Spring naar bijdragen

WGS84 <===> Rijksdriehoek/ RFC


mio

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik weet niet of het toegestaan is, maar is er een mogelijk om het te open-sourcen?

 

Het programma is mijn eigendom dus dat kan. De methodologie is ontwikkeld door stichting de Koepel in Utrecht en heeft die methode publiekelijk gepubliceerd, dus ja. Vindt je 't aardig en heb je 'm werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het hier inmiddels ook werkend.

Wel heb ik gezien dat onder windows XP in de c:\windows\system32\ de genoemde OCX en DLL files al wel aanwezig zijn en een nieuwere versie zijn dan diegene die ter download worden aangeboden.

Even opletten dus.

 

De omreken knop zou ik zelf plaatsen tussen het invoer en uitvoer veld, zo hoef je niet 2 keer te klicken om de berekening plaats te laten vinden.

Qua invoer zou je nog gebruik kunnen maken van een invoermasker zodat er geen probleem kan ontstaan betreft punten en komma's.

 

Succes, mochten er nog wijzigingen zijn dan zal ik het wel testen.

 

Groetjes Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het hier inmiddels ook werkend.

Wel heb ik gezien dat onder windows XP in de c:\windows\system32\ de genoemde OCX en DLL files al wel aanwezig zijn en een nieuwere versie zijn dan diegene die ter download worden aangeboden.

Even opletten dus.

 

De omreken knop zou ik zelf plaatsen tussen het invoer en uitvoer veld, zo hoef je niet 2 keer te klicken om de berekening plaats te laten vinden.

Qua invoer zou je nog gebruik kunnen maken van een invoermasker zodat er geen probleem kan ontstaan betreft punten en komma's.

 

Succes, mochten er nog wijzigingen zijn dan zal ik het wel testen.

 

Groetjes Jan-Willem.

 

Heb je problemen met punten en komma's dan? Da's raar want er is een masker aanwezig voor invoer (zal er naar kijken?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je problemen met punten en komma's dan? Da's raar want er is een masker aanwezig voor invoer (zal er naar kijken?)

 

Ja, blijkbaar gaat er iets niet lekker.

Ik start het programma op met de optie wgs -> RD

als ik dan het thuis coordinaat invoer 1e veld 51 2e veld xx.xxx of xx,xxx

en dan 3e veld 5 en 4e veld ook weer yy.yyy of yy,yyy en kies vervolgens in

het menu voor de bereken actie krijg ik geen foutmelding maar krijg ook geen resultaat.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je problemen met punten en komma's dan? Da's raar want er is een masker aanwezig voor invoer (zal er naar kijken?)

 

Ja, blijkbaar gaat er iets niet lekker.

Ik start het programma op met de optie wgs -> RD

als ik dan het thuis coordinaat invoer 1e veld 51 2e veld xx.xxx of xx,xxx

en dan 3e veld 5 en 4e veld ook weer yy.yyy of yy,yyy en kies vervolgens in

het menu voor de bereken actie krijg ik geen foutmelding maar krijg ook geen resultaat.

 

Groeten Jan-Willem.

 

Dat is goed hoor Willem! Je hebt, per abuis, de oosterlengte in het noorderbreedte-invoervak ingevoerd en v.v. Dat laat het programma niet toe want de berekening gaat alleen goed voor het Nederlandse grondgebied en NB d5, OL d 52 is ver buiten Nederland dan veegt het programma de invoervakken schoon en wacht op correcte invoer.

 

invoer moet liggen tussen

NB > d51 en < d54

OL > d3 en < d8

RD easting > 0 en < 300000

RD northing >300000 en < 600000

 

punten en komma's mag je door elkaar gebruiken.

 

Ik zal zorgen voor een pop up indien de invoer wordt afgekeurd door het masker dat de invoerwaarden controleert.

 

Dank! en groet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...
  • 1 year later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...