Spring naar bijdragen

Zelf maken/inlezen van kaarten voor Garmin GPS (76CSx)


rwvdknoop

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Graag zou ik ervaringen willen horen over het zelf maken (scannen) van topografische kaarten en deze uploaden naar een Garmin GPS (76CSx).

Uiteraard moet er eerst een topografische klaart gescanned worden.

Welke stappen (software) zijn er dan precies nodig om hier een 'bewegende' kaart van te maken in een Garmin GPS?

Zijn er mensen die dit al eens (succesvol) gedaan hebben?

Graag hoor ik jullie adviezen hier over...

 

Gr.,

 

Roel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

 

Graag zou ik ervaringen willen horen over het zelf maken (scannen) van topografische kaarten en deze uploaden naar een Garmin GPS (76CSx).

Uiteraard moet er eerst een topografische klaart gescanned worden.

Welke stappen (software) zijn er dan precies nodig om hier een 'bewegende' kaart van te maken in een Garmin GPS?

Zijn er mensen die dit al eens (succesvol) gedaan hebben?

Graag hoor ik jullie adviezen hier over...

 

Gr.,

 

Roel

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?s...p;hl=garmin+gps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een van de velen die het advies van de Bruine Beren heeft uitgeprobeerd. Het is geen leuk werkje om te doen! Je moet immers je gescande kaart ombouwen van een afbeelding naar een vectorbestand. En dat is heel veel werk. Daarom kosten digitale kaarten ook zoveel geld denk ik.

Zelf ben ik bezig om een POI-database van Nederlandse steden en dorpen te maken en die is nog altijd niet af, het is veel werk! Wel legaal, dat wel.

Maar als je echt digitale kaarten wilt gebruiken om je weg te vinden, dan zal je de beurs moeten trekken (om legaal te blijven...).

OF: je gebruikt een pocketpc met bijvoorbeeld Ozie-CE erop. Dan kan je wel weer movingmap gebruiken in combinatie met zelf-gescande kaarten. Maar dan moet je weer z'n apparaat kopen met een GPS ontvanger en je hebt al een GPS MAP76 CX, of niet soms!

 

Groet Flatfisher

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een van de velen die het advies van de Bruine Beren heeft uitgeprobeerd. Het is geen leuk werkje om te doen! Je moet immers je gescande kaart ombouwen van een afbeelding naar een vectorbestand. En dat is heel veel werk. Daarom kosten digitale kaarten ook zoveel geld denk ik.

Zelf ben ik bezig om een POI-database van Nederlandse steden en dorpen te maken en die is nog altijd niet af, het is veel werk! Wel legaal, dat wel.

Maar als je echt digitale kaarten wilt gebruiken om je weg te vinden, dan zal je de beurs moeten trekken (om legaal te blijven...).

OF: je gebruikt een pocketpc met bijvoorbeeld Ozie-CE erop. Dan kan je wel weer movingmap gebruiken in combinatie met zelf-gescande kaarten. Maar dan moet je weer z'n apparaat kopen met een GPS ontvanger en je hebt al een GPS MAP76 CX, of niet soms!

 

Groet Flatfisher

 

 

Hallo,

 

Mijn idee is om een topografische kaart in te scannen met een proffesionele scanner, deze om te zetten naar een vectorbestand m.b.v. GPSMapEdit.

Ik heb begrepen dat dan via OziExplorer er een moving map van gemaakt kan worden. Als dit betekent dat ik dan OziExplorer moet aanschaffen, dan vindt ik dat geen probleem.

Mijn idee is/was dat deze moving map dan in mijn Garmin GPSmap 76CSx ge-upload kan worden.

Ik ben dus benieuwd wat er allemaal precies nodig is om dit voor elkaar te krijgen. Ik ben absolute beginner op dit gebied dus vandaar mijn vraag.

 

 

gr.,

 

Roel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een van de velen die het advies van de Bruine Beren heeft uitgeprobeerd. Het is geen leuk werkje om te doen! Je moet immers je gescande kaart ombouwen van een afbeelding naar een vectorbestand. En dat is heel veel werk. Daarom kosten digitale kaarten ook zoveel geld denk ik.

Zelf ben ik bezig om een POI-database van Nederlandse steden en dorpen te maken en die is nog altijd niet af, het is veel werk! Wel legaal, dat wel.

Maar als je echt digitale kaarten wilt gebruiken om je weg te vinden, dan zal je de beurs moeten trekken (om legaal te blijven...).

OF: je gebruikt een pocketpc met bijvoorbeeld Ozie-CE erop. Dan kan je wel weer movingmap gebruiken in combinatie met zelf-gescande kaarten. Maar dan moet je weer z'n apparaat kopen met een GPS ontvanger en je hebt al een GPS MAP76 CX, of niet soms!

 

Groet Flatfisher

 

 

Hallo,

 

Mijn idee is om een topografische kaart in te scannen met een proffesionele scanner, deze om te zetten naar een vectorbestand m.b.v. GPSMapEdit.

Ik heb begrepen dat dan via OziExplorer er een moving map van gemaakt kan worden. Als dit betekent dat ik dan OziExplorer moet aanschaffen, dan vindt ik dat geen probleem.

Mijn idee is/was dat deze moving map dan in mijn Garmin GPSmap 76CSx ge-upload kan worden.

Ik ben dus benieuwd wat er allemaal precies nodig is om dit voor elkaar te krijgen. Ik ben absolute beginner op dit gebied dus vandaar mijn vraag.

 

 

gr.,

 

Roel

 

 

Met GPSMapEdit maak je inderdaad vectorbestanden die gebruikt kunnen worden in een Garmin GPS.

 

OziExplorer gebruikt bitmap (raster) bestanden.

Met het in scannen van een kaart heb je al een bitmap (raster) bestand dat je zou kunnen gebruiken voor OziExplorer.

 

Voor GPSMapEdit is een bitmap (raster) bestand pas het begin.

Met GPSMapEdit zet je (met de hand) een bitmap (raster) bestand om naar een vectorbestand.

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...