Spring naar bijdragen

Heb jij behoefte aan een goede geocache PDA tool?  

54 leden hebben gestemd

1. 1. Heb jij behoefte aan een goede geocache PDA tool?

• Yup er is weinig soeps op de markt dus laat maar komen!
      29
    • Ik ben tevreden met het huidige aanbod, maar iets nieuws is altijd leuk
      17
    • Nee dankje, ben meer dan blij met wat er nu op de markt is
      8

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik vroeg mij af, zou er behoefte bestaan voor nieuwe applicatie voor de pocket pc, speciaal voor geocachers...

We hebben momenteel GPXSonar, GPXView, maar bieden deze applicaties voldoende?

Wat zit er volgens jouw in een ideale Geocacher's PDA tool, welke bijzondere functies, wat zou handig zijn, wat mis je in de huidige enz? En bovenal, vind jij dat er een uitgebreide tool moet komen?

Geplaatst
Ik vroeg mij af, zou er behoefte bestaan voor nieuwe applicatie voor de pocket pc, speciaal voor geocachers...

We hebben momenteel GPXSonar, GPXView, maar bieden deze applicaties voldoende?

Wat zit er volgens jouw in een ideale Geocacher's PDA tool, welke bijzondere functies, wat zou handig zijn, wat mis je in de huidige enz? En bovenal, vind jij dat er een uitgebreide tool moet komen?

Ikzelf gebruik OziCE op de PDA en GSAK op de PC om html-bestanden te genereren met de cachebeschrijvingen. Hiermee heb ik alles wat ik tijdens het cachen in het veld nodig heb.

Geplaatst

.....

Je moet de Tool kunnen kopen in nederland met een bankrekening EN NIET ALLEEEN EEEN CreditCard

In samenwerking met Geocaching.nl en Stichting Geocaching Nederland

je moet de tool kunnen updaten Zonder dat je GC.COM member moet zijn

je mach er wel voor update betalen maar dan met meerdere betaaloptie's

Ik wordt gek van de tekst "funktie alleen voor GC.com Primium member"

wij hebben geen cc :thumbup: dus al die functies zijn :thumbdown: voor ons

een soort Pocket Qw voor nederland zou helemaal top zijn

Geplaatst (bewerkt)

kijk die bestaat al voor de palm...

http://www.geoclub.de/ftopic6681.html

mbt de palm zou ik toch wel behoefte hebben aan een gsak iets, dat completer is dan cachemate. Cachemate komt goed uit de bus. alleen die foto's he, die mis je dan.

ook vind ik de ruimte voor de log wat beperkt

verder zou ik graag iets zien in de vorm van googlemaps kaartjes dat achter dat gsak voor de palm hangt. op een kaart zoeken is toch handiger dan uit een lijst van nearest...

en kijk maar eens hier wat er (onder andere) allemaal al is:

http://www.geoclub.de/ftopic863.html

bewerkt door jojonl
Geplaatst

Ik heb ggen behoefte aan software tools voor de PDA, want

1e Ik heb geen pda

2e Het leidt de aandacht af van normale gpsr

3e Een pda funktioneert niet meer met een kwak modder en een klets water.

Geplaatst (bewerkt)
Je moet de Tool kunnen kopen in nederland met een bankrekening EN NIET ALLEEEN EEEN CreditCard

In samenwerking met Geocaching.nl en Stichting Geocaching Nederland

je moet de tool kunnen updaten Zonder dat je GC.COM member moet zijn

je mach er wel voor update betalen maar dan met meerdere betaaloptie's

Ik wordt gek van de tekst "funktie alleen voor GC.com Primium member"

wij hebben geen cc :thumbup: dus al die functies zijn :thumbdown: voor ons

een soort Pocket Qw voor nederland zou helemaal top zijn

OFFTOPIC mode on:

Een PQ alleen van en voor Nederland vinden ze bij Groundspeak niet leuk.

Er zijn ook andere manieren ipv van Credit Card.

Paypal waarop eerst een cash bedrag op wordt gestort (meen ik te weten)

Er is hierover al eens een draadje geweest.

Gewoon biljetjes in een enveloppe stoppen werkt ook hoor.

Maar wat is er mis met een credit card, iedere bank verstrekt hem graag.

OFFTOPIC mode off:

Ik denk dat er al zoveel voor de PDA is dat er weinig valt aan te vullen.

Eigenlijk is alles al eens uitgevonden, hoewel.......

Het zou wel mooi zijn als er een soort verlengstukje komt voor GPXSonar zodat je de coordinaten via een synckabeltje ( USB of USB->Serieel) naar je GPSr kan fluiten.

Het is alleen jammer dat GPXSonar soms zo traag is (vooral met grotere .gpx files dan 1mb).

Binnen OziCE zit ook een optie om attachments te openen. Is onlangs nog hier beschreven.

Daar ga ik maar eens mee aan de slag. Simpelweg omdat OziCE meer visualiseert. Een volgende cache kan wel 600 mtr. van je af liggen (GPXSonar) maar als er een groot water tussen zit zonder een brug of veerboot heb je niet veel aan die info. In OziCE is dit dus direkt te zien.

