Davince Geplaatst 15 mei 2006 Geplaatst 15 mei 2006 Beste geocachers. Ik ben een absoluut groentje op dit gebied. Heb desondanks half internet afgespeurd naar info over diverse gps'en en zie door de waypointbomen het bos niet meer. Kortom welke gps raden jullie me aan. Ik begrijp dat een groot gedeelte me naar Notter zal sturen, maar misschien zijn er onder jullie die de ervaring hebben met een Garmin en Magellan of zelfs Lowrance tegelijkertijd. In eerste instantie zoek ik een GPS met map en vooral voor het geocachen. Daarnaast voor op de fiets om mooie routes te rijden wanneer ik mijn vriendin ook heb overtuigd. (met het laatste zeer druk mee!!) Wat ik niet wil is een ieder van jullie tegen elkaar uitspelen over wat nu de beste gps is. Gewoon van een aantal gebruikers de plussen en minnen van diverse GPS'en. Gezien het kostenplaatje moet ik uitwijken naar een 2e handse. Ook daarvoor zou ik heel graag wat tips willen ontvangen. Bij voorbaat hartelijk dank
Ruud4d Geplaatst 16 mei 2006 Geplaatst 16 mei 2006 Beste geocachers. Ik ben een absoluut groentje op dit gebied. Heb desondanks half internet afgespeurd naar info over diverse gps'en en zie door de waypointbomen het bos niet meer. Kortom welke gps raden jullie me aan. Ik begrijp dat een groot gedeelte me naar Notter zal sturen, maar misschien zijn er onder jullie die de ervaring hebben met een Garmin en Magellan of zelfs Lowrance tegelijkertijd. In eerste instantie zoek ik een GPS met map en vooral voor het geocachen. Daarnaast voor op de fiets om mooie routes te rijden wanneer ik mijn vriendin ook heb overtuigd. (met het laatste zeer druk mee!!) Wat ik niet wil is een ieder van jullie tegen elkaar uitspelen over wat nu de beste gps is. Gewoon van een aantal gebruikers de plussen en minnen van diverse GPS'en. Gezien het kostenplaatje moet ik uitwijken naar een 2e handse. Ook daarvoor zou ik heel graag wat tips willen ontvangen. Bij voorbaat hartelijk dank <{POST_SNAPBACK}> Hierbij zou ik je een Garmin GPS 60C of Garmin 60CS aan willen raden. Voor ervaringen zou ik eens zoeken op dit forum want er staan namelijk al diverse draadjes waarin dit allemaal uit den treure besproken wordt. Weer een nieuw draadje lijkt me niet echt nodig.
Biertjuh Geplaatst 16 mei 2006 Geplaatst 16 mei 2006 (bewerkt) Kijk eens bij deze reviews Marja 16 mei 2006 bewerkt door Biertjuh
joniro Geplaatst 16 mei 2006 Geplaatst 16 mei 2006 Ik gebruik een meridian gold naar alle tevredenheid. Grote toetsen en een lekker groot scherm. Het is dan wel een wat groter apparaat maar ligt daarom wel goed in de hand. Zeer uitgebreid maar zonder electronisch kompas en hoogtemeter. Kan tot 256mb aan kaarten bevatten met navigatiefunctie i.c.m. mapsend software. En erg sterk (is van 2.5 meter hoogte op een keienpad gevallen zonder schade). Succes met kiezen. Groet JoNiRo.
Spider Geplaatst 17 mei 2006 Geplaatst 17 mei 2006 Een gebruikte GPS60C of 60CS zou voor de TS zeker aan te raden zijn, omdat deze al een goede reputatie heeft en zeker nu de nieuwere CSx modellen uit zijn, worden nu veel van deze GPSsen tweede hands voor leuke prijzen aangeboden. Het enigste minpuntje is dat deze toestellen maar een beperkt (vast) geheugen hebben, maar voor geocaching is een groot geheugen niet zo belangrijk, tenzij je veel kaarten wilt laden. Tip: Koop nooit tweede hands (geopende) navigatie software!
Team Gelaen Geplaatst 17 mei 2006 Geplaatst 17 mei 2006 Tip: Koop nooit tweede hands (geopende) navigatie software! <{POST_SNAPBACK}> Geldt volgens mij alleen voor Garmin. Bij Magellan levert dat geen probleem op, en zo hoort het ook. Andere merken weet ik niet. Jan
Davince Geplaatst 19 mei 2006 Auteur Geplaatst 19 mei 2006 Beste allemaal Alvast bedankt voor jullie vele reacties. Dit is inderdaad wat ik zocht qwa reacties. Gewoon een eerlijk beeld over het gebruik van een (en vooral welke) GPS. Heb helaas nog geen keuze kunnen maken. Wat ik wel al heel belangrijk vind is dat ik kaarten kan downloaden. Een losse geheugen kaart is dus wel zeer makkelijk, lijkt mij. Kleurenscherm lijkt me leuk, maar is niet het allerbelangrijkste. Mocht ik er een tweedehands kopen, kan ik dan een "kale" kopen (dus zonder MAPsend e.d. ) en dan later het spul erbij kopen? Heb gehoord dat er unlockcodes op zitten. Zitten die dan ook op de GPS? Ik zie jullie reacties nog steeds met veel plezier tegemoet!!!! Vriendelijke groeten Davince!
JandeBeHanger Geplaatst 20 mei 2006 Geplaatst 20 mei 2006 Tip: Koop nooit tweede hands (geopende) navigatie software! <{POST_SNAPBACK}> Geldt volgens mij alleen voor Garmin. Bij Magellan levert dat geen probleem op, en zo hoort het ook. Andere merken weet ik niet.<{POST_SNAPBACK}> Dat geldt met name voor CitySelect en CityNavigator van Garmin.Hiervoor ben je unlockcode nodig om kaarten naar je gpsr te sturen. Om waypoints, tracks en routes naar de gpsr te schrijven is geen unlockcode nodig. Ik gebruik met CityNavigator naast de Quest een Geko 201 zonder unlockcode en dat gaat perfekt
Davince Geplaatst 31 mei 2006 Auteur Geplaatst 31 mei 2006 Beste allemaal Heb de aankoop even op een zijspoor gezet. Niet dat ik niet wil, maar ik ga even doorsparen en vooral doorlezen op deze en de vele andere topics!!!!!! Hier haal je vreselijk veel info vanaf!!!! eeeehhh... tips blijven welkom en als iemand z'n gps verkoopt..... gaarne reactie!! MZZL Davince
Aanbevolen berichten