Waterboys Geplaatst 4 januari 2003 Geplaatst 4 januari 2003 N.a.v. de hoge waterstanden van de Maas, die worden gemeten in meters boven NAP, stond onderstaand artikel vandaag in het Haarlems Dagblad.
Gotcha! Geplaatst 4 januari 2003 Geplaatst 4 januari 2003 Als je geinteresseerd bent in waterpeilen dan is de link http://www.getij.nl wel interessant. Near-realtime waterstanden en de astronomische getijde voorspellingen.
Eagles Geplaatst 4 januari 2003 Geplaatst 4 januari 2003 Aan het eind van het kranteartikel wordt geschreven over 55000 peilmerkboutjes van het NAP. Eéntje daarvan kun je vinden op de voet van de obelisk die op de pyramide van Austerlitz staat. Zie Bagheera 1 "The Hunting". Daar staat onder onze log een fotootje en de beschrijving van waar hij precies zit. Greetz.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 4 januari 2003 Geplaatst 4 januari 2003 Er is een draadje in deze afdeling (het is al wat ouder dan een maand) over 'Waterpeilputten' en of we die kunnen jagen. En ook kom je in die draad te weten dat er vele overheden zijn die de vinger aan de pols van de grondwaterstand houden. http://forum.geocaching.nl/index.php?a...t=ST&f=10&t=453
Peetee Geplaatst 4 januari 2003 Geplaatst 4 januari 2003 Het is wel grappig trouwens, want voor die draad wist ik van geen waterpeilputten. Nu ik van hun bestaan weet, zie ik ze overal ... ^_^
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 14 juli 2003 Geplaatst 14 juli 2003 Dat alle confluence punten in ons land snel gedaan zijn komt zeker door de begaanbaarheid van ons aangeharkte landje. Dat is heel anders in Maleisië zo lees ik in dit verslag waar de ontoegankelijkheid van het gebied beschreven wordt. Naar het schijnt gaan ze een expeditie van zeker 12 mensen regelen om zich een weg te kappen door primair regenwoud. Leuke hobby toch? Zo kom je nog eens ergens! En prachtige foto's zijn er ook van te zien.
Lex Geplaatst 20 juli 2003 Geplaatst 20 juli 2003 In de Telegraaf, die in de zomermaanden ook op Malta te koop is, van zaterdag 19 juli staat een artikel over het naar zee brengen van een nieuwgebouwd cruiseschip over de Eems. Het schip is eigenlijk te groot voor de route, moet bijvoorbeeld door een brug die nauwelijks breder is dan het schip. Men maakt gebruik van GPS met een basistation, zodat de positie van het schip tot op de cm bekend is. ++ Lex ++
Aanbevolen berichten