borizz Geplaatst 21 mei 2006 Share Geplaatst 21 mei 2006 Ik weet niet of het toegestaan is, maar is er een mogelijk om het te open-sourcen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mio Geplaatst 21 mei 2006 Auteur Share Geplaatst 21 mei 2006 Wat bedoel je met je opmerking over de knoppen? Handleiding <{POST_SNAPBACK}> Je kan ipv een menukeuze om te berekenen ook een knop op het venster plaatsen voor hetzelfde event. LTeunis <{POST_SNAPBACK}> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mio Geplaatst 21 mei 2006 Auteur Share Geplaatst 21 mei 2006 Ik weet niet of het toegestaan is, maar is er een mogelijk om het te open-sourcen? <{POST_SNAPBACK}> Het programma is mijn eigendom dus dat kan. De methodologie is ontwikkeld door stichting de Koepel in Utrecht en heeft die methode publiekelijk gepubliceerd, dus ja. Vindt je 't aardig en heb je 'm werken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pa3fus Geplaatst 21 mei 2006 Share Geplaatst 21 mei 2006 Ik heb het hier inmiddels ook werkend. Wel heb ik gezien dat onder windows XP in de c:\windows\system32\ de genoemde OCX en DLL files al wel aanwezig zijn en een nieuwere versie zijn dan diegene die ter download worden aangeboden. Even opletten dus. De omreken knop zou ik zelf plaatsen tussen het invoer en uitvoer veld, zo hoef je niet 2 keer te klicken om de berekening plaats te laten vinden. Qua invoer zou je nog gebruik kunnen maken van een invoermasker zodat er geen probleem kan ontstaan betreft punten en komma's. Succes, mochten er nog wijzigingen zijn dan zal ik het wel testen. Groetjes Jan-Willem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mio Geplaatst 21 mei 2006 Auteur Share Geplaatst 21 mei 2006 Qua invoer zou je nog gebruik kunnen maken van een invoermasker zodat er geen probleem kan ontstaan betreft punten en komma's. Succes, mochten er nog wijzigingen zijn dan zal ik het wel testen. <{POST_SNAPBACK}> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mio Geplaatst 21 mei 2006 Auteur Share Geplaatst 21 mei 2006 Ik heb het hier inmiddels ook werkend.Wel heb ik gezien dat onder windows XP in de c:\windows\system32\ de genoemde OCX en DLL files al wel aanwezig zijn en een nieuwere versie zijn dan diegene die ter download worden aangeboden. Even opletten dus. De omreken knop zou ik zelf plaatsen tussen het invoer en uitvoer veld, zo hoef je niet 2 keer te klicken om de berekening plaats te laten vinden. Qua invoer zou je nog gebruik kunnen maken van een invoermasker zodat er geen probleem kan ontstaan betreft punten en komma's. Succes, mochten er nog wijzigingen zijn dan zal ik het wel testen. Groetjes Jan-Willem. <{POST_SNAPBACK}> Heb je problemen met punten en komma's dan? Da's raar want er is een masker aanwezig voor invoer (zal er naar kijken?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pa3fus Geplaatst 21 mei 2006 Share Geplaatst 21 mei 2006 Heb je problemen met punten en komma's dan? Da's raar want er is een masker aanwezig voor invoer (zal er naar kijken?) <{POST_SNAPBACK}> Ja, blijkbaar gaat er iets niet lekker. Ik start het programma op met de optie wgs -> RD als ik dan het thuis coordinaat invoer 1e veld 51 2e veld xx.xxx of xx,xxx en dan 3e veld 5 en 4e veld ook weer yy.yyy of yy,yyy en kies vervolgens in het menu voor de bereken actie krijg ik geen foutmelding maar krijg ook geen resultaat. Groeten Jan-Willem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mio Geplaatst 21 mei 2006 Auteur Share Geplaatst 21 mei 2006 Heb je problemen met punten en komma's dan? Da's raar want er is een masker aanwezig voor invoer (zal er naar kijken?) <{POST_SNAPBACK}> Ja, blijkbaar gaat er iets niet lekker. Ik start het programma op met de optie wgs -> RD als ik dan het thuis coordinaat invoer 1e veld 51 2e veld xx.xxx of xx,xxx en dan 3e veld 5 en 4e veld ook weer yy.yyy of yy,yyy en kies vervolgens in het menu voor de bereken actie krijg ik geen foutmelding maar krijg ook geen resultaat. Groeten Jan-Willem. <{POST_SNAPBACK}> Dat is goed hoor Willem! Je hebt, per abuis, de oosterlengte in het noorderbreedte-invoervak ingevoerd en v.v. Dat laat het programma niet toe want de berekening gaat alleen goed voor het Nederlandse grondgebied en NB d5, OL d 52 is ver buiten Nederland dan veegt het programma de invoervakken schoon en wacht op correcte invoer. invoer moet liggen tussen NB > d51 en < d54 OL > d3 en < d8 RD easting > 0 en < 300000 RD northing >300000 en < 600000 punten en komma's mag je door elkaar gebruiken. Ik zal zorgen voor een pop up indien de invoer wordt afgekeurd door het masker dat de invoerwaarden controleert. Dank! en groet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CvB Geplaatst 23 november 2011 Share Geplaatst 23 november 2011 Goedendag, Ik zie allerlei workarounds en ik ben niet zo handig om deze ook zo te gebruiken. Ben je instaat geweest om het programmaatje gebruiksvriendelijk ook voor mij klaar te hebben? Groet, Casper.nl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hiker_R Geplaatst 23 november 2011 Share Geplaatst 23 november 2011 Goedendag, Heb je in de gaten dat je reageert op een draadje van een dikke 5,5 jaar geleden? PM naar de maker van het progje is dan misschien een betere manier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Draghkar Geplaatst 23 april 2013 Share Geplaatst 23 april 2013 is dit stukje software nog steeds in omloop? het lijkt me wel mooi om te hebben.. groet draghkar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden