Spring naar bijdragen

Cachen met beperkingen


Happy Rabbit

Aanbevolen berichten

Als je zoals er wordt besproken, mensen zonder beperking wil laten ervaren wat mensen met beperking ervaren.....

 

denk ik dat je beter ipv de laatste groep het makkelijker maken, het de eerste groep moeilijker moet maken.

 

Ik heb zelf HMS een aangeboren gewrichtsaandoening. Ik moet bijvoorbeeld elke 500 meter een plekje zoeken waar ik goed kan zitten(dus niet op de grond).

 

Iemand die blind is zal andere zintuigen moeten gebruiken.

 

Iemand die alleen tinten grijs ziet, heeft meer moeite met kleuren opdrachten.

 

Maak je een opdracht bijv. zo dat men geblindoekt iets moet doen, dan ervaren ze een klein beetje de beperking.

 

Het is ook maar een idee.........succes ermee! :blush:

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb zelf HMS een aangeboren gewrichtsaandoening. Ik moet bijvoorbeeld elke 500 meter een plekje zoeken waar ik goed kan zitten(dus niet op de grond).

 

Dan lijkt het me dat je heel weing aan cachen toekomt, of na een cachedagje totaal gebroken bent want die voor voorwaarden zijn zeker maar een zeer beperkt aantal caches. ;)

Of moet er dan de rolstoel mee

 

Maak je een opdracht bijv. zo dat men geblindoekt iets moet doen, dan ervaren ze een klein beetje de beperking.

Uh ja..zoiets...ik had wat andere oplossingen in het vizier. ;)

Geblinddoekt lijkt me onpractisch.....het zou "fraudegevoelig" kunnen zijn en voor diegene ( net als ik ) die altijd ( meestal ) alleen op pad gaat bijna niet te doen.

Het is ook maar een idee.........succes ermee!  :blush:

groetjes

Daar ben ik in geïntresseerd naar de ideeën goed of minder goed.

Dank ervoor :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige caches die ik niet kan doen zijn die waarbij naar geluidsbestanden geluisterd moet worden. Bof ik even dat er (nog) geen luistercaches in mijn achtertuin voorkomen :blush:.

 

Als iemand bij mijn eigen caches in zijn log wat praktische info (het was zoveel meter lopen van ...) noemt, dan neem ik dat gelijk in de beschrijving op zodat volgende cachers beter weten wat ze kunnen verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan lijkt het me dat je heel weing aan cachen toekomt, of na een cachedagje totaal gebroken bent want die voor voorwaarden zijn zeker maar een zeer beperkt aantal caches. :yes:

Of moet er dan de rolstoel mee

 

 

Ik ben in januari begonnen en heb nu 7 caches gevonden, veelal dankzij manlief. Ik moet er echt mijn caches op kiezen, maar dat kan dankzij de extra functie op mijn kaart. Ook kan ik niet te lang in de auto zitten, dus afstand is ook belangrijk.

Ook komt het voor dat we drie keer terug gaan voor 1 cache, omdat ik gewoon eerder moet stoppen.

 

Meestal ben ik inderdaad de dag erna gebroken, want stoppen doe ik pas wanneer ik echt niet meer kan, ipv dat het eigenlijk zou moeten. Maar ja, als je de schat zo graag wil vinden verleg je gewoon je grenzen. Stom? Ach ja, dat weet ik de volgende dag zelf ook wel.

 

Een rolstoel mee? Nee!

Ik heb er wel 1 staan, maar als ik echt zo'n slechte dag heb dat ik met de rolstoel moet, dan is het beter dat ik niet ga cachen, maar op bed blijf. En dat besef ik me wel gelukkig vooraf.

 

Toch heb ik wel steun aan het rolstoel icoontje, want dan weet ik hoe het pad is.

 

Maar goed dit gaat niet echt meer over jouw eerste vraag..... :blush:

 

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...