Spring naar bijdragen

'toevallig' vinden geocache


Carolien

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

sinds kort ben ik in het bezit van een gpsmap 60csx. Hiermee wil ik tijdens mijn vakantie in Noorwegen ook gaan geocachen. Ik heb al gezien dat er meer dan voldoende op mijn af te leggen route door noorwegen te vinden zijn.

 

Nu vraag ik mij af, of het mogelijk is om op de een of andere manier een seintje te krijgen als je je binnen een bepaalde afstand van een cache bevind.

 

Als ik er bijvoorbeeld een stuk of 20 download en ik ben op een bepaald moment in de buurt (bijvoorbeeld in een straal van 10 kilometer) van een van deze caches, kan ik dan op de een of andere manier een seintje krijgen van de gps, zodat ik dan kan beslissen of ik 'm werkelijk ga zoeken?

 

Ik hoop dat iemand tips heeft!

 

groeten,

Carolien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk wel dat dat zou kunnen. Namelijk door gebruik te maken van de gevarenzone-instelling. Daarmee kun je rond elke cache een "gevarenzone" leggen, een cirkel rond de cache waarbij je een signaal van de gps krijgt als je binnen de straal van die cirkel komt.

 

Het is een functie die is bedoeld om je te waarschuwen voor het gevaar dat je te dicht in de buurt van een bepaalde plek (bv een wrak of een zandbank) zou komen. Maar die is dus ook te gebruiken voor de functie die jij in gedachten hebt.

 

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je je gps tijdens de tocht continu aan hebt staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk wel dat dat zou kunnen. Namelijk door gebruik te maken van de gevarenzone-instelling. Daarmee kun je rond elke cache een "gevarenzone" leggen, een cirkel rond de cache waarbij je een signaal van de gps krijgt als je binnen de straal van die cirkel komt.

 

Het is een functie die is bedoeld om je te waarschuwen voor het gevaar dat je te dicht in de buurt van een bepaalde plek (bv een wrak of een zandbank) zou komen. Maar die is dus ook te gebruiken voor de functie die jij in gedachten hebt.

 

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je je gps tijdens de tocht continu aan hebt staan.

 

Proximity dus, ja.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 mogelijkheden zo uit mijn hoofd (jadiejadie, heb het al x keer verteld, kan het niet voor je opzoeken gps ligt in ziekenhuist etc).

 

 

 

Mogelijkheid 1: POI Loader van Garmin gebruiken en caches als Custom POI inlezen in je GPS. Zie de help files, daar kan je vinden hoe je aan de hand van de naam van het te uploadn bestand kan aangeven op welke afstand (en ik meen ook: bj welke snelheid) je een alarm wil.

 

 

 

Het kan dus zeker wel.

 

Beterschap met het ding.......spontaan stuk gegaan, of laten stuiteren?

 

 

 

Als je de file er in hebt gezet met POIloader kan je dmv FIND de caches vinden welke je in je custom file hebt gezet, ik heb er bv dik 600 regulars instaan en als ik ergens ben, en heb even niks te doen, (maar dat weet de baas niet) dan gewoon GPS aan en ik krijg degene te zien in de vooraf ingstelde straal van X km van het coordinaat waar ik me bevind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...