Spring naar bijdragen

Foto's


GPSiegurd

Aanbevolen berichten

Ik heb mij altijd afgevraagd hoeveel foto's er op de server van .com kunnen? Als ik zie hoeveel wij er geplaatst hebben, of een Pyne, en hoeveel wij nog willen gaan plaatsen ;) en dat is nog maar een korreltje op het strand!

 

Altijd als ik cache heb ik de camera bij mij en ik schiet vrij veel maar als ik log ben ik altijd een beetje voorzichtig met hoeveel foto's ik bij de log plaats. Ik heb altijd het idee dat ik een bericht krijgt van ;) you have reached the maximum!!

 

Weet iemand van het Team hoe ver we kunnen en of dat het onterecht is dat je niet al teveel foto's moet plaatsen... dan kan ik weer met een gerust hart weer volop mooie foto's loaden :cry:

 

Ik heb ook gezocht op het forum van .com en op .com zelf maar kan niet echt iets vinden wat een maximum aangeeft!

 

Thanx!

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat heb ik me ook geregeld afgevraagd. Dat moet een zee van ruimte zijn.

Met de paar 100 caches die we hebben gevonden zitten we al ruim over de 1000 foto's alleen van ons.

Nu zijn de meeste foto's wel automatisch kleiner gemaakt, maar het gemiddelde blijft wel steken op zo'n 100 Kb per foto. Alleen al voor ons dus ruim 100 Mb ruimte.

Als je dan nagaat dat er over de hele wereld er 10.000den cachers zijn en misschien, gezien het aantal alleen al in Nederland, wel 100duizenden........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dan ook nog al die mensen die willen cachen, ja dat zijn een paar flinke jongens die daar staan te draaien.

In dat licht bezien niet zo gek dat .com af en toe "down" is. Ook als je bedenkt dat de site je geen cent hoeft te kosten.

Ik ben dus ook donateur geworden deze week om onder andere de volgende redenen:

Ik heb zelf een paar caches geplaatst, maak dus gebruik van de diensten van anderen en ja, ik plaats ook foto's. Voor niets gaat de zon op.

(btw arie is binnenkort in het groen :cry: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dan ook nog al die mensen die willen cachen, ja dat zijn een paar flinke jongens die daar staan te draaien.

In dat licht bezien niet zo gek dat .com af en toe "down" is. Ook als je bedenkt dat de site je geen cent hoeft te kosten.

Ik ben dus ook donateur geworden deze week om onder andere de volgende redenen:

Ik heb zelf een paar caches geplaatst, maak dus gebruik van de diensten van anderen en ja, ik plaats ook foto's. Voor niets gaat de zon op.

(btw arie is binnenkort in het groen :crybaby: )

Als donateur spek je de kas van .nl en als premiummember de kas van .com (correct me if I'm wrong). Dus ook nog even premiummember worden (als je dat al niet bent). ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dan ook nog al die mensen die willen cachen, ja dat zijn een paar flinke jongens die daar staan te draaien.

In dat licht bezien niet zo gek dat .com af en toe "down" is. Ook als je bedenkt dat de site je geen cent hoeft te kosten.

Ik ben dus ook donateur geworden deze week om onder andere de volgende redenen:

Ik heb zelf een paar caches geplaatst, maak dus gebruik van de diensten van anderen en ja, ik plaats ook foto's. Voor niets gaat de zon op.

(btw arie is binnenkort in het groen ;) )

Als donateur spek je de kas van .nl en als premiummember de kas van .com (correct me if I'm wrong). Dus ook nog even premiummember worden (als je dat al niet bent). ;)

 

:crybaby: ok, groen sloeg op donateur en donateur sloeg op premiummember.

Zo zijn we weer helemaal bijgepraat. ;)

 

[off topic]O ja en arie is idd niet mijn echte naam, die staat verder onderaan. Maar mijn nichtjes noemden mij vroeger ome arie en arie kanarie: maar daarmee kan ik niet over straat. vooral de eerste geeft bij mij hele foute associaties.... ;) [/off topic]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een paar caches geplaatst, maak dus gebruik van de diensten van anderen

 

 

Ik zie dat anders. Als ik de moeite neem een cache uit te zetten en te publiceren op geocaching.com, dan zou geocaching.com mij eigenlijk een beloning moeten geven. En elke cacher zou een euro moeten achterlaten, plus het geldelijke verschil tussen meegenomen en achtergelaten goodies.

Dankzij ons plaatsers kan geocaching.com dit spelletje mogelijk maken. En als het ze te duur wordt, moeten ze maar ophouden. Dan springt een andere liefhebber gaarne in het gat.

Bijkomend voordeel zou dan zijn dat alle scoretellers weer op nul komen zodat de nieuwkomers niet meteen hopeloos op achterstand staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een paar caches geplaatst, maak dus gebruik van de diensten van anderen

 

 

Ik zie dat anders. Als ik de moeite neem een cache uit te zetten en te publiceren op geocaching.com, dan zou geocaching.com mij eigenlijk een beloning moeten geven. En elke cacher zou een euro moeten achterlaten, plus het geldelijke verschil tussen meegenomen en achtergelaten goodies.

Dankzij ons plaatsers kan geocaching.com dit spelletje mogelijk maken. En als het ze te duur wordt, moeten ze maar ophouden. Dan springt een andere liefhebber gaarne in het gat.

Bijkomend voordeel zou dan zijn dat alle scoretellers weer op nul komen zodat de nieuwkomers niet meteen hopeloos op achterstand staan.

Hier ben ik het nu van alle kanten met je oneens en wel hierom:

achteraan beginnen: ik ervaar als nieuwkomer mijn achterstand niet als hopeloos, ik vind die statistieken hartstikke leuk maar ervaar het niet als achterstand alsof ik mindere cacher zou zijn, om die reden feliciteer ik graag kilocachers met de mededeling zelf nog dertig jaar te gaan [knipoog]:

Het is gc.com die geocachen in de huidige vorm mogelijk maakt, en ons een speeltuin geeft waar wij gebruik van maken en een bijdrage aan mogen leveren, kostenloos. Ik heb zelf de keus .com te ondersteunen, net zo als ik die keus ook heb bij .nl

De meerdere mogelijkheden die premiummemberschap met zich mee brengt zijn eigenlijk aan mij niet eens besteed, ik hoef bijv. geen pocket queries, ik weet zelfs niet eens wat het is :crybaby:

 

iedereen maakt voor zichzelf de afweging wel of niet te sponsoren, ik hang daar geen waardeoordeel aan, ik probeer alleen aan te geven wat mijn beweegredenen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ging in deze topic tot voor kort nog over foto's.

 

graag zo houden.

 

:thumbup: sorry kruimel, jij bent voor het forum wat de gps is voor het veld; dwalenden weer in de goede richting helpen.

als boetedoening ben ik begonnen met het tellen van alle foto's op .com plus de grootte :crybaby:

de reacties van oa mij en gr2 zijn misschien wel leuk voor een lekkere discussie in een ander draadje.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foto's zijn behoorlijk statisch en worden offline opgeslagen, dus niet in de database zelf. Zo'n offline storage kost niet veel. 1.000.000 fotos a 100Kb, is nog maar 100Gb.

10 schijfjes in RAID-1 (dus 20 stuks) van 400Gb kosten amper 10000 EUR en dan heb je dus 4Tb aan foto-storage. Dat zijn ongeveer 40.000.000 foto's.

Duurt ff voor je dat vol hebt.

 

Maar je kan ook oplossen met optical storage. Dat deed ik eind jaren 80 al bij Philips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...