bokkie Geplaatst 6 april 2006 Geplaatst 6 april 2006 Hallo, Ik ben een newbie wat gps betreft. Ik heb: qtek 9100 rikaline 6030 GPS Software: ozice 1.12.3.e ozi explorer 3.95.4.i kabouterbond nl stafkaarten. Wat heb ik gedaan. Ik heb de kabouterbond kaarten met img2ozi verkleind zodat ze op mijn pda passen. Als ik nu mijn GPS verbind (via bleutooth) zie ik wel een punt aangegeven op de kaart echter dit wijkt erg af van waar ik werkelijk ben. Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen >?
0 Team Firefox Geplaatst 6 april 2006 Geplaatst 6 april 2006 Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen >? Ja hoor, lees dit maar even (forumregels): Software: Op het forum praten we alleen over inhoudelijke en legale aspecten van software. Dus: - Geen illegale software aanbieden. - Geen verwijzingen naar illegale software. - Niet uitleggen hoe je aan illegale software kunt komen. - Geen FTP-servers e.d. vermelden. - Geen kabouterkaarten* - Geen P2P programma uitleg. * Kabouterkaarten zijn illegaal verkregen topografische kaarten gebaseerd op kaarten van de topografische dienst te Emmen of andere kaartleveranciers. Het copyright ligt volledig bij deze leveranciers. Het is op dit forum niet toegestaan om op welke wijze dan ook te verwijzen of te vragen naar informatie omtrent illegale software, danwel een discussie te starten die inhoudelijk met illegale software te maken heeft. Ook wanneer illegale software met andere naam wordt benoemd (bijvoorbeeld kabouterkaarten) geldt deze regel. Deze regels met betrekking tot illegale software worden nauwlettend nagevolgd door de moderators en admins van Geocaching.nl. Draadjes waarin illegale software ter sprake komt worden direkt gesloten.
0 Team VDE Geplaatst 6 april 2006 Geplaatst 6 april 2006 (bewerkt) Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen >? - Geen kabouterkaarten* * Kabouterkaarten zijn illegaal verkregen topografische kaarten gebaseerd op kaarten van de topografische dienst te Emmen of andere kaartleveranciers. Het copyright ligt volledig bij deze leveranciers. -Bijna- Iedereen heeft ze; -Bijna- iedereen gebruikt ze, maar het mag niet.... Wij dus zeker ook niet! Zij ook niet en jullie ook niet! Wij houden ons altijd aan de regels!!!!! Wij zijn brave Geocachers! 6 april 2006 bewerkt door Team VDE
0 JandeBeHanger Geplaatst 6 april 2006 Geplaatst 6 april 2006 Dit forum is niet geschikt voor vragen over Ozi. De deskundigen zitten bij http://groups.yahoo.com/group/Ozi-UsersNL/
0 de Roode Lantaarn Geplaatst 6 april 2006 Geplaatst 6 april 2006 Dit forum is niet geschikt voor vragen over Ozi.De deskundigen zitten bij http://groups.yahoo.com/group/Ozi-UsersNL/ <{POST_SNAPBACK}> Dit is wel erg kort door de bocht natuurlijk. Er is notabene zelfs een subforum voor navigatie software-> OziExplorer. Ook hier zitten deskundigen, denk aan de Prof. bijvoorbeeld. Wat betreft de vraag over de K*******kaarten. Ger@ld
0 De Roode Loper Geplaatst 6 april 2006 Geplaatst 6 april 2006 (bewerkt) Ik wou hier een link plaatsen naar het subforum, maar dat werkt(e) niet. K*******kaarten = Klaverjaskaarten? 6 april 2006 bewerkt door De Roode Loper
0 gpsgek Geplaatst 7 april 2006 Geplaatst 7 april 2006 (bewerkt) De juiste callibratie-files meegeven... Maar, alleen gekochte LEGALE kaarten gebruiken!!! 7 april 2006 bewerkt door gpsgek
0 GPSiegurd Geplaatst 7 april 2006 Geplaatst 7 april 2006 Iedereen heeft ze; Nope iedereen gebruikt ze<{POST_SNAPBACK}> Nope <{POST_SNAPBACK}> - bijna -
0 deBruineBeren Geplaatst 7 april 2006 Geplaatst 7 april 2006 Iedereen heeft ze; Nope iedereen gebruikt ze<{POST_SNAPBACK}> Nope <{POST_SNAPBACK}> - bijna - <{POST_SNAPBACK}> Vertel
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 7 april 2006 Geplaatst 7 april 2006 Om op de vraag terug te komen: Oude versies van OziCE konden slechts werken met de zgn mapdatum waarin de kaart geijkt was oorspronkelijk. Aangezien de meeste gebruikers van GPSr's werken in mapdatum WGS84 werden vaak kaarten die oorspronkelijk zeg in RD waren geijkt, opnieuw geijkt in WGS94 mapdatum. Maar: Ozi CE kan inmiddels een 'display of map datum' doen net zoals de Ozi PC versie. Hiertoe klik je in Ozi CE op de tekstregel waar de positie wordt weergegeven. Dan krijg je een box: 'General settings'. Daarin kan je het Position Format zetten (op Deg, min) en de 'Display Datum' op WGS84. Dan zou alles moeten kloppen. Zitten jouw punten nu allemaal eenzelfde afstand/richting verkeerd?
0 GPSiegurd Geplaatst 7 april 2006 Geplaatst 7 april 2006 (bewerkt) Iedereen heeft ze; Nope iedereen gebruikt ze<{POST_SNAPBACK}> Nope <{POST_SNAPBACK}> - bijna - <{POST_SNAPBACK}> Vertel <{POST_SNAPBACK}> Onder het genot van een lekkere Hungaarse maaltijd?? Oeps sorry 7 april 2006 bewerkt door Team GPSearching
Vraag
bokkie
Hallo,
Ik ben een newbie wat gps betreft.
Ik heb:
qtek 9100
rikaline 6030 GPS
Software:
ozice 1.12.3.e
ozi explorer 3.95.4.i
kabouterbond nl stafkaarten.
Wat heb ik gedaan.
Ik heb de kabouterbond kaarten met img2ozi verkleind zodat ze op mijn pda passen.
Als ik nu mijn GPS verbind (via bleutooth) zie ik wel een punt aangegeven op de kaart echter dit wijkt erg af van waar ik werkelijk ben.
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen >?
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten