premiummember bent.

 

Want het grote verschil kan niet alleen de pocket queries zijn. Iets wat te downloaden is, is nooit veilig. Wie zegt dat ik met mijn 10 queries per dag niet al half geocaching Nederland (stiekem) bedien? Dus ook het gemakkelijker "werken" met geocaching.com zou daar meer de nadruk op moeten leggen.

 

En natuurlijk is er meer dan alleen de queries als je premiummember bent, maar wie kan er zonder na te denken er nog zo 5 verschillen oplepelen. En dan echt zonder na te denken. Pats boem. Lukt mij niet. Wel als ik er even voor ga zitten :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groundspeak wil het gecachen altijd gratis houden. Alleen voor vrijwillige extra's zoals premium membership, coins etc. vragen ze geld. (Dit is ten minste wat ze zelf schrijven)

 

Logisch natuurlijk dat ze daar geld voor willen, want Groundspeak is gewoon een commercieel bedrijf dat een gigantische site in de lucht moet houden. Maar als ze voor alles geld zouden vragen verliezen ze klanten (gecachers) aan sites als TC.com en OC.de

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat jullie niet zo moeten zeuren en eerst naar alternatieven moeten zoeken, probeer het volgende maar eens:

 

<object type="text/html" data="http://gpsgek.rijmgein.nl/index.php" width="100%" height="550"></object>

 

Jullie krijgen van GC.com immers gratis ruimte om "sites" te plaatsen/hosten, dan is het logisch dat men restricties op legt. De mensen die een vergoeding aan groundspeak betalen, betalen die immers niet voor het plaatsen van een cache-pagina want dat konden ze ook toen ze niet betaalden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat jullie niet zo moeten zeuren en eerst naar alternatieven moeten zoeken, probeer het volgende maar eens:

 

<object type="text/html" data="http://gpsgek.rijmgein.nl/index.php" width="100%" height="550"></object>

 

Klasse hoor, Martijn! :thumbup:

Dodecagon is weer bijna de oude.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat jullie niet zo moeten zeuren en eerst naar alternatieven moeten zoeken, probeer het volgende maar eens:

 

<object type="text/html" data="http://gpsgek.rijmgein.nl/index.php" width="100%" height="550"></object>

 

Klasse hoor, Martijn! :thumbup:

Dodecagon is weer bijna de oude.

Top :thumbup:

Mooie cache en mooie cache-pagina :dribble:

 

OEPS: ik zie dat Bill zijn uitstekende internet programma (niet dus) moeite hiermee heeft ...

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Ik vind dat jullie niet zo moeten zeuren en eerst naar alternatieven moeten zoeken, probeer het volgende maar eens:

 

<object type="text/html" data="http://gpsgek.rijmgein.nl/index.php" width="100%" height="550"></object>

 

Klasse hoor, Martijn! :P

Dodecagon is weer bijna de oude.

 

 

En jawel... Na de <script> en <iframe>-tag geeft ook de <object>-tag de geest. Niet zozeer in Firefox en IE6, maar wel in Microsofts Internet Explorer 7. Voor een <object> tag die niet het type "image/----" bij zich draagt komt er een beveiligingsbalkje uit de lucht floepen waarin wordt gevraagd of je het activeX object (hoe komen ze daar nu bij in het geval van een "text/html" type :blink: ) wel wilt laden.

Op de één of andere manier gebeurd dat weer niet op de cache-pagina's, want daar houdt IE7 het <object>-element gewoon wit en zie je dus niks. Geen melding, geen <object>-inhoud, niks...

 

Na een avond of twee googelen heb ik nog géén algemene oplossing kunnen verzinnen. Aangezien de info bij Dodecagon statisch is valt er wel op een andere intelligente manier iets leuks te truuken. Dit ligt nu bij Pyne in de mailbox. B):D

 

Functies zoals het gastenboek van Team Kleijn zijn - voor de mensen die Bill's meest slecht gekopieerde software gebruiken - dus niet meer eenvoudig zonder te klikken te laden... :no:

 

 

Ps: pyne, dank voor het attenderen...!

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...