Ger@ld

bewerkt door de Roode Lantaarn
Geplaatst

Eigenlijk is GSAK op je PC al voldoende. Als je de gegevens via GSAK overzet naar HTML en dat naar je PDA stuurt, dan heb je GPXview en GPXsonar niet meer nodig omdat HTML van GSAK alles laat zien wat de andere progjes ook doen en je houdt ruimte over omdat je die progjes niet hoeft te installeren. Je Inetbrowser op je PDA laat alles perfect zien. Heb je ook nog internetverbinding op je PDA, komen ook alle foto's in beeld.

En GPXsonar werkt niet op PDA's met de nieuwste (WM5) OS.

OziCE is leuk, mar ik gebruik het al jaren niet meer. Te omslachtig voor mij. Ik print liever een kaart uit.

Als je een vervanger zoekt voor de GPSr, dan is de aanbod al veel te groot.

En wat al eerder opgemerkt is, Pocketqueries zijn natuurlijk geen tooltjes voor de PDA. Een query bevat gegevens van caches.

Die zul je nooit gratis krijgen, ook niet voor Nederland alleen.

Dat is nu net een van de voordelen die een charter- of premiummember van geocaching.com heeft.

Voor die 30 dollar per jaar mag je toch wel ergens een voordeeltje hebben ;)

En het probleem met een creditcard zie ik niet zitten. Een CC kost (mij) normaliter niets en is, als je via paypal gaat, veiliger of even veilig dan welke andere manier van betalen ook. En het is zo heerlijk gemakkelijk en simpel.

Ik gebruik al 7 of 8 jaar een CC vor internetbetalingen en heb nog nooit problemen gehad. En in die jaren hebben we meer dan 1000 betalingen verricht via CC, waarvan de meeste via paypal.

En net als de Roode Lantaarn al opmerkte, als je principieel bezwaren hebt tegen een CC, wat kan, dan kun je ook gewoon geld overmaken naar paypal op je eigen rekening daar. vanaf die rekening kun je dan overal ter wereld betalen, als er maar geld genoeg op je paypalrekening staat.

Inmiddels is Paypal ook in het Nederlands. Paypal is trouwens ooit uitgevonden door en voor Ebay.

Ik was een van de eerste betalende "leden" van geocaching.com en heb hun ooit mijn CCnummer gegeven en ieder jaar in December trekken ze me weer 30 dollar van mijn CC af zonder dat ik er ook maar aan hoef te denken.

Alleen mijn GPSr blijf ik gewoon in Nederland kopen via een shop waar ik kan rondneuzen, verder wordt hier al jaren alles virtueel gekocht, of het nu hard- of software is. Een CC is niets mis mee. Het is voor mij hetzelfde als een bankrekeningnummer.

Zo, heb ik gelijk weer voor 3 verschillende topics reply gegeven :punk:

Geplaatst (bewerkt)

Jawel hoor, ikzelf heb het prachtig werkend.

OziCE is leuk, mar ik gebruik het al jaren niet meer. Te omslachtig voor mij. Ik print liever een kaart uit.

Mee eens, alhoewel ik nooit een kaart mee neem.

het probleem met een creditcard

Weet er dan niemand dat je ook een bankoverschrijving naar je paypal rekening kunt doen?

Dus paypal zonder Credit Card is ook gewoon een optie.

Zelf cache ik alleen met een PDA.

Ik gebruik GPSTuner voor de wijzende Pijl en GPXSonar voor de beschrijvingen.

Op mijn PC staat GSAK waarmee ik de GPX maak die GPXSonar inleest en GPSTuner kan uit die GPX de waypoints trekken om naar te wijzen.

Ik ben met mijn oplossing zeer tevreden.

Ergo: het aanbod is voldoende.

Meer vind je hierover op m'n site: ronenbianca.geocacher.nl

Ron

bewerkt door ronenbianca
  • 1 month later...
Geplaatst

Jawel hoor, ikzelf heb het prachtig werkend.

Mee eens, alhoewel ik nooit een kaart mee neem.

het probleem met een creditcard

Weet er dan niemand dat je ook een bankoverschrijving naar je paypal rekening kunt doen?

Dus paypal zonder Credit Card is ook gewoon een optie.

Zelf cache ik alleen met een PDA.

Ik gebruik GPSTuner voor de wijzende Pijl en GPXSonar voor de beschrijvingen.

Op mijn PC staat GSAK waarmee ik de GPX maak die GPXSonar inleest en GPSTuner kan uit die GPX de waypoints trekken om naar te wijzen.

Ik ben met mijn oplossing zeer tevreden.

Ergo: het aanbod is voldoende.

Meer vind je hierover op m'n site: ronenbianca.geocacher.nl

Ron

mmmm. dat wist ik idd ook niet en kan ik ook niet op paypal.com (of .nl vinden)

om premium meber te worden (en 26 andere redenen) heb ik maar een visa kaartje aangevraagd.. kan ik ook een paypal account openen

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...