Spring naar bijdragen

60csx


fd0

Aanbevolen berichten

Die prijsverschillen zijn te verklaren,  volgens de GPS deskundige van Notter heeft dat prijsverschil te maken in de kwaliteit van de kaartjes. Aan de buitenkant kun je het niet zien, maar tijdens de produktie gaat er wel eens iets mis waardoor sommige SD kaartjes net niet aan de hoge kwaliteits eisen voldoen, maar toch nog goed genoeg voor verkoop. Ik praat uit eigen ervaring dat als je een goedkoop SD kaartje koopt dat je het risico loopt dat het kaartje niet goed werkt of snel kapot gaat.  :D

 

Het beste is bij aankoop vragen of het kaarje retour kan in geval je problemen ermee krijgt. Bij waypoint verkopen ze alleen SD kaartjes in waarvan zeker is dat ze goed door de kwaliteits controlle heen zijn komen, maar ze zijn bij hun wel iets duurder.

 

 

Leuk verhaal, maar ik geloof er helemaal niets van ! :thumbup:

Geheugenkaartjes zijn de fietsen van de Aldi niet.

 

Waypoint is gewoon duurder.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Die prijsverschillen zijn te verklaren,  volgens de GPS deskundige van Notter heeft dat prijsverschil te maken in de kwaliteit van de kaartjes. Aan de buitenkant kun je het niet zien, maar tijdens de produktie gaat er wel eens iets mis waardoor sommige SD kaartjes net niet aan de hoge kwaliteits eisen voldoen, maar toch nog goed genoeg voor verkoop. Ik praat uit eigen ervaring dat als je een goedkoop SD kaartje koopt dat je het risico loopt dat het kaartje niet goed werkt of snel kapot gaat.  :D

 

Het beste is bij aankoop vragen of het kaarje retour kan in geval je problemen ermee krijgt. Bij waypoint verkopen ze alleen SD kaartjes in waarvan zeker is dat ze goed door de kwaliteits controlle heen zijn komen, maar ze zijn bij hun wel iets duurder.

 

 

Leuk verhaal, maar ik geloof er helemaal niets van ! :thumbup:

Geheugenkaartjes zijn de fietsen van de Aldi niet.

 

Waypoint is gewoon duurder.

 

Geopatra.

 

Denk dat het meer te maken heeft met het inkopen van de genoemde shop's en gelijken, die kopen het spul container gewijs en krijgen daardoor ook meer korting, en Notter koopt zo nu en dan een "doosje" en het is voor hun ook geen corebusiness, ze moeten het gewoon aan kunnen bieden, de mensen die daar hun GPSr of anders kopen hebben geen zin om voor 20 euro minder naar een ander te gaan en dan denkt Notter "zo die heb ik mooi in mn zak gestoken" wat op zich ook niet erg is, maar degene die het daar koopt is mijn inziens een dief van zijn eigen beurs......... ;)

 

Het is ook zo dat alle Sandisk kaartjes, goedkoop of duur, een garantie van 5 jaar hebben, dus waarom zou je dan slechte kaarten verkopen, je bent toch verplicht om een nieuwe te geven.

bewerkt door B230F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook zo dat alle Sandisk kaartjes, goedkoop of duur, een garantie van 5 jaar hebben, dus waarom zou je dan slechte kaarten verkopen, je bent toch verplicht om een nieuwe te geven.

 

Alleen bij dat laatste (nieuw SD kaartje geven) hapert het nog wel eens bij veel verkopers! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het is ook zo dat alle Sandisk kaartjes, goedkoop of duur, een garantie van 5 jaar hebben, dus waarom zou je dan slechte kaarten verkopen, je bent toch verplicht om een nieuwe te geven.

 

Alleen bij dat laatste (nieuw SD kaartje geven) hapert het nog wel eens bij veel verkopers! :)

 

Dat verhaal over kwaliteitsverschil is echt de reinste onzin... het geheugen van alle merken komt nl uit een en dezelfde fabriek en worden slechts van een stickertje voorzien van het desbetreffende merk.

 

B230F heeft hier in gelijk: Als je bij Notter een Garmin 60CSx van 600 Euro koopt kan die laatste 20 euro extra er ook nog wel bij. En daar profiteert Notter dan weer van.

 

Dat kapotte kaartjes niet terug genomen worden kan niet.... volgens de wet heeft elk product een verwachte economische levensduur als het binnen die termijn kapot gaat dient het vervangen/gemaakt te worden door de verkoper van het product.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat verhaal over kwaliteitsverschil is echt de reinste onzin... het geheugen van alle merken komt nl uit een en dezelfde fabriek en worden slechts van een stickertje voorzien van het desbetreffende merk.

