Spring naar bijdragen

foto's en gsak


hurbie

Aanbevolen berichten

ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een beetje hulp voor mijn "probleem" maar kom niet echt verder....

 

als ik een html export doe naar mijn hp-pda, zie ik alleen de tekst....geen foto's die gewoon op de cache pagina staan.....

 

ik heb het dus niet over spoiler foto's de ergens vandaan gehaald moeten worden....maar gewoon de foto's die op de cache pagina staan....

 

 

is dit op te lossen zonder allerlei extra progjes ????

 

 

 

 

 

groeten

 

hurbie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een beetje hulp voor mijn "probleem" maar kom niet echt verder....

 

als ik een html export doe naar mijn hp-pda, zie ik alleen de tekst....geen foto's die gewoon op de cache pagina staan.....

 

ik heb het dus niet over spoiler foto's de ergens vandaan gehaald moeten worden....maar gewoon de foto's die op de cache pagina staan....

 

 

is dit op te lossen zonder allerlei extra progjes

 

Klinkt carambalig, maar dat is niet de bedoeling, maar de oplossing is: Zorgen voor een internetverbinding op je PDA.

 

GSAK exporteert dat wat hij heeft aan gegevens en hij heeft geen foto's, alleen de url en een stukje tekst.

 

Kun je met je pda niet op het internet omdat je pda geen telefoon aan boord heeft, zou je via activesync misschien cache voor cache vial je htmlbrowser op je pda kunnen aanklikken en hopen dat zo dmv een internetverbinding via activesync alles word opgelsagen in tijdelijke internetbestanden.

 

Als ik op mijn PPC een cache bekijk dat geimporteerd is via HTML van GSAK, dan wordt er automatisch een internetverbinding gemaakt, als ik de gegevens niet in een cache heb opgeslagen (van een vorige keer)

 

 

GSAK3.jpg

 

GSAK4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een beetje hulp voor mijn "probleem" maar kom niet echt verder....

 

als ik een html export doe naar mijn hp-pda, zie ik alleen de tekst....geen foto's die gewoon op de cache pagina staan.....

 

ik heb het dus niet over spoiler foto's de ergens vandaan gehaald moeten worden....maar gewoon de foto's die op de cache pagina staan....

 

 

is dit op te lossen zonder allerlei extra progjes

 

Klinkt carambalig, maar dat is niet de bedoeling, maar de oplossing is: Zorgen voor een internetverbinding op je PDA.

 

GSAK exporteert dat wat hij heeft aan gegevens en hij heeft geen foto's, alleen de url en een stukje tekst.

 

Kun je met je pda niet op het internet omdat je pda geen telefoon aan boord heeft, zou je via activesync misschien cache voor cache vial je htmlbrowser op je pda kunnen aanklikken en hopen dat zo dmv een internetverbinding via activesync alles word opgelsagen in tijdelijke internetbestanden.

 

Als ik op mijn PPC een cache bekijk dat geimporteerd is via HTML van GSAK, dan wordt er automatisch een internetverbinding gemaakt, als ik de gegevens niet in een cache heb opgeslagen (van een vorige keer)

 

 

GSAK3.jpg

 

GSAK4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat mar horen of het via activesync werkt en of dan de cache wordt opgeslagen in tijdelijke internetfiles.

 

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar als het kan, zou ik dus de tijdelijke internetbestanden laten opslaan op je geheugenkaart. Scheelt weer ruimte.

Ik heb het cachegeheugen wl op een memorycard staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een beetje hulp voor mijn "probleem" maar kom niet echt verder....

 

als ik een html export doe naar mijn hp-pda, zie ik alleen de tekst....geen foto's die gewoon op de cache pagina staan.....

 

ik heb het dus niet over spoiler foto's de ergens vandaan gehaald moeten worden....maar gewoon de foto's die op de cache pagina staan....

 

is dit op te lossen zonder allerlei extra progjes ????

 

Zoals Kruimel al zei, alleen met een internet verbinding gaat dat werken zonder extra programma's.

 

Wat ik doe is GSAK de webpagina's naar mijn eigen webservertje genereren en dan met HTTrack (Freeware) een mirror daarvan genereren. Deze mirror plaats ik vervolgens op mijn PDA. Hier zitten dan ook alle plaatjes bij. Ik heb dan in het veld geen internet nodig (heeft mijn PDA ook niet) maar heb wel alle beschrijvingen bij me.

 

Wim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Levert HtTrack geen problemen met geocaching.com op? (bijvoorbeeld een ban omdat je teveel data ophaalt?)

 

Marcel.

 

Tot nu toe niet ;)

Misschien komt dat omdat ik de html paginas via GSAK genereer. Het lijkt erop dat de meeste fotos niet op geocaching staan maar op diverse andere sites.

Heel NL neemt ongeveer 385 MB in beslag. Daarvan komt 18 Mb van geocaching.com en 75 Mb van groundspeak.com.

 

Wat ik helaas nog mis aan fotos zijn die foto's die wel op de pagina bij geocaching staan, maar niet gerefereerd worden vanaf de pagina. Blijkbaar wordt deze informatie niet in de GPX file meegegeven.

[Edit] Dit is bijvoorbeeld de spoilerfoto van de Broodbaan

[/Edit]

 

Een programma schrijven dat deze links ophaalt moet ongeveer 30 Mb extra lezen en samenvoegen met de originele file. Ik weet nog niet hoeveel extra dat gaat kosten, lijkt me een leuk Java projectje....

 

Wim.

bewerkt door team_vog
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat vroeg ik me eigenlijk ook al af. en hoe zit dat met inloggen??? zonder inlog krijg je geen locatiegegevens >> bij mij lukt het inloggen niet zoals ze voorstellen op het forum van httrack

 

Hallo Jojonl,

 

Ik log niet aan bij geocaching.com omdat ik die website niet spiegel. Ik spiegel een locale website die ik genereer met GSAK uit pocket queries. Daarvoor moet je dus wel premium member zijn.

Het enige wat ik dan van geocaching.com haal zijn een aantal van de gerefereerde fotos.

Direct spiegelen van geocaching.com gaat je denk ik snel een ban opleveren, afgezien van de inlog problemen.

 

Wim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...