Spring naar bijdragen

Caches langs een route.


Aanbevolen berichten

dat ziet er idd goed uit. Ga ik vanavond eens een mooie  PQ draaien van de route die we vrijdag gaan rijden.

Als dat goed werkt is het ook zeer handig voor vakanties!

Dan moeten er schijnbaar wel eerst caches die langs jullie route gaan, ge-upped worden door anderen :)

 

 

Volgens mij niet hoor. De route van Track-leader kan ik nu vinden in het systeem en dan aanklikken dat hij een PQ moet maken van caches langs die route. Ik kon daarbij ook kiezen uit de opties die normaal ook bij een PQ staan.

Als ik het nu allemaal goed begrijp hoef ik alleen een route in GE te maken en die dan te uppen om een PQ te kunnen maken.

 

Ik denk dat we langs elkaar heen kleppen.

 

De bedoeling is dat als jij een bepaalde route intikt. Bijvoorbeeld Amsterdam-Groningen, dat je dan de caches komt te zien die een ander als een soort route heeft geupped in een van de drie mogelijke bestanden.

 

Als niemand iets heeft ge-upped zie jij verder niets.

 

Een eigen route uppen en dan weer downloaden lijkt me niet zinvol. Je hebt dan immers al alles.

 

Natuurlijk kun je de route van Trackleader vinden en natuurlijk kun je er een PQ van maken.

Maar als die route van Trackleader niet binnen zoveel kilometer van de door jouw opgegeven zoekoptie ligt, zul je hem niet moeten kunnen zien.

 

Het staat of valt met het uppen door anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De bedoeling is dat als jij een bepaalde route intikt. Bijvoorbeeld Amsterdam-Groningen, dat je dan de caches komt te zien die een ander als een soort route heeft geupped in een van de drie mogelijke bestanden.

 

Als niemand iets heeft ge-upped zie jij verder niets.

 

Een eigen route uppen en dan weer downloaden lijkt me niet zinvol. Je hebt dan immers al alles.

 

Natuurlijk kun je de route van Trackleader vinden en natuurlijk kun je er een PQ van maken.

Maar als die route van Trackleader niet binnen zoveel kilometer van de door jouw opgegeven zoekoptie ligt, zul je hem niet moeten kunnen zien.

 

Het staat of valt met het uppen door anderen.

 

De bedoeling is volgens mij om caches langs een bepaalde route te vinden, wat tot nu toe nog niet kan via de geoachingsite.

De routes worden waarschijnlijk opgeslagen om het nog makkelijker voor iedereen te maken. Zodat als er bijvoorbeeld een event is niet iedereen de routes daarheen hoeft aan te maken in GE. Je kunt derhalve eerst checken of de gewenste route al bestaat.

 

Eerst een route uppen en dan downloaden is idd niet zinnig, maar ik ga de route ook niet weer downloaden. Ik gebruik de route om een PQ aan te maken van de caches langs die route en om dat te kunnen doen zal ik de route moeten uppen.

 

Het uppen van anderen heb je in principe niet nodig om je eigen PQ's van routes te maken. Je zult dan alleen zelf de routes moeten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, ik begrijp je :)

 

Ik ben er een tijdje mee aan het stoeien geweest en mijn enthousiastme is al weer tanende :)

 

Als ik van een route een PQ wil maken dan moet ik wel ruimte hebben voor PQ's. En dat zullen de meeste wel niet hebben.

 

Ik krijg nu dagelijks 9 PQ's. (7 heb ik al nodig voor alle caches in Nederland, en 2 heb ik voor allerhande) Dus heb ik nog 1 PQ over.

 

Als ik ny een PQ laat maken van de route van lopik/delft, dan ben ik al weer door mijn PQ's heen en je krijgt hem niet direct toegemaild. Ik heb er nu 2 geprobeerd en dat al uren terug en beide zeggen never als ik vraag wanneer verzonden :thumbup: Dat kan dus wel weer 24 uur duren.

 

Ik dacht van een van mijn bookmarks ook een route te kunnen uppen in kml formaat omdat de bookmarks ook een optie hebben de caches in .kml weg te schrijven, maar dat wil dus niet.

 

Dat zijn dan caches apart die bij elkaar liggen en dat ziet hij niet als een route.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, je moest eerst inloggen op het amerikaanse forum. Bij mij deed hij het eerst ook niet, maar na inloggen wel.

 

Heb er gisteravond eens een tijdje mee gespeeld, maar mijn route van Delfgauw naar Holwerd (zoek Keyword: Delfgauw) levert geen enkele cache in de PQ op. En dat terwijl ik zeker weet dat er een aantal aan de route liggen.

Heb daarna dus andere routes aangemaakt om te testen of het aan het routebestand ligt, maar bij andere routes lukt het dus wel. Als iemand begrijpt waar dit fout gaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, je moest eerst inloggen op het amerikaanse forum. Bij mij deed hij het eerst ook niet, maar na inloggen wel.

 

Heb er gisteravond eens een tijdje mee gespeeld, maar mijn route van Delfgauw naar Holwerd (zoek Keyword: Delfgauw) levert geen enkele cache in de PQ op. En dat terwijl ik zeker weet dat er een aantal aan de route liggen.

Heb daarna dus andere routes aangemaakt om te testen of het aan het routebestand ligt, maar bij andere routes lukt het dus wel. Als iemand begrijpt waar dit fout gaat...

 

Krijg nou wat! Nu doet hij het wel!

Al met al een uitstekende functie :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien had krumeldief zijn browser nog in de drentsche of Deutsche modus staan.

Nou, ik kan je vertellen dat als mijn laptop aan staat hij ook ingelogd is op gc.com. :crybaby:

Startpagina is de reviewerpagina en daarvoor moet ik ingelogd zijn.

99,9% van de tijd tijd dat het apparaat iets doet, heeft met geocaching te maken. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar is het jou nou gelukt om via mijn Jeremy link het verhaaltje te lezen?

Nu wel :crybaby: Heb het net gelezen.

 

Moet ik eerst weer mijn google earth erop zetten.. Ik heb ooit de pro versie gekocht, maar ben sinds de crash van een paar maanden terug mijn registratie kwijt.

Ik moet me er nog even verder in verdiepen. Een KML aanmaken van een bookmark werkt in ieder geval niet.

 

huh, bedoel de plus versie :crybaby: Verschilt wel ff 380 dollar :cry:

 

Update:

Precies een uur later is de installatie van GE+ een feit. Pfff. Wat een gedoe om de registratiecode weer los te peuteren bij Google :D

 

Maar we zijn dus weer een stap verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik van een route een PQ wil maken dan moet ik wel ruimte hebben voor PQ's. En dat zullen de meeste wel niet hebben.

 

Waarom zullen de meesten dat niet hebben? Ik zie niet in waarom je wekelijks 5 PQ's nodig hebt, tenzij je elke week een update van heel NL wilt hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik van een route een PQ wil maken dan moet ik wel ruimte hebben voor PQ's. En dat zullen de meeste wel niet hebben.

 

Waarom zullen de meesten dat niet hebben? Ik zie niet in waarom je wekelijks 5 PQ's nodig hebt, tenzij je elke week een update van heel NL wilt hebben.

Stel dat je onverhoopt in Groningen komt te zitten. Of Drente.

Of Limburg.

Of Oost Vlaanderen. Maar ja, in dat geval heb je niks aan je 5 PQ's natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...