 

Ook al komt het uit een en dezelfde fabriek dan wil dat nog niet zeggen dat het ook allemaal van dezelfde kwaliteit is. De ene batch met plakken kan afwijken van de andere door kleine variaties in de processing (dotering, temperatuur, tijd). Op zich wordt daar tijdens het ontwerpen van de elektronische circuits rekening mee gehouden zodat bijna alles binnen het gewenste gedrag valt. Desalniettemin blijf je altijd houden dat er batches met supergoed presterende plakken met chips uitkomen, gewoon goede (de meeste) en matige. Dit wordt tijdens het doormeten van de eindproducten gezien.

Het is daarom heel goed mogelijk dat het ene merk dat wat duurder is, de kwalitatief betere koopt t.o.v. het goedkopere merk.

Dus dat het verhaal over kwaliteitsverschil 'je reinste onzin' is... zeker niet!

 

Greetz,

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat verhaal over kwaliteitsverschil is echt de reinste onzin... het geheugen van alle merken komt nl uit een en dezelfde fabriek en worden slechts van een stickertje voorzien van het desbetreffende merk.

 

Ook al komt het uit een en dezelfde fabriek dan wil dat nog niet zeggen dat het ook allemaal van dezelfde kwaliteit is. De ene batch met plakken kan afwijken van de andere door kleine variaties in de processing (dotering, temperatuur, tijd). Op zich wordt daar tijdens het ontwerpen van de elektronische circuits rekening mee gehouden zodat bijna alles binnen het gewenste gedrag valt. Desalniettemin blijf je altijd houden dat er batches met supergoed presterende plakken met chips uitkomen, gewoon goede (de meeste) en matige. Dit wordt tijdens het doormeten van de eindproducten gezien.

Het is daarom heel goed mogelijk dat het ene merk dat wat duurder is, de kwalitatief betere koopt t.o.v. het goedkopere merk.

Dus dat het verhaal over kwaliteitsverschil 'je reinste onzin' is... zeker niet!

 

Greetz,

Walter.

 

 

Dit is misschien bij processoren zo maar bij SD kaartjes zijn die verschillen echt minimaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Dit is misschien bij processoren zo maar bij SD kaartjes zijn die verschillen echt minimaal.

Oh ja? Hoe groot dan?

 

Processoren zijn absoluut een kandidaat voor kwaliteitsverschillen en worden o.g.v. snelheid geselecteerd. Maar denk niet dat dat de enige zijn waarvoor dat gebeurt. Selectie op kwaliteit vindt ook plaats (tot op zekere hoogte) bij bijv. video-, audio- en eenvoudige logicachips. En ook bij geheugen in wat voor vorm dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Dit is misschien bij processoren zo maar bij SD kaartjes zijn die verschillen echt minimaal.

Oh ja? Hoe groot dan?

 

Processoren zijn absoluut een kandidaat voor kwaliteitsverschillen en worden o.g.v. snelheid geselecteerd. Maar denk niet dat dat de enige zijn waarvoor dat gebeurt. Selectie op kwaliteit vindt ook plaats (tot op zekere hoogte) bij bijv. video-, audio- en eenvoudige logicachips. En ook bij geheugen in wat voor vorm dan ook.

 

Als ik twee auto's koop van het zelfde type en de één loopt 2 Km meer op een liter en is daarbij ook nog drie kilometer sneller, betaal ik voor de betere dan ook meer? :thumbsup: het snelheids verschil bij de betere processoren of sd kaarten is zo klein dat het de normale gebruiker het niet eens opvalt, dus gewoon goedkopere kopen....

bewerkt door B230F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hier net de folder van Paradigit naar het oudpapier gebracht. 512MB SD kost daar €14.95. Koop er twee of meer. Vier stuks is 2Gieg en kost dan 60 Euries. En als je dan naar een andere map moet doe je toch gewoon een ander kaartje erin.

 

En met vier stuks doe je ook aan risico spreiding. Doet het er 1 niet meer dan heb je toch nog 1.5 Gieg over en ben je niet in één klap alles kwijt.

 

Ik doe dat zo met fotograferen. 1 kaartje weg dan ook niet alle foto's van die dag weg.

 

Mijn idee voor wat het waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hier net de folder van Paradigit naar het oudpapier gebracht. 512MB SD kost daar €14.95. Koop er twee of meer. Vier stuks is 2Gieg en kost dan 60 Euries. En als je dan naar een andere map moet doe je toch gewoon een ander kaartje erin.

 

En met vier stuks doe je ook aan risico spreiding. Doet het er 1 niet meer dan heb je toch nog 1.5 Gieg over en ben je niet in één klap alles kwijt.

