Spring naar bijdragen

GPS afwijking of toch iets anders?


the hiking zirafa

Aanbevolen berichten

Beste GPSers,

Na een prachtige zomervakantie in Tsjechie :blink: en daar toch een aantal caches kunnen loggen (ook een idee om in de plaatselijke bibliotheek nog wat op te zoeken op internet, maar dat terzijde)hebben we toch een probleempje. Een aantal caches hebben we OF door de te grote afwijking van onze GPS, OF door een te groot hoogteverschil van het bergachtige landschap OF om nog een andere reden, niet goed kunnen vinden. Hebben anderen hier ook last van? Hoe kunnen we dit oplossen?

Ja, we hebben altijd genoeg batterijen bij ons:yes: !

;) wie helpt?

 

vrgr

the hiking zirafa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja is het antwoord op je vraag

Wij hebben ook wel eens last van afwijkingen met de gps.

Ik ervaar dat als heel normaal, en weet meestal wel de stash lokatie te vinden.

Het komt waarschijnlijk door het aantal satelieten wat de gps op dat moment ziet.

Ik maak het zelden mee dat ik er al boven op sta als de gps nul aangeeft.

In Langedijk had ik een afwijking van wel meer dan 25 meter,maar dat komt gelukkig zelden voor

Kwibus ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hadden dat dit jaar in Duitsland in mei, continu 50 meter afwijking. Als je dan een cache in een boomstronk moet zoeken en er staat er 1 per vierkante meter, totaal honderden, dan valt dat niet mee..... :blink:

 

Tja ook onder dicht bladerdek is er nogal eens miswijzing en zoek je je suf naar die ene boomstronk.

 

Een duidelijke hint of spoilerfoto is dan geen overbodige luxe :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hadden dat dit jaar in Duitsland in mei, continu 50 meter afwijking. Als je dan een cache in een boomstronk moet zoeken en er staat er 1 per vierkante meter, totaal honderden, dan valt dat niet mee..... :blink:

 

Tja ook onder dicht bladerdek is er nogal eens miswijzing en zoek je je suf naar die ene boomstronk.

 

Een duidelijke hint of spoilerfoto is dan geen overbodige luxe :eek:

 

 

was ook in open weidegebied, overal 50 meter........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een heuvelachtige landschap met grotere hoogteverschillen komt een GPS afwijking veel vaker voor dan hier in NL. Ik kom zelf oorspronkelijk uit Tsjechie en heb daar inmiddels een beetje rondgecached: mijn ervaring is dat de coordinaten van CZ caches in het algemeen goed zitten. Tsjechen staan bekkend voor hun "outdoorsie" leven - ze vinden kamperen en wandelen door de bossen/heuvels erg leuk en doen het vaak. Vroeger - toen ik nog jong was :-) - waren de traditionele treasure hunts (vergelijkbaar met de letterboxing van tegenwoordig) erg populair. Kortom: Tsjechie is een prima cache land. Hierbij ook mijn aanbod om eventueel te helpen met het vertalen van de cache beschrijvingen of aanraden van een mooie omgeving. Stuur gewoon een mailtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...