nessa_cuthalion Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 Hallo allemaal, Ik ben nu nog een echte newbie (op dit moment 5 gevonden), maar we zitten al na te denken over een geschikte plaats om zelf een cache te plaatsen. En er is hier een heel mooi bos in de buurt, met perfecte plekjes voor waypoints omdat er veel richtingsbordjes staan. En er ligt nog niks! Maar... je moet intree betalen om het bos in te kunnen. Het is niet veel, ik dacht ongeveer 1,25 per volwassene, en kinderen gratis. Maar ik vraag me toch af of dat wel kan. Voor de rest ligt hier overal in de buurt al wel een cache op de mooie plekjes. Groetjes, nessa
De Roode Loper Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 Er mag volgens mij geen commercieel tintje bij komen. Er zijn uitzonderingen zoals dierentuin Amersfoort. Stel je vraag misschien eerst aan een approver/reviewer per mail.
Heirbaut Hunters Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 Daar is al een hele boom over opgezet in dit draadje over Dierenpark Amersfoort. Weliswaar was de bedoeling van het draadje anders, maar zoals gewoonlijk ging het offtopic en was de discussie wel of geen caches waarvoor entree betaald moest worden. Doe er je voordeel mee
Polmske Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 je moet ook betalen voor de waterleiding duinen het zelfde tarief geloof ik ,moet dus kunnen
TheFamily Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 (bewerkt) moet wel kunnen voor zo'n klein bedrag en als iemand em niet wil doen, doet ie em maar niet 21 juni 2006 bewerkt door TheFamily
nessa_cuthalion Geplaatst 21 juni 2006 Auteur Geplaatst 21 juni 2006 Ik zal dat andere draadje eens helemaal gaan lezen dan. Maar als ik het goed begrijp, mag het misschien wel als je toestemming krijgt, zolang het maar duidelijk vermeld staat. Ik zal er nog maar eens een paar nachtjes over slapen Groetjes, nessa
DanPan Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 Commercial Caches / Caches that Solicit Commercial caches attempt to use the Geocaching.com web site cache reporting tool directly or indirectly (intentionally or non-intentionally) to solicit customers through a Geocaching.com listing. These are NOT permitted. Examples include for-profit locations that require an entrance fee, or locations that sell products or services. Solicitations are also off-limits. For example, caches perceived to be posted for religious, political, char_itable or social agendas are not permitted. Geocaching is supposed to be a light, fun activity, not a platform for an agenda. Some exceptions can be made. In these rare situations, permission can be given by the Geocaching.com web site. However, permission should be asked first before posting. If you are in doubt, ask first. Volgens gc.com mag het niet, zelfs niet als het maar €1,25 kost, tenzij je een uitzondering bekomt... Je kan je natuurlijk de vraag stellen waarom er dan een "Access or parking fee" attribute bestaat...
nessa_cuthalion Geplaatst 21 juni 2006 Auteur Geplaatst 21 juni 2006 Nou Danpan, Ik heb inmiddels het andere draadje gelezen, en wat ik er uit begrijp is dat ze in Amerika iets commercieel noemen, als de cache-eigenaar er ZELF geld aan verdient. Ook als het heel weinig is. Dat is bij dit park echt niet het geval, ik moet zelf ook een kaartje kopen als ik mijn cache wil verstoppen of onderhouden. En ik denk dat de park-eigenaar er ook niets aan verdient, daar is het bedrag gewoon te laag voor. Het is gewoon zo'n prachtig bos, ik gun het iedereen daar eens rond te kijken! Maar ik heb nog niets besloten. Groetjes, nessa
Heirbaut Hunters Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 Ik heb inmiddels het andere draadje gelezen, en wat ik er uit begrijp is dat ze in Amerika iets commercieel noemen, als de cache-eigenaar er ZELF geld aan verdient. <{POST_SNAPBACK}> Dat heb jij dan goed begrepen. Maar wie garandeert me dat de eigenaar van een cache en de eigenaar van een attractie/betaald-toegangs-gebied niet dezefde zijn? Niemand dus. Al met al weer een regel die ooit eens opgesteld is maar niets meer is dan een loos argument. Dus ik vind dat men moet kiezen, óf je sluit alle caches uit waarvoor men moet betalen, óf je laat ze allemaal toe. Maar zeg nou eerlijk, als je 19EUR pp betaald voor een attractie/park en je moet daarna een not found loggen, dan word je daar toch niet blij van?! Praktijk is dat er een grijs gebied is. Twee tientjes voor de toegang is te veel, twee eurootjes is wel te doen.
