Spring naar bijdragen

TomTom POI-RD


pxp

Aanbevolen berichten

POI RD

 

Om naar RD punten te navigeren in TomTom maakte ik een OV2 bestand, die vervolgens in de TomTom kaart-directorie werd gecopieerd. Te omslachtig en niet gebruikersvriendelijk. Geinspireerd op o.a. Co-Input en TomTomGoToCoordinates is POI RD tot leven geroepen.

 

Gebruik:

 

1. Copieer cab-bestand naar je PocketPC / Smartphone

2. Installeer POI RD door het cab-bestand te starten

3. Start POI RD en voer de X en Y coördinaten in van een RD-punt

 

 

Het omrekenen van RD naar Lat/Lon is zónder TomTom mogelijk. Wanneer je van TomTom-specifieke zaken gebruik maakt dient TomTom actief te zijn.

 

Mogelijkheden o.a.:

 

1. Omrekenen van ingevoerde RD-positie naar Lat/Lon

2. Ga naar ingevoerde RD-positie op kaart

3. Navigeer naar ingevoerde RD-positie

4. Voeg ingevoerde RD-positie toe aan POI lijst

5. Informatie over ingevoerde RD-positie

 

 

Er is nu een platform-controle ingebouwd zodat de werking met TomTom voor zowel de PocketPC als SmartPhone mogelijk is. Een vereiste is dat Microsoft Compact Framework 1.1 reeds geinstalleerd is,...

 

Het is geschreven qua schermgrootten voor de Smartphone maar werkt op een PocketPC ook prima.

 

ToDo lijst:

 

* Importeren van een coördinatenbestand

* TomTom starten wanneer nog niet actief

 

Geschiedenis:

 

* v0.1 14-04-2006

* v0.2 16-04-2006 controle op invoer

* v0.3 17-04-2006 realtime controle op berekening

* v0.4 17-04-2006 navigeren naar positie + positie informatie

* v0.5 18-04-2006 huidige GPS positie in RD + installer [cab file]

* v0.6 20-04-2006 ondersteuning voor PocketPC i.c.m. TomTom

 

 

Download en verdere info: zie POI-RD

bewerkt door pxp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Versie 0.4 aanwezig: zie: POI-RD

 

Wijzigingen:

 

- vereenvoudigde controle op ingevoerde RD positie

- navigeren naar positie

- lat/lon worden weergegeven zodra berekening mogelijk is

- informatie van een positie weergeven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Versie 0.4 aanwezig: zie: POI-RD

 

Wijzigingen:

 

- vereenvoudigde controle op ingevoerde RD positie

- navigeren naar positie

- lat/lon worden weergegeven zodra berekening mogelijk is

- informatie van een positie weergeven

:beerchug:

Dat is mooi, maar kunnen downloaden? Nou nee, het PHP scriptje erachter werkt niet zo lekker. Zou ik het ergens naar benenden kunnnen halen?

 

**** Bericht gewijzigd door moderator *****

 

TomTomfrustraties graag dumpen bij http://www.tomtom.nl

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:beerchug:

Dat is mooi, maar kunnen downloaden? Nou nee, het PHP scriptje erachter werkt niet zo lekker. Zou ik het ergens naar benenden kunnnen halen?

...

 

'k heb het script getest op zowel IE als Firefox en heb zelf geen problemen gehad. Je kunt waarschijnlijk niet met je rechtermuis en opslaan als, maar wel de link klikken [linkermuis] en dan downloaden/opslaan.

 

De link is: deze.

bewerkt door TTY
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:beerchug:

Dat is mooi, maar kunnen downloaden? Nou nee, het PHP scriptje erachter werkt niet zo lekker. Zou ik het ergens naar benenden kunnnen halen?

...

 

'k heb het script getest op zowel IE als Firefox en heb zelf geen problemen gehad. Je kunt waarschijnlijk niet met je rechtermuis en opslaan als, maar wel de link klikken [linkermuis] en dan downloaden/opslaan.

 

De link is: deze.

 

Gedaan met klik en het resultaat is:http://www.wokkeltocht.nl/downloads/TomTomRD.zip

 

:punk:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ontopic

 

Alleen problemen met (installatie van) POI-RD zijn wel on topic. Klachten over de kwaliteit van TomTom niet, want is niet het onderwerp van dit draadje.

 

Gedaan met klik en het resultaat is:http://www.wokkeltocht.nl/downloads/TomTomRD.zip

en verder gebeurt er niets

 

Ook geprobeerd op 'opslaan' klikken? En daarna met WinZip uitpakken en vervolgens op de exe-file dubbelklikken? Het klikken op een linkje leidt niet tot een volautomatische installatie zoals je misschien dacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ontopic Ik gebruik TomTom om de startplek voor de cache hunt te vinden. :beerchug:

Helaas, ben het niet met je eens. Het is volledig offtopic. Deze topic gaat over een extra progje dat te gebruiken is in TomTom om zo de RD coördinaten in te voeren.

Als je dan alleen maar over TomTom en zijn wel of niet goed functioneren, dan heb je het niet over de topic in dit draadje.

 

Ik verwijder bij deze alle offtopic berichten over TomTom, die niets met de topic te maken heeft.

 

Voor klachten over TomTom kun je terecht bij http://www.tomtom.nl en wil je over TomTom als zijnde TomTom schrijven dan zijn daar andere fora voor zoals http://www.pocketinfo.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ontopic Ik gebruik TomTom om de startplek voor de cache hunt te vinden. :beerchug:

Helaas, ben het niet met je eens. Het is volledig offtopic. Deze topic gaat over een extra progje dat te gebruiken is in TomTom om zo de RD coördinaten in te voeren.

Als je dan alleen maar over TomTom en zijn wel of niet goed functioneren, dan heb je het niet over de topic in dit draadje.

 

Ik verwijder bij deze alle offtopic berichten over TomTom, die niets met de topic te maken heeft.

 

Voor klachten over TomTom kun je terecht bij http://www.tomtom.nl en wil je over TomTom als zijnde TomTom schrijven dan zijn daar andere fora voor zoals http://www.pocketinfo.nl

;) Het is niet mijn dag....en nee het advies van kruimeldief negeer ik....die jongens geven nooit thuis...

Zouden zij misschien ook de weg kwijt zijn? :punk:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Het is niet mijn dag....en nee het advies van kruimeldief negeer ik....die jongens geven nooit thuis...

Zouden zij misschien ook de weg kwijt zijn? :thumbup:

Het zal zeker je dag niet worden als je niet ontopic gaat en blijft. Nogmaals, dit is niet de klachtentopic over TomTom maar een topic over een progje waarmee je RD coördinaten in TomTom kunt plaatsen.

 

Graag ontopic blijven. Of TomTom nu wel of niet goede navigatiesoftware is, staat helemaal los van deze topic en nogmaals, voor klachten over TomTom kun je beter bij TomTom zijn.

 

Hier op een forum over geocaching is dat niet op zijn plaats. Tomtom als navigatiesoftware is onbespreekbaar op het forum, of het moet betrekking hebben op het geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Versie 0.6 aanwezig: zie: POI-RD

 

Wijzigingen:

 

- Platform controle, zodat TomTom voor zowel de PocketPC als de SmartPhone bruikbaar is.

 

Ik heb nu de tijdelijk de beschikking over een Acer N30 en vanaf versie 0.6 is TomTom ondersteuning werkend. In voorgaande versie werkten de TomTom-specifieke functies niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...