Spring naar bijdragen

Alternatieve kaarten voor Garmin


Boswijk Posse

Aanbevolen berichten

Voor een aantal typische wandel- en geocache locaties in Europa zijn er digitale kaarten beschikbaar van kaarten-uitgever Kompass . Ik kende ze van de gedetailleerde wandelkaarten in Oostenrijk en Zwitserland maar ze hebben ook kaarten voor typisch Duitse eilanden als Las Palmas en de Canarische Eilanden.

Ze geven ook digitale kaarten uit die naar de Garmin zijn te uploaden. Een goedkoper (en gedetailleerder) alternatief voor de Topo-CD's van Garmin. Kaarten zijn er zo rond de 25 Eurootjes. Te bestellen via Amazon.

 

Heeft er iemand ervaring met deze kaarten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor een aantal typische wandel- en geocache locaties in Europa zijn er digitale kaarten beschikbaar van kaarten-uitgever Kompass . Ik kende ze van de gedetailleerde wandelkaarten in Oostenrijk en Zwitserland maar ze hebben ook kaarten voor typisch Duitse eilanden als Las Palmas en de Canarische Eilanden.

Ze geven ook digitale kaarten uit die naar de Garmin zijn te uploaden. Een goedkoper (en gedetailleerder) alternatief voor de Topo-CD's van Garmin. Kaarten zijn er zo rond de 25 Eurootjes. Te bestellen via Amazon.

 

Heeft er iemand ervaring met deze kaarten ?

 

Als ik de site van Kompass goed begrijp kunnen tracks, waypoints, enz worden ge-upload en gedownload worden, maar de kaarten zelf niet. Correct me if I am wrong :D

 

Brossie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een aantal typische wandel- en geocache locaties in Europa zijn er digitale kaarten beschikbaar van kaarten-uitgever Kompass . Ik kende ze van de gedetailleerde wandelkaarten in Oostenrijk en Zwitserland maar ze hebben ook kaarten voor typisch Duitse eilanden als Las Palmas en de Canarische Eilanden.

Ze geven ook digitale kaarten uit die naar de Garmin zijn te uploaden. Een goedkoper (en gedetailleerder) alternatief voor de Topo-CD's van Garmin. Kaarten zijn er zo rond de 25 Eurootjes. Te bestellen via Amazon.

 

Heeft er iemand ervaring met deze kaarten ?

 

Als ik de site van Kompass goed begrijp kunnen tracks, waypoints, enz worden ge-upload en gedownload worden, maar de kaarten zelf niet. Correct me if I am wrong :D

 

Brossie

 

klopt,

 

de kaarten zelf zijn met Fugawi of Ozi op Palm of PPC te laden maar niet in een Garmin GPSr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een aantal typische wandel- en geocache locaties in Europa zijn er digitale kaarten beschikbaar van kaarten-uitgever Kompass . Ik kende ze van de gedetailleerde wandelkaarten in Oostenrijk en Zwitserland maar ze hebben ook kaarten voor typisch Duitse eilanden als Las Palmas en de Canarische Eilanden.

Ze geven ook digitale kaarten uit die naar de Garmin zijn te uploaden. Een goedkoper (en gedetailleerder) alternatief voor de Topo-CD's van Garmin. Kaarten zijn er zo rond de 25 Eurootjes. Te bestellen via Amazon.

 

Heeft er iemand ervaring met deze kaarten ?

 

I don't know about these maps but I've just read about some South African cachers that have started making/porting maps for Garmin GPSRs. See this GC forum post: (Forum post link)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kaarten zelf zijn niet te laden in Garmin GPSsen, dit omdat het bitmap (pixel) formaat kaarten zijn en geen vector formaat.

Los daarvan zou een vector kaart ook nog omgezet moeten worden naar Garmin formaat maar dat is nog redelijk makkelijk te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...