Spring naar bijdragen

WGS84 <===> Rijksdriehoek/ RFC


mio

Aanbevolen berichten

Ik schreef een programmaatje dat Rijksdriehoekcoordinaten omzet naar WGS84 en vice versa. Regelmatig worden er vragen gesteld over die transformatie. Er bestaan verschillende tooltjes voor en ook websites. Ik vond echter niet al die tooltjes even gebruikersvriendelijk en batchverwerking van waypointfiles die omgezet moesten worden, kon ik niet vinden.

 

Mijn programmaatje is bedoeld voor PC-gebruik (Windows) en doet drie dingen:

- Omzetten WGS84 <==> RD

- Het programma kan WPT-files van OziExplorer inlezen en voor alle punten tegelijk de achtergrondkleur van de Waypoints veranderen (in Ozi kan dat slechts punt voor punt, hoop werk.) De kleur kan worden gekozen.

- Het programma leest Rijksdriehoek-Waypoint-batchfiles in en spuugt een WGS84-Waypoint-batchfile uit. (Andersom kan ook makkelijk maar dat had ik niet nodig.)

 

Ik ontwikkelde dit tooltje voor een studie naar Openbaar Vervoer voor mijn werk en gebruik het in combinatie met OziExplorer op de PC.

 

Ik stel het gratis ter beschikking, ook om caches die wij hebben geplaatst te promoten. Het programmaatje bevat een leuke EasterEgg betreffende een cache. :thumbup:

 

Daarnaast ben ik op zoek naar commentaar (RFC) betreffende installatie, gebruik,gemak, uitbreiding functies etc. van het programmaatje.

 

Het is beschikbaar via (virus-/pestsvrij anders ben ik onderstaand te vinden):

download pagina

 

Commentaar, suggesties etc. graag naar:

jan@pimpampet.net

 

Ik hoop dat er plezier aan wordt beleeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik krijg hier een melding dat de setup.lst niet gevonden kan worden en vervolgens wordt de installatie afgebroken.

 

Werkt dus helaas nog niet.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog twee files op de indexpagina gezet die je nodig hebt om te installeren!

Met dergelijke distributie heb ik niet enige ervaring :thumbup:

 

Het setup.lst file wil niet downloaden dus onderaan de pagina heb ik een workaround neergezet.

 

Ik hoop dat het nu lukt.

 

downloadpagina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas,

 

alles geinstalleerd en met opstarten krijg ik de foutmelding run-time error 53: file not found.

 

LTeunis

 

Staat er een systeem.ini file in de directory van het programma? Zou er in moeten staan. Zoniet; maak een tekstfile aan met alleen het getal 4 in dat file, smijt 'm in de directory van het programma en rename 'm ,,systeem.ini" Dat is namelijk het enige file dat het programma verwacht.

 

systeem.ini

 

groet en dank voor hulp

 

Jan van hooff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas,

 

alles geinstalleerd en met opstarten krijg ik de foutmelding run-time error 53: file not found.

 

LTeunis

 

Staat er een systeem.ini file in de directory van het programma? Zou er in moeten staan. Zoniet; maak een tekstfile aan met alleen het getal 4 in dat file, smijt 'm in de directory van het programma en rename 'm ,,systeem.ini" Dat is namelijk het enige file dat het programma verwacht.

 

systeem.ini

 

groet en dank voor hulp

 

Jan van hooff

 

 

Dat is de oplossing, een handig tooltje. Nog wat ruw, een knop voor de berekening ipv menukeuze zou handig zijn. Ook het wisselen kan misschien in hetzelfde schermpje.

Ben er zo ook wel blij mee :thumbup:

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Resumerend om het programma te installeren:

 

download setup.exe

download setup.lst (let op gebruik de workaround)

download Project1.cab

 

Installeer de boel. Maak een tekstfile aan met alleen het getal vier (4) er in en zet dat file in de directory van het programma. Rename die tekstfile en noem 'm ,,systeem.ini''.

 

Op deze manier is het Lteunis gelukt het programma aan de gang te krijgen.

 

download de onderdelen voor de installatie

 

Handleiding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...