 

Ik doe dat zo met fotograferen. 1 kaartje weg dan ook niet alle foto's van die dag weg.

 

Mijn idee voor wat het waard is.

 

Kijk zo doe ik het nou ook met mn kaarten, 1Gb, 512 en de bijgeleverde 64 Mb en mn PDA ook nog volgestopt met Ozi kaarten, dus als jullie iemand met een kruiwagen zien wandelen........ :thumbsup:

 

Maar even op de quote van Spider terug te komen, ook dure kaartje kunnen slecht werken, prijsverschil geeft geen garantie op levensduur of werking, de kaartjes vallen binnen bepaalde specificaties en dan is het zo dat de goedekope iets dichter tegen die specificatie grens aan zitten en de duurdere er wat verder vandaan liggen, maar vallen er alle twee binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hier net de folder van Paradigit naar het oudpapier gebracht. 512MB SD kost daar €14.95. Koop er twee of meer. Vier stuks is 2Gieg en kost dan 60 Euries. En als je dan naar een andere map moet doe je toch gewoon een ander kaartje erin.

 

En met vier stuks doe je ook aan risico spreiding. Doet het er 1 niet meer dan heb je toch nog 1.5 Gieg over en ben je niet in één klap alles kwijt.

 

Ik doe dat zo met fotograferen. 1 kaartje weg dan ook niet alle foto's van die dag weg.

 

Mijn idee voor wat het waard is.

 

Een SD of MicroSD kaartje is nogal een verschil... en ik heb niet echt trek om in een Garmin 60CSx elke keer van kaartje te wisselen.

Dit is nl niet zo makkelijk als bij bv. een fotocamera.

 

Het productieproces bij een processor is overigens HEEL wat anders dan bij bv. geheugenchips. Processoren liggen nl op een "bakplaat" en hoe verder naar de rand hoe minder snel ze kunnen (voordat het mis gaat) aan de hand daarvan worden ze gemerkt. Maar goed dit blijft een welles nietes discussie.

Uit ervaring blijkt dat de prijs niet uitmaakt mede omdat elke leverancier gewoon garantie biedt dus als een kaartje niet goed is krijg je gewoon een andere. Als je dit vervolgens niet krijgt ligt dat aan de winkelier en niet aan de leverancier van het spul :thumbsup:

bewerkt door Cache Getters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een SD of MicroSD kaartje is nogal een verschil... en ik heb niet echt trek om in een Garmin 60CSx elke keer van kaartje te wisselen.

Dit is nl niet zo makkelijk als bij bv. een fotocamera.

 

 

 

Nou moeilijk is het niet, maar je zal het laten vallen tussen de bladeren, dan hoop ik maar dat er net als in dit draadje http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=6558&hl= aan hangt :thumbsup::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een SD of MicroSD kaartje is nogal een verschil... en ik heb niet echt trek om in een Garmin 60CSx elke keer van kaartje te wisselen.

Dit is nl niet zo makkelijk als bij bv. een fotocamera.

 

 

 

Nou moeilijk is het niet, maar je zal het laten vallen tussen de bladeren, dan hoop ik maar dat er net als in dit draadje http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=6558&hl= aan hangt :blush::)

 

Ik zeg niet dat het moeilijk is maar het is niet handig.

 

Uit mijn riemclip klikken

riemclip schroef los draaien

hoesje los maken

armband door gaatje heen pielen

klepje los draaien

batterijen eruit

SD eruit pielen

opbergen

nieuw kaartje pakken

terug pielen

batterijen terug

klepje terug plaatsen

armband door hoesje pielen

hoesje vast maken

schroef voor riemclip vast draaien

en weer aan de riemclip klikken.

 

Sorry maar dan koop ik toch liever 1 kaartje :S

En daar komt nog bij dat je op z'n klein kaartje moet zien te schrijven wat erop staan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg niet dat het moeilijk is maar het is niet handig.

 

Uit mijn riemclip klikken

riemclip schroef los draaien

hoesje los maken

armband door gaatje heen pielen

klepje los draaien

batterijen eruit

SD eruit pielen

opbergen

nieuw kaartje pakken

terug pielen

batterijen terug

klepje terug plaatsen

armband door hoesje pielen

hoesje vast maken

schroef voor riemclip vast draaien

en weer aan de riemclip klikken.

 

Sorry maar dan koop ik toch liever 1 kaartje :S

En daar komt nog bij dat je op z'n klein kaartje moet zien te schrijven wat erop staan....

 

Tjesses wat een gepiel. Ja dan maar een grote kaart erin. Wat me wel opvalt de laatste tijd is dat de prijzen van geheugenkaartjes flink naar beneden duiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...