Wammus Geplaatst 13 juli 2006 Geplaatst 13 juli 2006 Momenteel cache ik nog voornamelijk met gebruik van pda en losse GPSr (bleutooth). 'kBen nog niet echt bekend met het caching met een echte GPSr. Wel heb ik duidelijk problemen met de accus (max. 4 uur zonder opladen ) en ben dus eigenlijk wel van plan 's te gaan kijken voor een echte GPSr. Tot vanmiddag zat ik nog in de "ik moet mij eens in die dingen gaan verdiepen"-fase maar plots doet zich morgen de kans voor dat ik goedkoop een 2e hands eTrex Vista kan scoren (heb op dit moment nog geen idee van de vraagprijs) Ik heb de site van Garmin bekeken en een aantal topics op dit forum gelezen en volgens mij is dit een toestel waar ik als beginnend cacher zeker mijn voordeel mee kan doen. Mijn vraag aan jullie; Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten? Misschien weet iemand wat zo'n ding 2e hands ongeveer mag kosten? Voor navigatie zal ik waarschijnlijk gewoon mijn huidige setje blijven gebruiken, de Vista is voor in veld. Dank! Wam
thex Geplaatst 13 juli 2006 Geplaatst 13 juli 2006 Doe er wel wat mapsource kaarten bij, anders mis je teveel functionaliteit. Let op het stickje, gaat nog wel eens kapot.
JandeBeHanger Geplaatst 13 juli 2006 Geplaatst 13 juli 2006 (bewerkt) Doe er wel wat mapsource kaarten bij, anders mis je teveel functionaliteit.Let op het stickje, gaat nog wel eens kapot. De clickstick wil nog wel eens vuil zijn, schoonmaken bij de dealer.Rubberenband wil na een jaar of 2 los gaan laten, repareren bij de dealer. Als kaart materiaal ben je of Mapsource Route & Recreation of Mapsource Metroguide nodig. MG heeft adres info en R&R niet. Verder is de Vista perfekt voor geocaching. Mijn Vista is vorig jaar door 2 Algerijnen gejat tijdens een inbraak. 13 juli 2006 bewerkt door JandeBeHanger
Wammus Geplaatst 13 juli 2006 Auteur Geplaatst 13 juli 2006 Doe er wel wat mapsource kaarten bij, anders mis je teveel functionaliteit.Let op het stickje, gaat nog wel eens kapot. Ik weet niet welke kaarten erbij zitten. Zijn die kaarten los te verkrijgen? op de Garmin site zie ik alleen USA kaarten De clickstick wil nog wel eens vuil zijn, schoonmaken bij de dealer.Rubberenband wil na een jaar of 2 los gaan laten, repareren bij de dealer. Als kaart materiaal ben je of Mapsource Route & Recreation of Mapsource Metroguide nodig. MG heeft adres info en R&R niet. Clickstick? wtf is de clickstick? Is die MG en R&R een aanduiding voor welke europese kaart er bij geleverd is? Mijn Vista is vorig jaar door 2 Algerijnen gejat tijdens een inbraak. Uh, in Algerije of hebben ze bij je thuis een berichtje in het arabisch achtergelaten?
Wammus Geplaatst 14 juli 2006 Auteur Geplaatst 14 juli 2006 En vanaf vandaag ben ik de trotse bezitter van een Garmin eTrex Vista ennu, de prijs.. och, hij lag al twee jaar op de zolder te verstoffen. Wat ik liever had, dat 'tie op de zolder bleef liggen of dat ik 'm zo meenam
De Roode Loper Geplaatst 14 juli 2006 Geplaatst 14 juli 2006 En vanaf vandaag ben ik de trotse bezitter van een Garmin eTrex Vista ennu, de prijs.. och, hij lag al twee jaar op de zolder te verstoffen. Wat ik liever had, dat 'tie op de zolder bleef liggen of dat ik 'm zo meenam Ligt er daar op zolder nog meer om zo mee te nemen , bijvoorbeeld rugzak, prikstok, munitiekist(en), wandelschoenen etc.
Wammus Geplaatst 14 juli 2006 Auteur Geplaatst 14 juli 2006 Ligt er daar op zolder nog meer om zo mee te nemen , bijvoorbeeld rugzak, prikstok, munitiekist(en), wandelschoenen etc. Ik durf het hem niet te vragen, toen ik aangaf dat ik toch zeker iets terug wilde doen/geven gaf hij aan dat ik moest opzouten omdat hij nog werk te doen had
giga Geplaatst 14 juli 2006 Geplaatst 14 juli 2006 Dat soort mensen wil ik ook wel eens ontmoeten.... Veel plezier met je Vista!!
Gast Team_Maju Geplaatst 14 juli 2006 Geplaatst 14 juli 2006 Ligt er daar op zolder nog meer om zo mee te nemen , bijvoorbeeld rugzak, prikstok, munitiekist(en), wandelschoenen etc. Ik durf het hem niet te vragen, toen ik aangaf dat ik toch zeker iets terug wilde doen/geven gaf hij aan dat ik moest opzouten omdat hij nog werk te doen had heb je de coordinaten van dat persoon? zo shoppen wil ik ook wel, neem ik kids mee, mogen we gelijk hele inboedel meenemen omdat die moet werken hoop dat je veel plezier van je vista hebt.
Kruimeldief Geplaatst 14 juli 2006 Geplaatst 14 juli 2006 Uh, in Algerije of hebben ze bij je thuis een berichtje in het arabisch achtergelaten? Als een dader van een misdrijf gepakt wordt dan wordt meestal wel bekend gemaakt wat voor nationaliteit ze hebben....En tijdens het proces mocht die behanger plaats nemen in de loge. Ben trouwens benieuwd wie die excacher is die zo'n stoffige zolder heeft. Valt er nog meer te halen daar? Wie leeft van verwachting komt om van de honger.
jelleruben78 Geplaatst 14 juli 2006 Geplaatst 14 juli 2006 Ja inderdaad... misschien wel een leuke begin uitrusting..... Ik heb ook nog wel wat op mijn lijstje
Wammus Geplaatst 14 juli 2006 Auteur Geplaatst 14 juli 2006 Ben trouwens benieuwd wie die excacher is die zo'n stoffige zolder heeft. Valt er nog meer te halen daar? Nou, het is gewoon een collega van me. Ik werk bij een software bedrijf, allemaal nerds (incl. mijzelf) die wel houden van een gadget . Volgens mij heeft hij dit ding ooit gekocht voor een vakantie ( ) en er daarna niet meer naar omgekeken. Ik heb de doos, de handleiding en alles erbij, zo goed als nieuw (je kunt er niet aan zien dat het ooit gebruikt is) Mijn collega is zeker geen (ex)cacher, hij gebruikt alleen TomTom om bij de klant te komen (en zal TomTom vast een zeker beter vinden dan dit ding ) Bedankt voor jullie reacties, ik weet zeker dat ik plezier ga hebben met m'n Vista. Overigens heb ik vandaag onderweg het ding aangehad (jaja, de twee jaar oude duracel batterijen deden het nog gewoon). Of het aan de kaart lag of aan de ontvangst, ik reed constant zo'n 15 meter naast de snelweg , toch maar 's gaan kijken voor wat recentere kaarten, deze was van 2003 (cd's zitten er ook bij)
Aanbevolen berichten