gizmomuis Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 (bewerkt) Ik zou dan in ieder geval kiezen om als hoofddoel naar het attractiepark te gaan, als ik inderdaad 19 euries zou moeten betalen. Daarnaast is het een leuke bijkomstigheid om te cachen. Tja, en dan is het jammer als je een not found moet loggen. Volgens mij heb je een tik van de malle molen gehad als je als hoofddoel gaat cachen wanneer je 19euro entree moet betalen. Maar we hebben het hier maar over een park/bos waar je voor 1 - 2 euries al binnenkomt. Het is volgens mij niet echt met elkaar te vergelijken, behalve het commerciele dan. De drempel zal voor veel mensen toch lager liggen naar dit park/bos te gaan dan naar Dierenpark Amersfoort of elk ander attractiepark. Groetjes, Wendy 21 juni 2006 bewerkt door gizmomuis
De Wolvjes Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 (bewerkt) Als ik de voorwaarden van GC.com lees dan maken zij onderscheid tussen profit en non-profit organisaties. Een cache waar een profit organisatie toegang heft voor het terrein waar de cache ligt mag dus duidelijk niet van GC.com. Als de organisatie die bos bezit of beheert een non-profit organisatie is waar het toegangsgeld benut word voor onderhoud oid dan zou dat wel mogen. Ik denk wel dat je in de cachebeschrijving geen reclame moet gaan maken voor de organisatie zelf. Dat is weer niet toegestaan. Overigens lijkt mij dat GC.com met zijn membercaches ook een beetje op het hellend vlak zit als zij het voor non-profit organisaties niet zouden toestaan. Uiteindelijk heeft de reviewer/approver het laatste woord. En hou er rekening mee geocaching kost geld ook als je geen entree betaald! Mvg, De Wolvjes 21 juni 2006 bewerkt door De Wolvjes
Kruimeldief Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 Hallo allemaal, Ik ben nu nog een echte newbie (op dit moment 5 gevonden), maar we zitten al na te denken over een geschikte plaats om zelf een cache te plaatsen. En er is hier een heel mooi bos in de buurt, met perfecte plekjes voor waypoints omdat er veel richtingsbordjes staan. En er ligt nog niks! Maar... je moet intree betalen om het bos in te kunnen. Het is niet veel, ik dacht ongeveer 1,25 per volwassene, en kinderen gratis. Maar ik vraag me toch af of dat wel kan. Voor de rest ligt hier overal in de buurt al wel een cache op de mooie plekjes. Groetjes, nessa <{POST_SNAPBACK}> Voordat je ook maar begint aan de cache voor elkaar te maken zou ik eerst eens gaan zorgen voor toestemming van de eigenaar van het park om er überhaupt een cache te mogen plaatsen. Verder maakt het wel degelijk een verschil of het een profit of nonprofit bedrag is wat je moet betalen. Dat met die Dierentuin is een testcache en wordt dus met dezelfde voorwaarden niet maar zo toegestaan. Of de entreegelden nu 1 euro is of 25 euro zijn, het principe is hetzelfde. Nonprofit, uniek (om als uitzondering aan te voeren), Toestemming beheerder/eigenaar van het gebied. Zijn sowieso al de steekwoorden wil een reviewer er ook maar aandacht aan besteden
Klimmertje Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 Zolang die toegangsprijs bedoelt is om het park te kunnen onderhouden vind ik dat het kan. EUR1,25 is ook niet zo'n schrikbarend bedrag. Maar ja, wie ben ik. Gr. Klimmertje
Wij Drie Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 Ach, Eurodisney kost al snel zo'n €50 per persoon, maar levert wél drie caches op. Voor €1,25 ga je je gang maar. Toevallig in het Pannebos? tot cache, team Wij Drie
Polmske Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 kijk maar eens bij deze caches http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCHEQY http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC2383 http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC509C ja en nickx kan ook niet ontkomen http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCJ7CF dus gewoon doen!!!
Aanbevolen berichten